Toon posts:

[XP] Hopeloze situatie, hopen BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn laatste poging om een systeem te redden..

Hardware :

Hiper Media Case met ingebouwde mATX voeding 200W
MSI K8MM-V mATX moederbord
AMD Athlon Mobile 3000+ met standaard boxed koeler
512mb PC3200 DDR Corsair Valueselect
160GB Western Digital SATA
ATI Radeon 9250 AGP

Het begin :

Installatie Windows XP Media Center, tijdens installatie verschillende BSOD's, files kopieren naar harde schijf allemaal perfect, maar eens hij de grafische modus van de installatie wilt opstarten BSOD's alom. Soms kan hij een minuut in de grafische interface zitten, soms maar 5 sec, etc..

Na het vervangen van de DVD-lezer doet hij de grafische interface van de installatie perfect! Alle problemen van de baan dacht ik, maar bij het eerste keer booten van de PC krijg ik weer BSOD's alom.. Dan maar de DVD writer uitgetrokken, misschien is de IDE chip gewoon om zeep? Maar na een paar simpele dingen doen in Windows krijg ik weer BSOD's.

Ik heb memtest86 uren lang laten draaien .. geen error's. Diagnostic tool van Western Digital gedownload en volledig paar testen gerunned .. alles OK zegt die.

Ik heb de grafische kaart eruit gehaald en de onboard gebruikt, zelfde problemen, andere voeding geprobeerd .. zelfde probleem.

De bsod's zijn bijna altijd van dit type: page_fault_in_non_paged_area / driver_irql_not_less_or_equal

Ik heb beide BSOD's opgezocht, alle mogelijke oplossingen geprobeerd, maar niets helpt..

Klein voorbeeldje:

Hierjuist boot ik, instaleer nieuwste drivers van ATI, na reboot zegt hij dat ik Framework 2.0 moet hebben, ok downloaden en instaleren, helemaal geen probleem! Na een reboot start hij mooi mediacenter enzo, ik sluit mediacenter af, laat hem 10min op bureaublad staan, ik open "deze computer" .. bluescreen en hij begint met fysieke geheugendump..

Ik ben beetje ten einde raad, dit duurt nu al 2 weken :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
En je hebt er al eens aan gedacht om op te schrijven wat de BSOD's zeggen?
Hieruit kun je vaak halen waar het probleem zit.

Overigens hoef je niet de gehele pagina over te schrijven.
Bovenin staat er vaak in hoofdletters een melding en onderin staat er een melding in de trend van:
0x0000007E oid.

Ik lees dat je wel een deel hebt opgeschreven, schrijf nu eens boven en onder bij elkaar behorend. Misschien dat er dan wat op google te vinden is of dat ik/we kan/kunnen helpen.

Als het verschillende zijn, graag deze ook even posten.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 03-01-2007 16:10 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Indien mogelijk, sluit er eens een normale voeding (van 300 watt of meer) op aan? Want je systeem is als het goed is niet al te zwaar, maar een voeding van 200 watt is toch wel wat krapjes.

The devil is in the details.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
Dat zou ook nog wel eens kunnen (had nog niet naar de TS z'n voeding gekeken). De voeding is inderdaad wat krapjes. Het kan zijn dat wanneer er teveel gevraagd wordt, je computer meteen hangt.

• Jol65
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12-2025
Voeding te krap kan oorzaak zijn, anders een ander MOBO? De rest heb je wel zo'n beetje gehad.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
Arunia schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:13:
Dat zou ook nog wel eens kunnen (had nog niet naar de TS z'n voeding gekeken). De voeding is inderdaad wat krapjes. Het kan zijn dat wanneer er teveel gevraagd wordt, je computer meteen hangt.
gaat windows over z'n nek (bsod) doordat de voeding te zwak is? ik dacht altijd dat een pc dan letterlijk freezed of poef uit/reset

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
bartgrefte schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:21:
[...]

gaat windows over z'n nek (bsod) doordat de voeding te zwak is? ik dacht altijd dat een pc dan letterlijk freezed of poef uit/reset
Ligt eraan wat de dupe is van het gebrek aan stroom ;) Als het geheugen oid even niet genoeg stroom krijgt dan krijg je misschien een BSOD te zien, zonder dat heel je systeem gelijk bevriest.

