Toon posts:

HiFi aan PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb nu mijn HiFi aan mijn pc geknoopt (hoofdtelefoon socket PC -> AUX hifi) alleen bij hoge tonen klinkt dat niet plezierig. Hoogstwaarschijnlijk komt het doordat ik het aan de hoofdtelefoon socket knoop inplaats van een line-uit uitgang. Klopt dit?

Zo ja, kan er iemand mij wijzen op goede kaart? Zo nee, mischien kan iemand mij er op wijzen wat hier aan de hand is?

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 08:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Het wil ook wel is schelen als je het volume op die uitgang iets dempt.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 13:45
Misschien zijn je instellingen van je soundcard ingesteld op hoofdtelefoon en niet op bijvoorbeeld 2.0 stereo. Kijk eens bij de instellingen. Ik neem aan dat je je onboard sound gebruikt. Geef ons eens wat meer informatie.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, je aansluiting is prima. Wat bedoel je precies met niet plezierig? Probeer eens het volume van de PC ietsje omlaag te zeggen, en EQ en andere effecten in de muziekplayer uit te zetten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Slechte geluidskaart?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Kan je je stereo niet digitaal aansluiten? Als dat zo is zou ik dat doen... heb je veel minder verlies.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
Ik heb hem ook zo aangesloten op me Sony HiFi stero alleen wel de Equalizer op de pc op rock gezet anders klinkt het voor geen ene meter

Verwijderd

Topicstarter
Het is een soundblaster kaart met ES1371 chipset. Ook heb ik een onboard geluidskaart, een AC'97 (toevallig he), alleen dat verschilt weinig. Wanneer ik een MP3 speler direct aan mijn HiFi aansluit middels de line-uit uitgang van de speler dan klinkt het al weer heel anders.

Het mp3tje heb ik op de PC gezet (dus de bron is indentiek) maar het verschil is groot. Het is alsof het geluid geknepen wordt wanneer ik het vanaf de PC afspeel.

Verwijderd

Als het verschil tussen je gewone kaart en de AC97 niet groot is, dan is het toch echt je geluidskaart. Heb hier ook een AC97 in mn laptop en dat is echt huilen met de pet op.

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Ik zal dus voor een andere kaart moeten kijken. Graag suggesties.

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik hem nog nooit fatsoenlijk heb aangesloten op m'n versterker. IIG niet om kritisch naar te luisteren. Maar als ik m'n headphones (Sennheiser HD480) in m'n laptop stop en en dat vergelijk met dezelfde koptelefoon in een Cambridge Audio 540A + 540Cv2 dan is het verschil echt dag en nacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 14:11 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hoeft echt niet na 20 miniten een topic te kicken hoor! Pas na 24 uur is dat geoorloofd. Als je een geluidskaart zoekt, zou ik zeggen: zoek eerst! Er zijn ondertussen meer dan voldoende topics geweest over audiofiel verantwoorde geluidskaarten. Een beetje moeite doen kan geen kwaat :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik ben zelf op zoek naar een M-Audio kaartje, maat van mij heeft 1 in zijn studio pc zitten en daar zit erg goed geluid in. Volgens mij voor pci kun je het beste kijken naar een Revolution 5.1 of 7.1, die zijn ook nog wel betaalbaar. Ik zou zelf niet zo 1 2 3 een creative kopen ofzo, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Pagina: 1