Toon posts:

veel besproken speedtouch 716v5 wl

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de veel besproken speedtouch 716v5wl firmware 6.1.7.2.
Het probleem zit dus in de poortforwarding. Als ik bv Grabbit wil gebruiken gebeurd er niets. Standaard is dit poort 119. Volegens speedlinq blokkeren hun niets en als ik via start--->uitvoeren---> cmd een ping uitvoer naar: ping news.speedlinq.nl krijg ik wel resultaat. Dit wil volgens speedlinq zeggen dat poort 119 gewoon open staat. Ik heb hier mijn twijfels dus over. Want waarom doet Grabbit dan niets? Ik heb Grabbit volgens de instructies door verwezen naar mijn PC met vast ingesteld IP. Volgens spedtouch is er een probleem met de zg geheugenchip of software dus is ie volgens hun kapot. speelinq heeft KPN opdracht gegeven alles door te meten alvorens tot vevanging over te gaan. Ook het hosten van een game lukt voor geen meter via poortforwarding. Als ik poorten 1 tm 65000 forward geeft www.grc.com alles gewoon in stealth aan terwijl ik alle firewalls uitgeschakeld heb.
Dit staat er in de ipconfig/all:
Primair dns achtervoegesel...........:
Knooppunttype............................: onbekend
Ip routing ingeschakeld.................:nee
wins proxy ingeschakeld...............: nee

ethernet adapter lanvebinding:
verbindingsspec dns achtervoegsel.....:
beschrijving......................................:via rhine III fast ethernet adapter
fysiek adres.....................................:00-11-09-13-a4-fb
dhcp ingeschakeld............................:nee
ip adres............................................:192.186.1.64
subnetmasker...................................:255.255.255.0
Srandaardgateway.............................:192.168.1.254
dns server.........................................195.18.114.5
195.18.115.5

heb de comfort 20000 all in van speedlinq maar mijn snelheid is ook om te schreeuwn. komt niet boven de 6000 uit. Uiteraard heb ik verlies van de centrale naar mijn huis wel ingecalculeerd maar meer dan de helft verlies is wel heel veel.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Speedlinq heeft in ieder geval gelijk.

De nieuwsserver is bereikbaar en dus ligt het niet aan hun. Jij hoeft ook geen forwarding te maken, dit doe je alleen voor services die jij draait.

Waarom GrabIt het niet doet...wat gaat er precies verkeerd ? Heb je wel een username/wachtwoord ingevuld ?

Doormeten kan in ieder geval geen kwaad, dan kan je misschien je snelheidsverlies verklaard krijgen. Kan je anders je signaal/ruis margins eens posten ? Misschien kan op basis daarvan dit verlies (al) verklaard worden...

[ Voor 27% gewijzigd door lier op 03-01-2007 12:41 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij grabbit alles ingevuld zoals het hoort
weet niet wat je precies bedoeld en hoe ik er aan kom met signaal/ruis, maar misschien bedoel je dit:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.207

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,15 / 1,61

dit zijn de gevens van speedtest:download 739.1 KByte/sec
(=5913 kbps)
upload 60.0 KByte/sec
(=480 kbps)

Verwijderd

ik heb ook die vieze modem van speedlinq ontvangen, alleen word mijn lijn pas 19 jan opgeleverd.. maar ik hoop niet dat ik ook allemaal die problemen krijg, want dat flikker ik hem gewoon eruit. Waarom gebruik je geen newsleecher?

Verwijderd

Topicstarter
heb newsleecher ook geprobeerd. ook zonder resultaat.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:57:
ik heb ook die vieze modem van speedlinq ontvangen,
Heb je uberhaupt ervaringen met dit modem? Ik heb hetzelfde modem zonder problemen gebruikt. ook in combinatie met Usenet.

Dus voordat je dit soort ongenuanceerde opmerkingen komt graag enige vorm van onderbouwing, zo slaat het echt helemaal nergens op.

En het is overigens 'dit' vieze modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 03-01-2007 15:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem sinds een week en wacht nu ff af waar KPN mee komt. Als ie vervangen moet worden zou ik een andere type krijgen volgens Speedlinq dus wacht nog ff af. Anders ga ik zelf maar een andere halen al zou ik niet weten welke.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Let wel dat weinig providers, en zeker Speedlinq niet, geen support geven op andere dan de door hun geleverde modems.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar heb tot nu ook weinig support gekregen als alleen dat ze KPN opdracht gegeven hebben om alles door te meten. Zelfs nadat ik hun mijn referentienummer bij speedtouch gegeven heb doen ze nog moeilijk om gewoon een andere te sturen terwijl ik garantie heb bij hun en zij van speedtouch ook gewoon een nieuwe krijgen volgens de helpdesk bij speedtouch. Alle andere support die ik gehad heb is dat ze zeggen dat ik maar contact moet opnemen met speedtouch.
Pagina: 1