Toon posts:

Is Thermaltake een goede cooler voor Duron 800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek op de site van AMD, en de Thermaltake Chrome Orb staat niet in het lijstje van aanbevolen cooling solutions. Op de prijslijst van de winkel staat echter wel "aanrader AMD" naast die Chrome Orb.

Wat is nu juist???

Thx

Verwijderd

Chrome orb is een veel gebruikte cooler, zelf vind ik hem wat klein en heb ikd e superorb gepakt.

Voordeel van de orbs is niet dat ze zo superieur koelen maar dat ze in vergelijking met andere koelers vrij stil zijn.

Een aanrader dus :)

Verwijderd

Chrome Orb primna voor Duron en superorb niet nodig, neem je een thunderbird en je hebt het er voor over dan koop je een Superorb.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Zo'n SuperOrb heeft gewoon wat. Hij maakt wat lawaai, maar koelt vrij goed, en is erg mooi.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
dubbel ;(

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
welke cooler is dat wel superieur ??
volges mijn zijn de orbs wel 1 vd beste hoor
ik zou voor je duron gewoon een superorb nemen (of mini superorb voor abit kt7), die is gewoon het beste voor de hoogste Mhz clock....waar het uiteindelijk natuulijk allemaal om draait
:)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ik heb dus een SuperOrb en me duron 600@1010 op 1.74V (1.68V in bios) wordt MAX. 50 graden, idle wordt ie 45 graden (of 34 als ik bios-hack toepas, 't is een Asus A7V hè, die ondersteund geen idle-cpu :( (onderdeel van ACPI in windows) met bios 1004x en 1005x)

Ik vind het eigenlijk nogal warm, vooral omdat die temp-sensors niet echt betrouwbaar zijn, en je nu van die spook-verhalen leest op GoT... (al valt het mee, hand erbij gehouden, de koeler en luchtstroom zijn redelijk warm (koeler werkt dus) mar lucht die uit me monitor komt is minstens zo warm)

Met een coolermaster (DP5-6H51 voor de kenners ;)) werd ie 47 op 808@1.58V werd ie 48 Full load, dus ik ben erwel op vooruit gegaan, proc. 25% hoger, voltage 10% hoger, en temp maar 2 graden hoger, dus al met al ben ik wel tevreden :), ik had alleen iets meer van verwacht (misschien geeft mijn MB-sensor wel te veel aan :), hoe dan ook de 90 graden uit de specs haalt mijn proc. never-nooit-niet)
Pagina: 1