Toon posts:

Nikon 4500 pixel stuk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een foto camera kopen, namelijk de Nikon Coolpix 4500. Deze is in de winkel iets van 1500 euro, maar ik kan hem overkopen van iemand, alleen is er volgens hem 1 probleem, er is 1 pixel stuk. Nou is die pixel niet stuk op het schermpje, maar dus in de camera zelf... (volgens hem)

Maar nou is mijn vraag, is dat eigelijk wel mogelijk? Een pixel stuk IN de camera? En zie je dat heel erg op de foto's die je maakt?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Vraag een foto die getrokken is met die camera :).

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Daarnaast zou ik even goed zoeken naar de prijs, €1500 kostie volgens mij allang niet meer. Op Marktplaats zie ik ze voor €100-€250.....

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Dat kan ja, een zogenaamde 'hotpixel'. Het kan zeer storend zijn als de pixel zich op een centrale plek bevind, maar kan ook bijna niet opvallen omdat de pixel aan de rand van de foto zit. Zorg iig dat je voor aanschaf van de camera een aantal foto's te zien krijgt of mag maken om te beoordelen of het (te) storend is.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Sorry dat ik het moet zeggen, maar bij mij valt die camera onder de categorie "oude meuk". Dat ie vroeger 1500 euro kostte is totaal geen argument.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:01:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar bij mij valt die camera onder de categorie "oude meuk". Dat ie vroeger 1500 euro kostte is totaal geen argument.
Misschien verkoopt ie em wel voor 20 eurie ? :-p

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Het is idd een zeer oude camera, die niet meer dan 50 euro mag kosten m.i.
Er is een verschil tussen een hotpixel en een dode pixel. Een dode pixel zie je continue en een hot-pixel licht op doordat deze warm wordt bij langere sluitertijden (10 sec +)

Als er maar 1 pixel dood is zal je het niet zo gauw merken. Het feit dat die ander knakker het wel heeft gemerkt betekent natuurlijk wel wat.

Je kan trouwens beter een dode pixel op je scherm hebben dan op je sensor.

Mijn advies is: Laat die oude meuk liggen, spaar nog eventjes door en koop eentje met garantie.
Begin gewoon bij een mooie al in one camera. Staar je niet gelijk blind op een reflex.

Aan de andere kant, als hij wel 50e kost, ga je er ook niet failliet aan.
Pagina: 1