Toon posts:

[XP] 20sec opstart delay voor Windows XP opstartlogo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben met een PC bezig die op zich prima draait, alleen heeft deze sinds kort een delay in de opstartprocedure. Na het doorlopen van de POST(wat verder normaal verloopt), duurt het zo'n 20 seconden voordat Windows daadwerkelijk begint met starten wat verder weer op een normale snelheid gaat.

Specs:

Asus P5LD2/C
Intel C2D E6600
Maxtor DM10 320GB SATA II

Wat ik geprobeerd heb en verder gecheckt heb:

ITE IDE controller uitzetten in de BIOS
Bootrecord opnieuw erop gezet
HD gecheckt met PowerMax 4.22
FDD staat uit
HD is eerste boot-device
Geen cardreader aangesloten

Ik weet het ff niet meer :?

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:29
is er misschien een netwerklocatie niet bereikbaar waarna je een netwerkschijf heb gemount?

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerd... schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:36:
is er misschien een netwerklocatie niet bereikbaar waarna je een netwerkschijf heb gemount?
Zoals ik al zei, het gebeurt voordat Windows uberhaupt begint met starten, netwerk-drives worden gedurende het opstartproces gemount.
Sowieso zijn er geen netwerkschijven oid gemount

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je een Boot menu oproepen tijdens het booten? Als dat lukt, kan je dan eens proberen om direct voor je harddisk te kiezen? Is het dan wel snel? :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 23:14
elevator schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:07:
Kan je een Boot menu oproepen tijdens het booten? Als dat lukt, kan je dan eens proberen om direct voor je harddisk te kiezen? Is het dan wel snel? :)
Was ook mijn idee..
Maar aangezien het een SATA drive is. Deze moet toch eerst zijn drivers initalieseren?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
To_Tall schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:13:
[...]

Was ook mijn idee..
Maar aangezien het een SATA drive is. Deze moet toch eerst zijn drivers initalieseren?
Bootmenu is niet aanwezig, het is de Windows die er vanaf het begin heeft opgestaan zonder tussenkomst van een andere versie. Timeout staat gewoon op 0
Pagina: 1