[Office 2003] Opslaan als geeft geen extensies

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:48
Ik heb hier een vaag probleem met zowel Word als Excel op twee computers De gebruikers openen een document, wijzigen dat en slaan dat dan via 'opslaan als' weer op onder een andere naam.

Op deze twee computers wordt nu alleen de bestandsnaam opgeslagen, zonder extensie. Dus test.doc wordt test

Het probleem deed zich eerst voor op 1 computer, sinds een paar dagen ook op een tweede computer, de rest heeft hier geen last van.

Alle computers zijn exact gelijk kwa hardware en Windows XP pro sp2 installatie.

'Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen' heb ik zowel aan als uit geprobeerd en biedt geen soelaas, ook deïnstalleren en opnieuw installeren van Office helpt niet.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wordt de file wel als een worddocument gezien? Dus dubbelklik start wel Word op?

Money for nothin' and your chicks for free

• Pino
DeeJee schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:14:
Wordt de file wel als een worddocument gezien? Dus dubbelklik start wel Word op?
Nee, daarom is het ook een probleem, de extensie kan ik wel missen in het scherm.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Run de Ofice setup nog een keer of koppel handmatig de extensie aan de juiste exe. Mapopties - Bestandstypen en dan kijken naar al bestaande entries om er zelf een te kunnen maken. Of SHIFT met rechtermuisknop op een bestand en dan bij openen met de juiste exe opzoeken en het vinkje met altijd gebruiken aanvinken.

Battle.net tag

• Pino
Mystery schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:21:
Run de Ofice setup nog een keer of koppel handmatig de extensie aan de juiste exe. Mapopties - Bestandstypen en dan kijken naar al bestaande entries om er zelf een te kunnen maken. Of SHIFT met rechtermuisknop op een bestand en dan bij openen met de juiste exe opzoeken en het vinkje met altijd gebruiken aanvinken.
Dat zou werken ALS er een extensie is, die is er dus niet. En bestanden zonder extensie kun je niet koppelen natuurlijk. De bestanden met extensie openen gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Pino op 03-01-2007 12:41 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 16:00
en als je het bestand opslaat en de .doc er echt achter typt bij de naam? Wat gebeurt er dan?

BOE

• Pino
cman schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:43:
en als je het bestand opslaat en de .doc er echt achter typt bij de naam? Wat gebeurt er dan?
Dat werkt, maar is niet de gewenste situatie.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Je hebt Extensies voor bekende bestandstypen verbergen aan staan?

Ik snap het probleem niet zo, herinstall is zo gedaan aangezien het klinkt alsof je file extensions niet geregistreerd zijn. Ook kan je een bestand heel simpel een extensie geven en mijn handeling uitvoeren.

Battle.net tag

• Pino
Mystery schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:46:
Je hebt Extensies voor bekende bestandstypen verbergen aan staan?

Ik snap het probleem niet zo, herinstall is zo gedaan aangezien het klinkt alsof je file extensions niet geregistreerd zijn. Ook kan je een bestand heel simpel een extensie geven en mijn handeling uitvoeren.
Extensies zijn geregistreerd, Word en Excel geven bij opslaan GEEN automatische extensie aan het bestand, oftewel "document1.doc" wordt "document1", zodat vanuit Windows explorer ze niet kan koppelen aan de juiste applicatie. Ook worden ze dus niet standaard weergegeven in de file open dialog van word of excel.

De gebruikers hier uitleggen dat ze op sommige pc's .doc of .xls erachter moeten typen is een workaround waar ik geen zin in heb, ze vragen me continue of het nou .xls xsl of sxl is.
Staat in Word bij extra --> opties, tabblad Opslaan
Achter "Word-bestand opslaan als" wel "Word-document (*.doc)"?
ja, en anders zou hij een andere extensie kiezen natuurlijk,

[ Voor 17% gewijzigd door Pino op 03-01-2007 15:43 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 12:00
Staat in Word bij extra --> opties, tabblad Opslaan
Achter "Word-bestand opslaan als" wel "Word-document (*.doc)"?

• Pino
Ben ik nou echt de enige die dit probleem heeft?

Pagina: 1