Toon posts:

[XP] Installeren op c-partitie kan niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 hdd's van ieder 200Gb. De 1e HDD zit op SATAII 2.0 en de 2e op SATAII (aparte aansluitingen op 't mobo).

De 1e HDD heb ik opgesplitst in 2 (NTFS)-partities, waarbij XP op de C: (50Gb) is geinstalleerd. Nou wil ik XP opnieuw installeren en wel weer op de C-schijf. Ik krijg echter als ik van de cd-rom boot in het installatiemenu alleen de hele HDD te zien van 200Gb als 1 partitie. Ik durft deze partitie niet te wissen, omdat ik op mijn D: partitie allerlei data heb staan die ik wil bewaren.

Ik wil dus een schone installatie op de (geformatteerde) C-schijf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 15:14 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij ziet de installatie je tweede HD en niet die waar je XP al op geinstalleerd staat. Trek desnoods je tweede HD even los. Dan weet je zeker dat de goede HD gezien wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeJee op 03-01-2007 15:16 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Koppel de schijf los waar je belangrijke bestanden opstaan, zo vermijd je al 1 risico. Doe het opdelen van je schijf via de installatie van XP, is veiliger dan met een andere tool. Ik maak eerst altijd een installatie partitie aan en na installatie maak ik in XP zelf de overige partitie`s aan.

Edit: nie goed gelezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 03-01-2007 15:22 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

marquis schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:18:
Koppel de schijf los waar je belangrijke bestanden opstaan, zo vermijd je al 1 risico. Doe het opdelen van je schijf via de installatie van XP, is veiliger dan met een andere tool. Ik maak eerst altijd een installatie partitie aan en na installaie maak ik in XP zelf de overige partitie`s aan.
De partitie bestaat dus al uit een vorige installatie.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Ik ben er intussen achter dat winxp install natuurlijk weer niet "normaal" kan omgaan met SATA-schijven. De SATAII-schijf heeft een SCSI driver nodig om te kunnen installeren. Het "moderne" van winxp install is dan weer dat die drivers alleen van een floppy kunnen komen, maar mijn pc heeft geen floppy drive. De mobo drivers staan op een cd-rom :/

Geen idee hoe ik dat jaren geleden heb gedaan, toen ik deze xp install gefixed had.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 15:46 ]

Verwijderd

USB stick ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien even wat Drivers erbij knallen met nLite? Meteen de updates meenemen uiteraard ;)

• hufkes
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

eerst op een pata-schijf installeren, zorg ervoor dat hij daar de sata-drivers in laadt en dan klonen naar de juiste partitie op de sata-schijf :)

Of gewoon even een fokking floppie aansluiten natuurlijk :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
is die a: ?
TheZeroorez schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:50:
Misschien even wat Drivers erbij knallen met nLite? Meteen de updates meenemen uiteraard ;)
hufkes schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:51:
eerst op een pata-schijf installeren, zorg ervoor dat hij daar de sata-drivers in laadt en dan klonen naar de juiste partitie op de sata-schijf :)

Of gewoon even een fokking floppie aansluiten natuurlijk :P
Tsja, zo omslachtig als je het mij vraagt! Ik ga wel even op zoek naar een oude floppy drive.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sorry, ik heb geen glazen bol bij me ;)
[...]

[...]

Tsja, zo omslachtig als je het mij vraagt! Ik ga wel even op zoek naar een oude floppy drive.
Mwah, het is wel handig hoor.. Je doet het eens, en je kunt hem altijd gebruiken.. Scheelt je een hoop werk :P

Maargoed, een floppy-drive is ook nooit verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:25:
[...]
Sorry, ik heb geen glazen bol bij me ;)

[...]

Mwah, het is wel handig hoor.. Je doet het eens, en je kunt hem altijd gebruiken.. Scheelt je een hoop werk :P

Maargoed, een floppy-drive is ook nooit verkeerd.
Het blijft zo typisch Microsoft dat je dan weer niet kunt browsen naar die drivers voor SCSI/RAID drive O-)

Verwijderd

Topicstarter
Floppy drive gevonden, lijkt het niet te doen |:( Die drives en schijfjes overlijden gewoon na een paar jaar :(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wordt dan dus nLite-en. Super handig overigens. Je bent wel een tijd bezig om alle updates te downloaden, maar is wel stukken sneller dan via de msupdate site. En je kan een hoop rommel weggooien. WMP iemand? Waarom 9 laten installen als 11 al uit is, of als je het helemaal niet gebruikt. Genoeg opties iig. Mare, floppy stuk? Vreemd, ik heb nog een la vol met floppies, werken prima nog na 10 jaar. Floppy drive is een ander verhaal, daar komt stof en roest bij kijken :P.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nLite geprobeerd, maar kreeg meteen blauw scherm bij het begin van het booten van de CD.

Ik had het dus ook over de floppy drive, die was stuk. Heb er 1 van me pa meegenomen en na nog wat geklungel met de juiste floppy maken (als je boot van de mobo-CD, zet hij alleen SATA (raid) drivers op de floppy en niet de SATA2 drivers O-) )

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de RAID drivers ook gebruiken. Het is een beetje krom, maar in de text setup kent hij maar 2 soorten driver, SCSI of RAID. SATA valt onder de catagorie RAID. Dat had ik ook toen ik mijn Windows ging installen met flop. Nou heeft mijn SATA controller ook RAID opties, dus hoort het eigenlijk dubbel bij elkaar. Probeer het eens, niet geschoten is altijd mis.

En ik had wel verwacht dat het je drive zou zijn. Floppies zijn haast niet stuk te krijgen als je ze normaal bewaard.

Commandline FTW

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:28:
[...]

Het blijft zo typisch Microsoft dat je dan weer niet kunt browsen naar die drivers voor SCSI/RAID drive O-)
Niks typisch microsoft.
Textmode setup werkt gewoon zo.
Typisch Microsoft is dat ze dat met Vista wel aanbieden en dat USB support @ install nu ook werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Wel typisch, want tekst based kun je toch ook gewoon browsen/drive-letter zelf invullen/aangeven?
Pagina: 1