[Ervaringen] Packard Bell iStart 2060

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-04 21:47
Bij o.a. de Dixons en de Harense Smid wordt een heel compleet systeem van Packard Bell (de iStart 2060, inclusief 17"TFT) aangeboden voor EUR 599,=.

Dit lijkt een leuke deal, voor mijn zoon van 14. Ik heb het alleen niet zo op dit soort "bundel" systemen en ook geen ervaringen met Packard Bell en de degelijkheid en de uitbreidbaarheid van deze systemen. Wat zijn de ervaringen met Packard Bell en dit systeem in het bijzonder?

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7078322A.gif

PACKARD BELL iStart 2060 computer + Callisto 17" TFT-scherm

De iStart computer biedt uitstekende desktopprestaties gecombineerd met een breed spectrum aan opties. Hierdoor beschik je over alle essentiële functies om je werk tot een goed einde te brengen en tegelijk van het leven thuis te kunnen genieten met spelletjes en ontspanning.
De iStart 2060 is wordt geleverd met een AMD Sempron 3200+ processor, 1024 MB DDR2 geheugen, een ruim bemeten S-ATA harde schijf (160 GB) en een nVidia GeForce 6150 512 MB Turbo Cache (gedeeld geheugen).

De meegeleverde 17 inch Callisto 171 TFT-scherm combineert uitstekende beeldprestaties en gebruiksgemak met een elegant ontwerp, biedt echt waar voor uw geld en geeft met zijn slanke lijnen en zwarte kleur stijl aan elke kamer.

Volledige specificaties:
Merk processor : AMD
Type processor : Sempron 3200+
Kloksnelheid : 1.8 GHz
Cachegeheugen : 256 KB
Bustechnologie : 800 MHz
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : 160 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce 6150 Turbo Cache
Grafisch geheugen : 512 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : ja
Seriële poorten : -
USB-poorten : 6x USB 2.0
TV-out : nee
Besturingssysteem : Win XP home (NL/UK)
IRDA : nee
WiFi : -
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12
Bluetooth : nee
Toetsenbord : standaard
Muis : mechanisch
Monitor : 17" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

MaxLaadvermogen schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:25:
Bij o.a. de Dixons en de Harense Smid wordt een heel compleet systeem van Packard Bell (de iStart 2060, inclusief 17"TFT) aangeboden voor EUR 599,=.

Dit lijkt een leuke deal, voor mijn zoon van 14. Ik heb het alleen niet zo op dit soort "bundel" systemen en ook geen ervaringen met Packard Bell en de degelijkheid en de uitbreidbaarheid van deze systemen. Wat zijn de ervaringen met Packard Bell en dit s
Ervaringen van PB zijn heel wisselvallig, de één houdt van die samengestelde pc's omdat het simpel te halen en te gebruiken is. De ander houdt niet van bijna niet uit te breiden pc's, aangezien PB en andere hardware niet altijd soepel verloopt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Ik heb zelf bij de PB helpdesk gewerkt en zou iedereen van harte afraden om zo'n ding te kopen.

Als er problemen zijn is support krijgen een kleine ramp, en verder is er zowat niets aan uit te breiden.
Met de hardware zelf is eigenlijk niets mis, maar de support is om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Outerspace schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:35:
[...]

Ervaringen van PB zijn heel wisselvallig, de één houdt van die samengestelde pc's omdat het simpel te halen en te gebruiken is. De ander houdt niet van bijna niet uit te breiden pc's, aangezien PB en andere hardware niet altijd soepel verloopt.
Voor mij is het belangrijk dat het systeem gemakkelijk kan worden uitgebreid met standaard componenten, zonder dat dit allerlei compatibiteits en garantie problemen geeft. Een échte helpdesk vind ik niet belangrijk, veel belangrijker is of er goede en blijvende ondersteuning is van drivers en software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 91901 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:38:
Als er problemen zijn is support krijgen een kleine ramp, en verder is er zowat niets aan uit te breiden.
Met de hardware zelf is eigenlijk niets mis, maar de support is om te janken.
Hier was ik dus al bang voor, dan maar kiezen voor een eigen samenstelling of een door een fatsoenlijke (locale?) PC-winkel samensgesteld actie systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou het of zelf samenstellen of bij een PC winkel laten doen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MaxLaadvermogen schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Voor mij is het belangrijk dat het systeem gemakkelijk kan worden uitgebreid met standaard componenten, zonder dat dit allerlei compatibiteits en garantie problemen geeft.
Dat is nou net het probleem wat veel mensen hebben met PB.
Ik weet niet of het de laatste jaren beter geworden is, maar dit was altijd een drama met PB.

Voor dat geld zou je beter zelf een PC kunnen samenstellen, dan ben je verzekerd van standaard hardware

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Oké, mijn twijfels zijn bevestigd: deze "aanbieding" wordt het niet! Moet mijn zoon nog maar even wachten.
Dan maar snel op zoek naar een leuke aanbieding van een Computer Shop, heeft er nog iemand goed configuratie sugesties of een goede tip in het midden van het land (regio Utrecht/Amersfoort?).

Ben er trouwens nog niet helemaal uit hoe "belangrijk" ik het vind om de PC met Windows XP te kopen (wel gemakkelijk met updates etc) of dit geld liever uitgeef aan monitor of grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:02

hbsJR

All rounder

regio utrecht? ik zou eens naar een mycom lopen. Er zijn 2 mycom's in utrecht. Zelf kom ik erachter hoe de service in die winkel is, maar in Hoofddorp was het een extreem goede winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:45
Wat doet je zoon er Überhaupt mee? Als je al begint overeen grafische kaart dan neem ik aan dat hij graag spellen speelt (ook zijn leeftijd). PB is zeer goed in om de grootste rotzooi aan de klant te verkopen alsof het high end is. Zo is deze 6150 natuurlijk uitermate geschikt voor gamen. Een X300HM is er al zo'n beetje high-end bij hun, een X1600 is absolute top, right... Hier ook weer een "Ruim bemeten" 160GB, 160GB is toch krapjes en eerder standaard dan ruim bemeten...

* GENETX zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Meestal wordt PB Packard Hell genoemd. Dat moet genoeg zeggen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 19:22

Kirpeknots

Wazzup!

paradigit zit ook in Utrecht. Dit is een fatsoenlijke shop met leuke configuraties. Ze stellen het ook voor je samen.

http://www.paradigit.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187770

Hallo daar, kan iemand mij vertellen wat de maximale resolutie is van die geforce 6150 onboard videokaart? Een kennis van mij heeft ook een Packard bell gekocht bij de Wehkamp (jaja). Het is een istart 2400 met een breedbeeld 19 inch monitor. Het probleem is dat de ideale resolutie voor zo,n scherm (m.i. 1440x900) niet in te stellen valt. Hij kan niet verder dan 1280x1024. Alleen bij 1024x768 zijn de letters nog een beetje aan te zien, alleen heb je dan een uitgerekt beeld en die klok van vista aan de rechterkant lijkt dan op een ei. Ik denk zomaar aan een driver probleem terwijl dat ook weer onlogisch is met zo'n preinstall geval.
Pagina: 1