Ik heb sinds enige maanden problemen om een VPN verbinding naar kantoor op te zetten.
Dit is al eens eerder gebeurd maar is na wat correspondentie met de helpdesk spontaan opgelost.
Volgens Chello worden er geen poorten geblokkeerd maar een netwerk trace geeft aan dat de VPN request netjes naar buiten gaat maar er komt domweg geen antwoord. Sinds kort heeft een collega ook plotseling het zelfde probleem
Ook hij komt er bij de helpdesk niet verder. Het probleem moet volgens mij (ons) bij chello zitten (modem) daar het bij de buren en collega's wel werkt.(zelfde pc met identieke firewall instellingen) Ik kan de vpn server van het werk bereiken via ping en een traceroute. Helpdesk van Chello kom ik gewoon niet verder mee daar er bij hun domweg geen kennis is over VPN. (volgen gewoon vraag antwoordlijst en komen tot de conclusie pc opnieuw installeren oid)
VPN client is Sprint Remote Access en we maken gebruik van ipsec.
Met of zonder router maakt geen verschil. Zijn er misschien meer mensen die dit probleem kennen en hier misschien ook een oplossing voor hebben?
Dit is al eens eerder gebeurd maar is na wat correspondentie met de helpdesk spontaan opgelost.
Met of zonder router maakt geen verschil. Zijn er misschien meer mensen die dit probleem kennen en hier misschien ook een oplossing voor hebben?