[Zyxel P-2602HW] File/printer sharing mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 08:12
Is het mogelijk om met de Zyxel P-2602HW (WLAN ADSL router) bestanden en/of printers te delen tussen de computers onderling? Of is hij alleen geschikt om meerdere computers via WLAN op internet te laten. Ik kan het in de specificaties of op internet nergens vinden.
Ik heb dit modem/router al een tijdje in mijn bezit en wil graag bestanden en printers delen tussen mijn laptop en mijn vaste PC maar ze zien elkaar niet. Eerder heb ik wel een directe WLAN verbinding (met file sharing) tussen beide tot stand kunnen brengen.
Dus:

Access point: Zyxel P-2602HW
Client1: Laptop met Intel PRO/Wireless 3945ABG kaart, WinXP Tablet SP2,
Client2: Vaste PC met Asus 138G WLAN kaart, WinXP SP2
Beveiliging: WPA

Is file sharing mogelijk? Of heb ik hier een extra router voor nodig?

• marino_centrino
Het is misschien een beetje een simpele vraag, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden. Ik ga ervan uit dat het wel kan, maar mijn pc's zien elkaar niet. Iemand die bestanden deelt tussen de aangesloten pc's vis de zyxel 2602HW?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 23:09

silverstorm

tearing me apart

Staat de windows-firewall aan en staat de printer&bestandsdeling wel bij de uitzonderingen?
Heb je een andere firewall geinstaleerd? Staan daar de juiste poorten in open? (om te testen eventueel uitschakelen). Kan je op basis van IP-adressen wel de shares benaderen? Werkt \\172.16.150.1\share o.i.d. wel? Hoe heb je de rechten in gedeeld? Zitten de beide pcs in een werkgroep of in een domein?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• marino_centrino
Bedankt voor je reactie (en de vele vragen). Hieruit begrijp ik dat het zou moeten kunnen. Ik wilde al het experimenteerwerk met settings waarvan ik eigenlijk niet precies weet wat het allemaal doet even uitstellen tot ik wist of het eigenlijk wel kon. Bedankt!
Marijn

• marino_centrino
(Ik zal de settings het weekend eens even nalopen als ik er weer tijd voor heb...)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De Zyxel is daar prima toe in staat (ik heb hem hier ook staan), de vier netwerkaansluitingen en de draadloze toegang kunnen prima onderling met elkaar communiceren. Het zal 'm zitten in de instellingen van je PC. Naast het controleren van de (Windows) firewall, moet 'bestands- en printerdeling' ook aangevinkt zijn bij de protocollen van je netwerkkaart. Ik weet niet precies wat jij onder 'computer die elkaar zien' verstaat (dat kan op meerdere manieren), maar het maakt het eea wel makkelijker als beide computers ook in dezelfde werkgroup zitten. Succes :).

• marino_centrino
De laptop zit in een domein (werk), de vaste pc heb ik in een werkgroep met dezelfde naam gezet. Nu kan ik iig de vaste pc benaderen vanaf de laptop. Dat is wat ik wil, want nu kan ik de printer delen over het netwerk.
Probleem opgelost!
Pagina: 1