Beste Tweakers,
Ik heb een Fujitsu-Siemens Scaleo 600 D1675 computer met een probleempje. Een paar dagen geleden heb ik hem moeten formateren door een klein foutje van mij. Dat was niet zo'n ramp alleen was ik zo stom (
) om mijn driver utillity CD kwijt te raken. De meeste drivers heb ik wel weer terug kunnen vinden op internet en alles werkt weer zoals het hoort alleen mijn geluid doet het nog steeds niet en op een een of andere manier kan ik de juiste drivers niet vinden (of ik doe iets helemaal fout). Ik krijg hem in ieder geval niet aan de praat.
Ik zal eerst even de specs geven:
CPU Type: Intel Pentium 4, 3200 Mhz
Moederboord naam: Fujitsu-Siemens D1675
Moederboord chipset: SiS 648FX
Videokaart: Radeon 9600 XT
Geluidskaart: Sigmatel STAC9758/59 @ SiS 7015 Audio Device
OS is Windows SP2
Ik zal ook nog even beschrijven hoe ik te werk ben gegaan:
- PC formateren
- Windows SP1 installeren
- VGA drivers van internet installeren
- Bios flash Update, anders kon ik SP2 niet installeren.
- SP2 installeren + alle bij behorende updates
- en toen wilde ik mijn gluid drivers gaan zoeken en installeren
Op de FSC-site heb je zo'n support gedeelte waar, als jeje product code invoert, je alle drivers kan downloaden. Bij alle hardware in mijn computer werkt dat behalve bij me geluid.
Ik heb zo ongeveer alle websites die google geeft al gehad en geprobeerd, maar zonder succes.
Er is nog 1 merkwaardig iets. Op o.a. Deze webiste vond ik een programmaatje waarvan ik dacht dat het wel zou werken. Nou kan ik hem gewoon starten (ondanks dat het voor Dell PC's bedoeld is) en dan krijg ik tijdens de installatie: Apparaatobject niet aanwezig, start het systeem opnieuw op en voer de set-up opnieuw uit. Alleen als ik opnieuw heb opgestart krijg ik weer hetzelfde. Komt dit misschien gewoon weg omdat het voor Dell bedoeld is op ligt het aan mijn Systeem?
Nou ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven en dat er iemand is die mij misschien van dit probleem kan genezen want ik zit al een week zonder geluid en ik egin het nu wel een beetje saai te vinden.
Ik heb een Fujitsu-Siemens Scaleo 600 D1675 computer met een probleempje. Een paar dagen geleden heb ik hem moeten formateren door een klein foutje van mij. Dat was niet zo'n ramp alleen was ik zo stom (
Ik zal eerst even de specs geven:
CPU Type: Intel Pentium 4, 3200 Mhz
Moederboord naam: Fujitsu-Siemens D1675
Moederboord chipset: SiS 648FX
Videokaart: Radeon 9600 XT
Geluidskaart: Sigmatel STAC9758/59 @ SiS 7015 Audio Device
OS is Windows SP2
Ik zal ook nog even beschrijven hoe ik te werk ben gegaan:
- PC formateren
- Windows SP1 installeren
- VGA drivers van internet installeren
- Bios flash Update, anders kon ik SP2 niet installeren.
- SP2 installeren + alle bij behorende updates
- en toen wilde ik mijn gluid drivers gaan zoeken en installeren
Op de FSC-site heb je zo'n support gedeelte waar, als jeje product code invoert, je alle drivers kan downloaden. Bij alle hardware in mijn computer werkt dat behalve bij me geluid.
Ik heb zo ongeveer alle websites die google geeft al gehad en geprobeerd, maar zonder succes.
Er is nog 1 merkwaardig iets. Op o.a. Deze webiste vond ik een programmaatje waarvan ik dacht dat het wel zou werken. Nou kan ik hem gewoon starten (ondanks dat het voor Dell PC's bedoeld is) en dan krijg ik tijdens de installatie: Apparaatobject niet aanwezig, start het systeem opnieuw op en voer de set-up opnieuw uit. Alleen als ik opnieuw heb opgestart krijg ik weer hetzelfde. Komt dit misschien gewoon weg omdat het voor Dell bedoeld is op ligt het aan mijn Systeem?
Nou ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven en dat er iemand is die mij misschien van dit probleem kan genezen want ik zit al een week zonder geluid en ik egin het nu wel een beetje saai te vinden.