Toon posts:

[Office 2007] Regel aanmaken die andersom functioneert

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat mijn titel nog enigzins te begrijpen valt maar anders kan ik het niet verwoorden...

Ik wil namelijk het volgende:
Ik heb een spamfilter (K9) die spam doorstuurd met in het onderwerp [SPAM]. Vervolgens heb ik in outlook een regel aangemakt die een e-mail met in het onderwerp het woord [SPAM] bevat, doorstuurd naar de map ongewenste e-mail. Dit werkt ook perfect.

Nu is het zo dat ik onlangs een PDA aangeschaft heb, hier heb ik ook een email account voor gemaakt, nu wil ik dat mijn outlook alle e-mail waar GEEN [spam] in staat doorstuurd naar deze mail.

Ik heb gezocht hoe ik zo een regel kan aanmaken maar ik kan het niet vinden, een collega zegt dat niet kan maar dit kan ik mij niet voorstellen...

Wie kan mij helpen :D

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel. ;)

Dit is namelijk stomweg een kwestie van uitproberen en eens kijken wat er achter dat knopje opties verscholen zit. 8)7 En anders maak je handig gebruik van de actie stoppen met verwerken.

offtopic:
De regel is stam + t. Ik heb je titel gefixed maar oiveral waar doorstuurd staat moet het doorstuurt zijn.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Uhm dus je weet wel hoe dat moet? Zo ja, leg het me dan uit want hier ken ik nog niets mee... heb zelf een hoop geprobeerd maar niets helpt :S

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 20:32
Ergens in een van de menu's is een optie die heet Filterregels (of Filters, of Regels maken, zoiets.) ;)

Edit: als je al een regel hebt gemaakt die het doorstuurt naar ongewenst als er wel [SPAM] in voorkomt, dan kun je toch ook een regel maken die het doorstuurt als er geen [SPAM] in voorkomt?

[ Voor 71% gewijzigd door uashy op 03-01-2007 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
uashy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:16:
Ergens in een van de menu's is een optie die heet Filterregels (of Filters, of Regels maken, zoiets.) ;)

Edit: als je al een regel hebt gemaakt die het doorstuurt naar ongewenst als er wel [SPAM] in voorkomt, dan kun je toch ook een regel maken die het doorstuurt als er geen [SPAM] in voorkomt?
:+ dat vroeg ik me ook al af :) maar hoe?

• Plecky
  • Niet online
Zover ik weet bestaat er niet een expliciete optie om iets te doen als woorden NIET voorkomen, maar kan je niet na de regel die de spam verplaatst een regel maken die alle mail doorstuurt? Moet je wel bij de spamregel aanzetten dat er verder geen regels meer moeten worden uitgevoerd, anders worden die waarsch ook doorgestuurd.

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 20:32
Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen. Alle spam wordt als het goed is afgevangen door de 1e regel, de 2e regel die je aanmaakt wordt uitgevoerd op die mail waar geen [SPAM] in het onderwerp komt wordt.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat is dus de tweede optie ;)
Eerste mogelijkheid:
OE: onder optieknopje: aanvinken dat tekst *niet* mag voorkomen
OL: uitzondering op regel instellen

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 04-01-2007 11:19 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie, hier heb ik wat aan :D
zal het vanavond even proberen, als het niet werkt horen jullie het wel ;)
Pagina: 1