Hallo daar,
Ik ben op zoek naar de beste HDD player die aan mijn specifieke specs voldoet. Ik twijfel een beetje tussen een aantal high-end merken en modellen. Maar er is zoveel aambod en niet alle specs kan ik goed beoordelen omdat daar niet over gesproken wordt. Ik open hiervoor een nieuw topic omdat ik na het doorlezen van een aantal grote topics over modellen die daarvoor mogelijk in aanmerking komen, niet al die handigheden of specs vermeld zie worden die ik graag wil weten. Heb de FAQ en alle mogelijke info wel gelezen denk ik.
Het volgende moet het apparaat kunnen of hebben aan specs:
zonder transfer software
als UMS device werkend (als externe HD plug&play)
line-in voor opname externe bron
microphone voor opname externe bron (bijv. geluiden uit de buitenlucht)
opname mog.heid max. bitrate van 320 Kbps + opnemen in WAV
FM radio
FM radio opnames kunnen maken
multi bands equalizer die volledig handmatig verstelbaar is
video functie met ruim kleurenscherm (minder belangrijk)
zo lang mogelijke accuduur
grote HD (min. 30 a GB)
afstandsbediening met backlight display
backlight display op player
niet te zwaar
afspelen/gebruik specifiek:
bij uitzetten trackpositie onthouden waar hij was
gapless playback bij albums die bestaan uit losse tracks
tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks (dus als je heel veel files in 1 map op de player dat ie niet alles op alfabetische volgorde zet)
fast forward of fast backward spoelen met bijv. pause knop ingedrukt (zoals bij MiniDisc)
fabrikant die serieus afgelopen maanden of jaren met goede firmware upgrades zijn gekomen en daarna goed bleven functioneren
VU meter bij line in opname
Duurzaam (ik ga over 1,5 week op wereldreis en hij gaat overal mee naartoe dus hij moet wel ergens tegen kunnen)
Misschien wil ik te veel, maar ik ben erg benieuwd of mensen mij kunnen helpen met deze specifieke specs. Vooral of de videoplayer spelers ook spelers zijn waarmee je direct .mpeg, .wmv, .avi, .mov films etc. kunt bekijken of dat je altijd eerst moet decoderen. En is dat lastig, tijdrovend?
Verder zit ik een beetje van tja, moet ik gewoon voor een gaan die de beste audio specs heeft en dat video laten zitten? Audio is het belangrijkst, maar als er een is die best of both worlds heeft dan hoor ik dat het liefst.
Prijs is niet echt een issue (maar max. 500 euro ofzo anders wordt het te gortig ;-) )
Ik denk zelf aan de volgende spelers:
Creative Zen Vision:M of Vision:W
Cowon iAudio X5 of iAudio 6
Cowon iAudio A2
iRiver H340 (maar is wel al een oud model en volgens mij niet goed meer leverbaar heb ik begrepen?)
Archos Gmini 500 of die nieuwe portable VCR modellen, hoe zijn die?
Hoor graag waardevolle reacties.
Alvast veel dank!!
groeten Rolando
Ik ben op zoek naar de beste HDD player die aan mijn specifieke specs voldoet. Ik twijfel een beetje tussen een aantal high-end merken en modellen. Maar er is zoveel aambod en niet alle specs kan ik goed beoordelen omdat daar niet over gesproken wordt. Ik open hiervoor een nieuw topic omdat ik na het doorlezen van een aantal grote topics over modellen die daarvoor mogelijk in aanmerking komen, niet al die handigheden of specs vermeld zie worden die ik graag wil weten. Heb de FAQ en alle mogelijke info wel gelezen denk ik.
Het volgende moet het apparaat kunnen of hebben aan specs:
zonder transfer software
als UMS device werkend (als externe HD plug&play)
line-in voor opname externe bron
microphone voor opname externe bron (bijv. geluiden uit de buitenlucht)
opname mog.heid max. bitrate van 320 Kbps + opnemen in WAV
FM radio
FM radio opnames kunnen maken
multi bands equalizer die volledig handmatig verstelbaar is
video functie met ruim kleurenscherm (minder belangrijk)
zo lang mogelijke accuduur
grote HD (min. 30 a GB)
afstandsbediening met backlight display
backlight display op player
niet te zwaar
afspelen/gebruik specifiek:
bij uitzetten trackpositie onthouden waar hij was
gapless playback bij albums die bestaan uit losse tracks
tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks (dus als je heel veel files in 1 map op de player dat ie niet alles op alfabetische volgorde zet)
fast forward of fast backward spoelen met bijv. pause knop ingedrukt (zoals bij MiniDisc)
fabrikant die serieus afgelopen maanden of jaren met goede firmware upgrades zijn gekomen en daarna goed bleven functioneren
VU meter bij line in opname
Duurzaam (ik ga over 1,5 week op wereldreis en hij gaat overal mee naartoe dus hij moet wel ergens tegen kunnen)
Misschien wil ik te veel, maar ik ben erg benieuwd of mensen mij kunnen helpen met deze specifieke specs. Vooral of de videoplayer spelers ook spelers zijn waarmee je direct .mpeg, .wmv, .avi, .mov films etc. kunt bekijken of dat je altijd eerst moet decoderen. En is dat lastig, tijdrovend?
Verder zit ik een beetje van tja, moet ik gewoon voor een gaan die de beste audio specs heeft en dat video laten zitten? Audio is het belangrijkst, maar als er een is die best of both worlds heeft dan hoor ik dat het liefst.
Prijs is niet echt een issue (maar max. 500 euro ofzo anders wordt het te gortig ;-) )
Ik denk zelf aan de volgende spelers:
Creative Zen Vision:M of Vision:W
Cowon iAudio X5 of iAudio 6
Cowon iAudio A2
iRiver H340 (maar is wel al een oud model en volgens mij niet goed meer leverbaar heb ik begrepen?)
Archos Gmini 500 of die nieuwe portable VCR modellen, hoe zijn die?
Hoor graag waardevolle reacties.
Alvast veel dank!!
groeten Rolando
No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)