Waarschijnlijk is dit meer een probleem van (de configuratie van) IIS. Als er 10 minuten geen activiteit op de site is geweest, wordt de sessie geleegd, tewijl ik deze op 60 minuten heb ingesteld.
Het probleem deed zich eerst voor door een teveel aan geheugengebruik door de connecties met een Access DB, waardoor er een Application Recycle optrad, maar dat is volgens mij opgelost toen ik het volledig omgeschreven heb naar SQL Server.
De Web.Config ziet er als volgt uit:
De enableEventValidation en viewStateEncryptionMode zo ingesteld wil wel eens de oplossing zijn voor deze fout(melding): Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.
Maar dat gaat bij mij nog steeds niet op, want als ik op een pagina zit met een FormView en switch naar EditMode terwijl de sessie verlopen is (te vroeg!), treedt de fout nog steeds op.
Ik heb bij de provider al de errorlogs opgevraagd, maar kan zelf in de logs die beschikbaar zijn in Plesk niet echt iets vinden (sowieso geen foutmeldingen?).
Het probleem deed zich eerst voor door een teveel aan geheugengebruik door de connecties met een Access DB, waardoor er een Application Recycle optrad, maar dat is volgens mij opgelost toen ik het volledig omgeschreven heb naar SQL Server.
De Web.Config ziet er als volgt uit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?xml version="1.0"?> <configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0"> <connectionStrings> <add name="###ConnectionString" connectionString="Data Source=localhost;Initial Catalog=###;User Id=###;Password=###;Integrated Security=False" providerName="System.Data.SqlClient" /> </connectionStrings> <system.web> <customErrors mode="Off"/> <globalization culture="nl-NL" /> <sessionState timeout="60" /> <pages enableEventValidation="false" viewStateEncryptionMode="Never" /> </system.web> </configuration> |
De enableEventValidation en viewStateEncryptionMode zo ingesteld wil wel eens de oplossing zijn voor deze fout(melding): Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.
Maar dat gaat bij mij nog steeds niet op, want als ik op een pagina zit met een FormView en switch naar EditMode terwijl de sessie verlopen is (te vroeg!), treedt de fout nog steeds op.
Ik heb bij de provider al de errorlogs opgevraagd, maar kan zelf in de logs die beschikbaar zijn in Plesk niet echt iets vinden (sowieso geen foutmeldingen?).
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack