[2003SERVER] Toetsenbordinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Situatie schets.

Widnows 2003 Server met Novell sofware derop. Werkstation met daarop Windows XP professional + Novell Client.

Proleemschets.

Persoon 1 uit groep 1 logt in op een ws, heeft het probleem dat hij de correcte speciale tekens niet kan typen, dus <>?:"{}!@#$% enz. conclusie is dus dat de taalinstellingen van het toetsenbord niet goed staan, ik gok dat het toetsenbord op NL staat, ipv US. Persoon 2 uit groep 2 logt op dezelfde ws in, en daar gaat het wel goed, dus wel netjes de correcte letters bij de corresponderende letter op het toetsenbord. Lokaal als admin inloggen op het ws, gaat ook prima. Dan heb ik trouwens ook de rechten om te kijken welke taal er ingesteld is, dat is dus netjes NL taal, US toetsenbord.

Mijn vraag is dus nu, hoe krijgen de 2 personen deze instellingen mee, gaat dit lokaal, of gaat dit via de Novell of WIN2K3 server mee. Doormiddel van een policy? waar vind ik die dan evt??

Bvd ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Policy die je met Novell hebt ingesteld kan je gewoon opzoeken in Console One of als je gebruikt maakt van NWadmin (die staan volgens mij onderaan de tree, weet het niet zeker).

En die uit de 2003 server kan je hier vinden: [windows 2003]Howto: policies en tools

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 03-01-2007 15:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:32:
Policy die je met Novell hebt ingesteld kan je gewoon opzoeken in Console One of als je gebruikt maakt van NWadmin (die staan volgens mij onderaan de tree, weet het niet zeker).

En die uit de 2003 server kan je hier vinden: [windows 2003]Howto: policies en tools
Ik weet dus niet waar het ingesteld is, in welke policy ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Damian schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:36:
[...]

Ik weet dus niet waar het ingesteld is, in welke policy ;)
Wij ook niet want we beheren jouw omgeving niet.

Je zou op zijn minst meer dan 4 minuten kunnen besteden aan het zelf doorlichten van je omgeving dan suggesties van anderen afdoen als "ik weet het ook niet".

Roept iets over gpresult en aanverwante tools.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2007 15:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Wij ook niet want we beheren jouw omgeving niet.

Je zou op zijn minst meer dan 4 minuten kunnen besteden aan het zelf doorlichten van je omgeving dan suggesties van anderen afdoen als "ik weet het ook niet".
Probleem is dat ik niet weet of het in een policy of ergens anders word ingesteld, daar heb ik er net ff te weinig sjoege van ;)