Toon posts:

[2000/2003] Server onder bestaand domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heb ik flink gezocht alleen eigenlijk alleen maar topics gevonden over mijn probleem 'andersom'

Ik wil namelijk mijn nieuwe Windows 2003 server onderbrengen in mijn bestaande windows 2000 serverconfiguratie (Exchange/fileserver/AD). Ik ga de nieuwe server uitsluitend als datadaseserver gebruiken en het is dus niet nodig dat deze server ook een AD draait.

Wat ik dus uiteindelijk wil is dat mijn nieuwe server gewoon als 'client' onder mijn bestaande domain draait. Is dit te simpel gedacht of is er een 'standaard' manier om dit te fixen ?

Verwijderd

nou wat dacht je van gewoon aan het domein toevoegen zoals je een werkstation toevoegd :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:44:
Wat ik dus uiteindelijk wil is dat mijn nieuwe server gewoon als 'client' onder mijn bestaande domain draait. Is dit te simpel gedacht of is er een 'standaard' manier om dit te fixen ?
Dat had je helemaal goed gedacht.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Mmja maar zomaar renamen gaat dus niet omdat de server vanuit de standaard installatie al een DC is..

Verwijderd

owh je nieuwe server wordt AD?

tja dan moet je een DCPROMO uitvoeren, hier is veel over te vinden hoor ;)

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

dcpromo draaien en demoten, daarna kun je hem als server in je domein er bij plaatsen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:54:
Mmja maar zomaar renamen gaat dus niet omdat de server vanuit de standaard installatie al een DC is..
Huh ? Hoezo 'al een DC' ? Dat doe je toch na de installatie ? Of is 't een SBS ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
tis een SBS inderdaad.. en nee de nieuwe server wordt geen AD. Het is uitsluitend een databaseserver dus de huidige taken van de 2kserver blijven zoals ze nu zijn (AD/Exchange/file)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
How to install Small Business Server 2003 in an existing Active Directory domain
Misschien heb je er iets aan, maar vergeet niet dat er veel restricties aan SBS zitten..!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:58:
tis een SBS inderdaad.. en nee de nieuwe server wordt geen AD. Het is uitsluitend een databaseserver dus de huidige taken van de 2kserver blijven zoals ze nu zijn (AD/Exchange/file)
Op een SBS server moet je dcpromo draaien, als een SBS server geen DC is dan krijg je enkele beveiligingen om te voorkomen dat SBS als goedkope fileserver gebruikt gaat worden. Volgens mij sluit SBS zichzelf op gezette tijden af als de server geen DC is als ik het goed onthouden heb ;).

[ Voor 3% gewijzigd door BFS op 03-01-2007 15:04 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Yep, er zitten beveiligingen ingebakken dat SBS zichzelf afsluit als het geen DC is. Sowieso moet het de enige DC zijn in het domein...

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
misschien is het verhelderend voor de lezers om te weten waarom je een SBS machine van zijn AD taken wilt gaan ontdoen en alleen als DB server wilt gaan gebruiken.. :?

Gaat dit om een goedkope SQL server?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ErikCornelissen schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:25:
Sowieso moet het de enige DC zijn in het domein...
Niet helemaal juist: je mag wel extra domaincontrollers hebben in je sbs domain. Er zijn wel wat zaken zoals de fsmo-rollen die op de sbs moeten blijven staan om te voorkomen dat de eerder door jou genoemde afsluitperikelen zich voor gaan doen :)

Ook mag een sbs geen trusts bouwen, kan je geen extra domain tree's of childdomains maken. Wel kan je ongelimiteerd servers blijven toevoegen, al is er natuurlijk wel de max van 75 cals.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1