Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik ben op zoek naar een digitale voicerecorder. Hierbij zijn de volgende zaken van belang:

- De prijs van de voicerecorder moet redelijk zijn (100 - 150 euro)
- De voicerecorder moet een goede opnamekwaliteit hebben (eventueel met een los microfoontje)
- De voicerecorder moet bij voorkeur zelf een compressie toepassen waardoor langer opgenomen kan worden.
- Het "native"-bestandstype moet direct afspeelbaar zijn op normale mediaplayers(bv. wav, mp3 of wmv).
- De voicerecorder moet als een USB stick kunnen functioneren zodat er geen extra software geïnstalleerd hoeft te worden.

Zelf ben ik een beetje verdwaalt geraakt in het aanbod. Uit ervaring weet ik dat de geluidskwaliteit van de Olympus recorders prima is, maar dat deze een DDS player nodig hebben om de bestanden naar de PC te transporteren. Omdat deze (waardeloze) software meerdere gebruikers op één pc niet ondersteunt vallen de Olympus recorders helaas af.

Mijn vraag is:
Weet iemand een Voicerecorder die aan deze voorwaarden voldoet?

PS. Zelf zag ik als mogelijk alternatief een mp3speler (ZEN nano plus) met een mic ingang te gebruiken in combinatie met een behoorlijke externe microfoon? Zou dit goed werken?

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Ondertussen heb ik op een andere site reeds een antwoord gekregen, wat ik hier maar zal plaatsen voor het geval anderen met eenzelfde vraag zitten:

De WS serie van Olympus neemt op in WMA en kan direct op de USB worden aangesloten. Daarnaast kunnen de bestanden via de verkenner gewoon gekopieerd worden, en kan de voicerecorder eventueel zelfs dienst doen als een USB flash memory stick.
De meningen over de kwaliteit van de geluidskwaliteit van de verschillende series verschilt sterk.
De WS-100 wordt als slecht ervaren.
De WS-200 en WS-300 zijn in principe goed, maar een extra microfoon is aan te raden omdat dit de kwaliteit van het geluid absoluut ten goede komt.