[ConvertXtoDVD] Elke seconde 'bevriest' het beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Ik zit met het volgende probleem.
Ik gebruik ConvertXtoDVD om vob's van ondertiteling te voorzien en gereed te maken om te branden.
Helaas loop ik tegen het probleem aan dat het beeld elke 1,5 seconde even lijkt te 'bevriezen' waarna het weer verder gaat. Als de camera weinig beweegt zie je het haast niet maar met snelle bewegingen valt het enorm op.

Ik heb al met Google en de GoT search wat dingen gevonden maar hierin stond helaas geen oplossing voor het probleem. Er was wel iemand met hetzelfde probleem maar die heeft helaas maar 1 post geplaatst en is niet te bereiken...

Ik moet daarnaast wel opmerken dat me 1 ding opviel in het logbestand:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/convertxtodvd.jpg

Er blijken aardig wat frames gedropped en gedupliceerd te worden (op een totaal van 126912).
Zou hier de oorzaak in liggen?

Ik nam eerst aan dat het droppen van frames veroorzaakt werd door de snelheid van m'n pc. Maar na het opzoeken van de systeemeisen van ConvertXtoDVD zou dit niet moeten kunnen.
De specs:
- AMD Athlon 64, 2433 MHz
- 2 GB geheugen
- Windows XP
- Zat vrije ruimte op de harde schijfen (SATA-2)

Ben nu aardig vast gelopen met het zoeken naar de oorzaak --> oplossing en hoop dat er iemand is die dit probleem herkend.

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:10
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oom, die wilde echter via firewire zn film op dvd pleuren, en bij transport had hij steeds een enorme framedrop, ondanks de dual opteron die hij daarvoor gebruikte..

lang verhaal kort: het probleem zat em in de virusscan... zet die eens uit, en kijk of het eventueel effect heeft gehad.

• Niek_
Das een goeie, die staat inderdaad aan. Ik ga het vannacht gelijk proberen.

• Niek_
Toch even in een nieuwe post.
Helaas heeft het uitzetten van de virusscanner (Norton) geen resultaat. Net klaar met converteren en ongeveer zelfde aantal frames dropped en duplicated... :(

Verwijderd

Mag ik hier ook eens een vraagje stellen?
Als ik een film met srt file converteer heb ik soms dat er zinnen in de ondertitel ontbreken op de dvd.Terwijl als je de divx op pc bekijk de ondertitels wel compleet zijn?Ik werkte vroeger met winaviconverter en had dat daar ook,ik dacht eerst dat het aan het programma lag maar met convertxtodvd heb ik hetzelfde voor,terug zinnen die ontbreken in de ondertitels???Nog iemand die dit voor had??

Ik heb een pentium 4 3Ghz en 512Mb ram.

chris

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem nu ... vreemd, op de oude 4:3 TV zag ik niets ... nu op de LCD wel.

Instelling al gewijzigd ... coversie op hoogste kwaliteit gezet ... ik vraag me af ... de source is NTSC ... moet ik dan het branden ook naar NTSC zetten, of gewoon PAL (of maakt 't niet uit?)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oude topics kicken stellen we niet op prijs. Heb je zelf een probleem --> open dan een eigen topic. Dat is wel zo handig en overzichtelijk. Zo ook hier. Want dit soort topics horen namelijk niet meer in LCD thuis. Problemen met software mogen in het softwaregedeelte van GoT. Wel even aangeven wat je zelf al geprobeerd en wat er niet goed gaat. Eventueel pak je dit topic er bij als referentie.

Deze gaat dus dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 07-09-2009 21:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.