ik heb de veel besproken speedtouch 716v5wl firmware 6.1.7.2.
Het probleem zit dus in de poortforwarding. Als ik bv Grabbit wil gebruiken gebeurd er niets. Standaard is dit poort 119. Volegens speedlinq blokkeren hun niets en als ik via start--->uitvoeren---> cmd een ping uitvoer naar: ping news.speedlinq.nl krijg ik wel resultaat. Dit wil volgens speedlinq zeggen dat poort 119 gewoon open staat. Ik heb hier mijn twijfels dus over. Want waarom doet Grabbit dan niets? Ik heb Grabbit volgens de instructies door verwezen naar mijn PC met vast ingesteld IP. Volgens spedtouch is er een probleem met de zg geheugenchip of software dus is ie volgens hun kapot. speelinq heeft KPN opdracht gegeven alles door te meten alvorens tot vevanging over te gaan. Ook het hosten van een game lukt voor geen meter via poortforwarding. Als ik poorten 1 tm 65000 forward geeft www.grc.com alles gewoon in stealth aan terwijl ik alle firewalls uitgeschakeld heb.
Dit staat er in de ipconfig/all:
Primair dns achtervoegesel...........:
Knooppunttype............................: onbekend
Ip routing ingeschakeld.................:nee
wins proxy ingeschakeld...............: nee
ethernet adapter lanvebinding:
verbindingsspec dns achtervoegsel.....:
beschrijving......................................:via rhine III fast ethernet adapter
fysiek adres.....................................:00-11-09-13-a4-fb
dhcp ingeschakeld............................:nee
ip adres............................................:192.186.1.64
subnetmasker...................................:255.255.255.0
Srandaardgateway.............................:192.168.1.254
dns server.........................................195.18.114.5
195.18.115.5
heb de comfort 20000 all in van speedlinq maar mijn snelheid is ook om te schreeuwn. komt niet boven de 6000 uit. Uiteraard heb ik verlies van de centrale naar mijn huis wel ingecalculeerd maar meer dan de helft verlies is wel heel veel.
Het probleem zit dus in de poortforwarding. Als ik bv Grabbit wil gebruiken gebeurd er niets. Standaard is dit poort 119. Volegens speedlinq blokkeren hun niets en als ik via start--->uitvoeren---> cmd een ping uitvoer naar: ping news.speedlinq.nl krijg ik wel resultaat. Dit wil volgens speedlinq zeggen dat poort 119 gewoon open staat. Ik heb hier mijn twijfels dus over. Want waarom doet Grabbit dan niets? Ik heb Grabbit volgens de instructies door verwezen naar mijn PC met vast ingesteld IP. Volgens spedtouch is er een probleem met de zg geheugenchip of software dus is ie volgens hun kapot. speelinq heeft KPN opdracht gegeven alles door te meten alvorens tot vevanging over te gaan. Ook het hosten van een game lukt voor geen meter via poortforwarding. Als ik poorten 1 tm 65000 forward geeft www.grc.com alles gewoon in stealth aan terwijl ik alle firewalls uitgeschakeld heb.
Dit staat er in de ipconfig/all:
Primair dns achtervoegesel...........:
Knooppunttype............................: onbekend
Ip routing ingeschakeld.................:nee
wins proxy ingeschakeld...............: nee
ethernet adapter lanvebinding:
verbindingsspec dns achtervoegsel.....:
beschrijving......................................:via rhine III fast ethernet adapter
fysiek adres.....................................:00-11-09-13-a4-fb
dhcp ingeschakeld............................:nee
ip adres............................................:192.186.1.64
subnetmasker...................................:255.255.255.0
Srandaardgateway.............................:192.168.1.254
dns server.........................................195.18.114.5
195.18.115.5
heb de comfort 20000 all in van speedlinq maar mijn snelheid is ook om te schreeuwn. komt niet boven de 6000 uit. Uiteraard heb ik verlies van de centrale naar mijn huis wel ingecalculeerd maar meer dan de helft verlies is wel heel veel.