The devil is in the details.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je leest zie je dat hij al een andere voeding heeft geprobeert. Al staat er niet hoeveel vermogen die leverde. TS, als je hetzelfde vermogen eraan hangt, moet je idd naar een 300W gaan. Ik heb nog geen een systeem zoals die van jouw gezien die op een 200W loopt. Het is goed mogelijk dat je wel genoeg vermogen krijgt, maar je voltages of stroomsterkte (Ampére) te laag. Kijk eens in je bios naar je metingen en gebruik anders een voltmeter.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:26:
Als je leest zie je dat hij al een andere voeding heeft geprobeert. Al staat er niet hoeveel vermogen die leverde. TS, als je hetzelfde vermogen eraan hangt, moet je idd naar een 300W gaan. Ik heb nog geen een systeem zoals die van jouw gezien die op een 200W loopt. Het is goed mogelijk dat je wel genoeg vermogen krijgt, maar je voltages of stroomsterkte (Ampére) te laag. Kijk eens in je bios naar je metingen en gebruik anders een voltmeter.
Ik heb indd zoals ik al reeds zei een andere voeding eraan gehangen, een Chieftec 360W van een werkend systeem :)

Voltages heb ik nagekeken in BIOS en die zijn perfect, met een multimeter kan ik dit ook nog eens doen ja, BIOS flashen was ik ook al eens van plan, maar eerlijk gezegd begin ik toch wel stilaan te denken dat er iets met het moederbord scheelt.. Zal straks eens kijken wat die BSOD's nog allemaal zeggen, ik weet wel dat ze redelijk veel zeggen het bestand SPTD1917.sys maar daar vind je bijna niets van op google :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:29:
[...]

Ik heb indd zoals ik al reeds zei een andere voeding eraan gehangen, een Chieftec 360W van een werkend systeem :)

Voltages heb ik nagekeken in BIOS en die zijn perfect, met een multimeter kan ik dit ook nog eens doen ja, BIOS flashen was ik ook al eens van plan, maar eerlijk gezegd begin ik toch wel stilaan te denken dat er iets met het moederbord scheelt.. Zal straks eens kijken wat die BSOD's nog allemaal zeggen, ik weet wel dat ze redelijk veel zeggen het bestand SPDT1917.sys maar daar vind je bijna niets van op google :?
7e is meestal geheugen, probeer eens op te starten met 1 van de dimms ingeplugged

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 08:16
Inderdaad wat sbronsge zegt probeer je geheugen om te wisselen. Je kan ook nog verschillende geheugenbankjes proberen op je moederbord. Memory test zei wel dat je geheugen goed was, maar je weet maar nooit.

[ Voor 21% gewijzigd door Sagacitus op 03-01-2007 16:39 ]

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik indd ook al aangedacht maar nog niet uitgevoerd, heb nu de 512mb lat van bank verwisseld en moet zeggen dat ik nog nooit zolang in Windows heb kunnen zitten met dit systeem!! :D

Maar laten we niet te voorbarig zijn, hij heeft mij zo al paar keer iets gelapt.. Maar als het dat is .. damn, daarvoor heb ik dus al 2 weken elke dag liggen sukkelen en mijn schoolboeken verwaarloosd :(

edit: nog maar pas gepost en het is weer van dat 8)7 Ik wou even rebooten, XP logo komt erop .. pc reboot van zijn eigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 16:57 ]

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 08:16
En heb je niet toevallig nog een ander reepje liggen? Of even uit een andere computer halen of zo.

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Verwijderd

Lijkt aan je hardware en/of bios instellingen te liggen.

( gaat die proc en dat mobo wel lekker samen ? )
( geheugen test gedaan ?)

"page_fault_in_non_paged_area / driver_irql_not_less_or_equal"

kreeg ik erg vaak na een te grote overclock.

Succes
Pagina: 1