Toon posts:

Zyxel 336 en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Zoals de meeste wel weten ( en ik dus ook ) word het gebruik van routers niet ondersteund door UPC. Echter zal is het niet mijn eerste, en zeker ook niet de laatste router die ik probeer.

Ik heb dus een probleem met de Zyxel P-336M

Als ik mijn huidige zywal 2+ los koppel, en de 336 aansluit geeft de chello modem geen ip adres door. Uiteraard heb ik in de 336 aangegeven dat ie het bekende MAC adres moet clonen. Zet ik op deze verbinding een oudere P-334 dan werkt het direct.

Ik heb ook geprobeerd om het MAC adres van de 336 aan te laten melden op het chello netwerk. Na ee reset van de modem, kreeg mijn 336 wel een ip adres ( 10.xx.xx.xx) om mij weer aan te melden. Na een restart van modem en router, bleef de router weer fijn zeuren om een ip adres die hij niet kreeg.
Na veel zweet en pijn, dacht ik dat de 336 defect zou zijn, maar een andere nieuwe 336 deed exact hetzelfde.
Ook een firmware update heeft niet geholpen.

Zijn er meer mensen die een Zyxel 336 gebruiken op een Chello/Casema netwerk ? en werkt het bij jullie wel.

Ik ben erg benieuwd.,

Roland

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Heb je na het aan melden op provisioning.upc.nl de hele boel gereset :? Ik denk het niet daardoor blijf je in een soort doodland hangen. Dus modem er uit, router er uit eff 1 minuutje wachten...

Dan modem er weer in, modem klaar :). Router er in!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ;)

Hoe bedoel je na de aanmelding?
Als mijn router een 10.xx.xx.xx adres krijgt, ga ik naar www.chello.nl dan vul ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in.
Moet ik dan voor ik het allemaal opnieuw opstart naar provisioning.upc.nl gaan?
Want na de aanmelding en de restart krijgt de router al geen ip adres.