Toon posts:

willekeurige crashes van mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de specs:

E6600, 8800GTX, Audigy player, P5W DH Asus, 2GB ram DDR800
2 Harde schijven van WD 320GB, niet in raid, 1 voor Windows en 1 voor data

De feiten:

Ik had random crashes in het spel BF2142, dan beginnen zoeken en proberen te tweaken door slechte FPS. Na verloop van tijd ging het slechter. Dus heb ik clean instal gedaan van XP. Hierna kreeg ik in het installatie scherm van windows (via opstarte van cdrom) te zien dat mijn 2de HD (niet in raid) de zelfde hoeveelheid MBs aangaf die vrij waren als mijn 1ste HD (windows schijf).

Toen heb ik de installatie van XP direct stop gezet en gaan zien in xp of mijn gegevens op 2de HD nog intakt waren. Deze waren dus niet toegankelijk en heb na verloop van tijd gewoon format gedaan uit frustratie. Daarna heb ik gewoon XP geinstalleerd.

Voor ik XP installed heb heb ik de pagefile verplaatst naar schijf2 ( ik weet niet of dit enigzins mijn problemen veroorzaakt maar ik zeg het maar ) omwille van tweakredenen die ik gelezen op tweakguides.com.

Nu na mijn clean instal werkt alles goed, de FPS is beter. Maar dit is niet wat ik wil oplossen(dan zou het in spielerij moeten staan é :p ) . Heb dus alle drivers netjes installed.
  • Laatste nieuwe van BIOS geflasht op mijn mobo.
  • Supremereg en regopt gedaan ( stond in guide beschreven )
  • Mobo drivers installed
  • SP2
  • Videokaart drivers , de laatste van nvid
  • Originele drivers van de audigy, daarna een nieuwe erover geinstalleerd
  • Alle updates van windows XP
Heb dan uiteindelijk zitten overclocken met bios instellingen maar darna gewoon op default gezet en de geluidkaart disabled om geen conflicten te krijgen met mijn audigy....

Problemen:
Mijn pc crasht willekeurig als hij gewoon draait in idle en soms loopt hij vast in spellen(BF2 en BF2142). Dit doet mijn pc met bluescreen met iets van "KMODE UNHANDLED EXCEPTION" maar ook gewoon freezes...

Heb alwat gegoogled en vind nietveel anders als dat er verkeerde drivers dan geinstalleerd zijn ofzoiets wat niet logisch lijkt....

Daarnaast wordt mijn 2de schijf als "BAD" bestempelt in partition magic. Het rare is dat die 2de schijf gewoon goed werkt in windows maar wordt gewoonweg BAD genoemd in p m . Als ik ze wil formateren in p m dan geeft hij foutmelding #4 aan met "bad argument" en er staat ook iets van BADMBR bij. ( MBR is master boot record ? Klopt toch niet ? Dit is de data schijf ).

Ik ben beetje radeloos en enorm hard gefrustreerd dat mijn nieuwe pc zo doet ..... 8)7

edit:ik heb gezegd dat hij in idle crasht maar winamp staat dan wel op dus missschien dat er iets scheelt met geluidkaart drivers......

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump ?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het opgelost heb met mijn pc te overclocken en de juiste instellingen te zetten. tot nu toe geen crash.....

ocen met verkeerde instellingen kan dus leiden tot KMODE BSOD ?