In het kader van een studie ben ik aan het onderzoeken hoe ik binnen een organisatie een systematiek zou kunnen opzetten ten aanzien van ICT benchmarking. Hiermee doel ik niet op zoiets als een 3d mark score
maar op op de performance van de totale ICT organisatie binnen een bedrijf: hoe presteren we (bijv. ten aanzien van gelijksoortige bedrijven)?
Denk hierbij dus aan zaken als kosten per werkplek, het totaal aan ICT personeel (in kosten en aantal fte) in verhouding tot het aantal werkplekken, infrastructuurkosten, etc. Ik wil ook duidelijk maken dat ik in dit opzicht nog zoekende ben; wat is zinvol en mogelijk en wat niet....
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke modellen worden hier voor gebruikt? Zijn er goede boeken over?
Alvast bedankt voor de reacties!
Denk hierbij dus aan zaken als kosten per werkplek, het totaal aan ICT personeel (in kosten en aantal fte) in verhouding tot het aantal werkplekken, infrastructuurkosten, etc. Ik wil ook duidelijk maken dat ik in dit opzicht nog zoekende ben; wat is zinvol en mogelijk en wat niet....
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke modellen worden hier voor gebruikt? Zijn er goede boeken over?
Alvast bedankt voor de reacties!