[STP] Draden trekken nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Binnenkort wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en wil ik de loze leidingen gaan bedraden voor het Gigabit netwerk. Nu zie ik dat de Cat6 STP een diameter heeft van 0,75 cm. Er moeten twee van deze kabels door één buis van 5/8"" (=1,58cm). Gaat dit lukken? Ik had al een aantal topics gevonden op GOT dat het trekken van UTP+coax door één buis niet kan of extreem lastig is.

Kun je aan STP kabels ook stekkers zetten of zit je vast aan een patch kast in de meterkast? Op zich heb ik geen probleem met een patch kast maar dat lompe 19inch spul gaat echt niet passen in mijn meterkast. Zijn er ook modulair patchkasten die veel minder groot zijn?

Tevens, bestaan er routers met minimaal 12 gigabit poorten en b/g wireless in één? Alles voor de consumentmarkt houdt een beetje op bij 4 poorten max en dan meestal geen Gigabit ook.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 13:26
ari3 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:12:
Binnenkort wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en wil ik de loze leidingen gaan bedraden voor het Gigabit netwerk. Nu zie ik dat de Cat6 STP een diameter heeft van 0,75 cm. Er moeten twee van deze kabels door één buis van 5/8"" (=1,58cm). Gaat dit lukken? Ik had al een aantal topics gevonden op GOT dat het trekken van UTP+coax door één buis niet kan of extreem lastig is.

Kun je aan STP kabels ook stekkers zetten of zit je vast aan een patch kast in de meterkast? Op zich heb ik geen probleem met een patch kast maar dat lompe 19inch spul gaat echt niet passen in mijn meterkast. Zijn er ook modulair patchkasten die veel minder groot zijn?

Tevens, bestaan er routers met minimaal 12 gigabit poorten en b/g wireless in één? Alles voor de consumentmarkt houdt een beetje op bij 4 poorten max en dan meestal geen Gigabit ook.
Er bestaan volgens mij ook 10inch patch kasten, 19 inch staat natuurlijk wel wat mooier.

Over de router. Wat ik zou doen als ik jou was:
Modem
|
Router
|
Switch-Accespoint
-Clients

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1,50cm diameter door een 1,58cm diameter buis?

Als je de kabels flink goed aan de trekveer knoopt, en een flink stuk stript, en een goede glijmiddels gebruikt kom je er wel. De persoon die invoerd moet zorgen dat de kabels niet gekruld maar recht wordt ingevoerd. Tevens niet zuinig zijn met glijmiddel.

Moet wel gaan lukken als je het mij vraagt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik heb in mijn oude woning op meerdere plaatsen kabels door PVC pijp getrokken, de meeste problemen ondervind je bij (gelijmde) bochten maar het is te doen.