Hej allemaal ten eerste even allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar..
Ik heb een probleem met mijn script wat ik dus wil doen is binnen linux twee bestanden met elkaar vergelijken en dan kijken welke groter is dan de andere. nu heb ik daarop dus de volgende regels in mijn script staan:
Ik heb het ook al geprobeerd door middel van een stukje awk er tussen te gooien:
ik heb alle manuals al doorgelezen en ik word er nu wel helemaal gek van... elke keer wat ik ook maar probeer krijg ik de volgende uikomst:
misschien zie ik wel iets over mijn hoofd of is er een andere manier om dit op te lossen.. in ieder geval al bedankt voor je hulp!
Ik heb een probleem met mijn script wat ik dus wil doen is binnen linux twee bestanden met elkaar vergelijken en dan kijken welke groter is dan de andere. nu heb ik daarop dus de volgende regels in mijn script staan:
code:
1
2
3
4
5
6
| filesize=`du -b $file | cut -d ' ' -f1` if $filesize -gt $grootte then echo $file shift fi |
Ik heb het ook al geprobeerd door middel van een stukje awk er tussen te gooien:
code:
1
2
3
4
5
6
| filesize=`ls -l | awk '{print $5}'`
if $filesize -gt $grootte
then
echo $file
shift
fi |
ik heb alle manuals al doorgelezen en ik word er nu wel helemaal gek van... elke keer wat ik ook maar probeer krijg ik de volgende uikomst:
Ik heb dit soortgelijke commando al vaker geprobeerd maar nu blijft hij steeds maar niet werken ik snap er helemaal niks meer van./rmbigfiles.sh: line 23: syntax error near unexpected token `filesize=`du -b $file | cut -d ' ' -f1`'
./rmbigfiles.sh: line 23: ` filesize=`du -b $file | cut -d ' ' -f1`'
misschien zie ik wel iets over mijn hoofd of is er een andere manier om dit op te lossen.. in ieder geval al bedankt voor je hulp!