Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo daar,

Ik ben op zoek naar de beste HDD player die aan mijn specifieke specs voldoet. Ik twijfel een beetje tussen een aantal high-end merken en modellen. Maar er is zoveel aambod en niet alle specs kan ik goed beoordelen omdat daar niet over gesproken wordt. Ik open hiervoor een nieuw topic omdat ik na het doorlezen van een aantal grote topics over modellen die daarvoor mogelijk in aanmerking komen, niet al die handigheden of specs vermeld zie worden die ik graag wil weten. Heb de FAQ en alle mogelijke info wel gelezen denk ik.

Het volgende moet het apparaat kunnen of hebben aan specs:

zonder transfer software
als UMS device werkend (als externe HD plug&play)
line-in voor opname externe bron
microphone voor opname externe bron (bijv. geluiden uit de buitenlucht)
opname mog.heid max. bitrate van 320 Kbps + opnemen in WAV
FM radio
FM radio opnames kunnen maken
multi bands equalizer die volledig handmatig verstelbaar is
video functie met ruim kleurenscherm (minder belangrijk)
zo lang mogelijke accuduur
grote HD (min. 30 a GB)
afstandsbediening met backlight display
backlight display op player
niet te zwaar

afspelen/gebruik specifiek:

bij uitzetten trackpositie onthouden waar hij was
gapless playback bij albums die bestaan uit losse tracks
tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks (dus als je heel veel files in 1 map op de player dat ie niet alles op alfabetische volgorde zet)

fast forward of fast backward spoelen met bijv. pause knop ingedrukt (zoals bij MiniDisc)
fabrikant die serieus afgelopen maanden of jaren met goede firmware upgrades zijn gekomen en daarna goed bleven functioneren
VU meter bij line in opname
Duurzaam (ik ga over 1,5 week op wereldreis en hij gaat overal mee naartoe dus hij moet wel ergens tegen kunnen)

Misschien wil ik te veel, maar ik ben erg benieuwd of mensen mij kunnen helpen met deze specifieke specs. Vooral of de videoplayer spelers ook spelers zijn waarmee je direct .mpeg, .wmv, .avi, .mov films etc. kunt bekijken of dat je altijd eerst moet decoderen. En is dat lastig, tijdrovend?

Verder zit ik een beetje van tja, moet ik gewoon voor een gaan die de beste audio specs heeft en dat video laten zitten? Audio is het belangrijkst, maar als er een is die best of both worlds heeft dan hoor ik dat het liefst.

Prijs is niet echt een issue (maar max. 500 euro ofzo anders wordt het te gortig ;-) )

Ik denk zelf aan de volgende spelers:

Creative Zen Vision:M of Vision:W
Cowon iAudio X5 of iAudio 6
Cowon iAudio A2
iRiver H340 (maar is wel al een oud model en volgens mij niet goed meer leverbaar heb ik begrepen?)
Archos Gmini 500 of die nieuwe portable VCR modellen, hoe zijn die?

Hoor graag waardevolle reacties.

Alvast veel dank!!

groeten Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Misschien toch nog wat meer lezen en zoeken?

Het volgende had je anders wel moeten kunnen weten toch?. De creative spelers gebruiken MTP voor media transfer, plus de Vision:M heeft geloof ik niet eens audio in, vallen dus af. Iaudio 6 geen grote harddrive, valt ook af. A2 lijkt geen remote met backlight te hebben, valt dan ook af.

Dan blijft er al minder over, kun je makkelijker een keuze maken ;)
VU meter weet ik niet of er wel apparaten zijn die dat hebben voor de line in, dat is dus wel iets waar je gericht op kunt zoeken. De X5 kan ook Rockbox draaien, kun je daar ook nog kijken voor extra opties.

De video functies van de X5 zijn niet best, je mag hem niet als echte videoplayer zien, kan alleen 1 specifiek formaat aan dus alles moet omgezet worden. Heeft wel een optionele remote met backlight.

De andere modellen heb ik geen persoonlijke ervaring mee, dus kan er niet veel over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 03-01-2007 11:37 . Reden: A2 remote info toegevoegd ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Allereerst. Je kunt heel specifiek naar modellen zoeken met de DAP Database van DAPreview. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Over je uitgezochte spelers: Creative heeft geen UMS. Wel goed geluid en video.
De iAudio X5 heeft matige videokwaliteit, maar wel érg goed geluid. De iAudio 6 is een heel ander type speler... flash, ipv hdd, dus ik weet niet waarom je die aan je lijstje hebt toegevoegd?
De A2 is wel een speler met goede videosupport, ook de codecsupport is erg goed. Er gaan trouwens geruchten over een "A3" een opvolger van de A2 (al zal deze waarschijnlijk geen A3 heten) dus daar zou je eventueel nog op kunnen wachten. De H340 is al een oud ding en waardeloze videosupport, die zou ik absoluut niet nemen. Het is nog een baksteen ook :P De Archos Gmini 500 is een leuk PMP'tje, maar geen fatsoenlijke equaliser. De nieuwere 4th gen spelers zijn ook erg leuk als PMP, maar toch ook meer bedoeld als PMP, en jij zoekt een apparaat dat meer op audio gefocused is.

Ik zou denken dat de Creative Zen Vision:M nog het meest aan je eisen voldoet, echter deze is niet UMS, en heeft geen line in.

Je zoekt wel een erg specifiek model. Als je niet kunt vinden wat je zoekt, zou ik toch een paar eisen laten vallen. Misschien moet je even aangeven welke eisen je als eerste wilt laten vallen als je niet kunt vinden wat je zoekt.
Er zijn ook dingen die je niet erg lekker kunt combineren. Je zoekt een niet te zware speler maar wel met een ruim scherm (al was dat minder belangrijk zei je). Ik denk toch echt dat je wat minder kieskeurig zult moeten zijn. Maar gebruik de link die ik je gaf eens, misschien komt daar nog wat verrassends uit wat we over het hoofd gezien hebben.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Als je je goed ingelezen hebt, is duidelijk dat er geen enkele speler is die aan jou eisen voldoet. Zo hebben alleen spelers die RockBox draaien ondersteuning voor gapless afspelen en een volledig handmatig instelbare equalizer. Ook gaan "zonder transfer software" en "tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks" (nog) niet samen. Er zijn namelijk nog geen/nauwelijks spelers die tags gebruiken om te browsen. Om dit te kunnen doen, moet de speler dus gebruik maken van een database waarin in ieder geval de tracknummers opgeslagen zijn. Deze moet door aparte software aangelegd worden. (Dit kon je overigens eenvoudig oplossen door de tracknummers in de bestandsnamen op te nemen.)

Ga er dus maar vanuit dat je geen speler kunt vinden die aan al je eisen voldoet. Deze bestaat namelijk niet. Een iRiver H1x0 met RockBox kwam overigens dicht in de buurt, maar deze vind je nergens meer.
De meeste MiniDisc spelers voldoen echter wel aan bijna al je eisen. Alleen het wisselen van de diskettes en het ontbreken van een kleurenscherm en videofuncties zal je voor lief moeten nemen.
Als je toch echt een MP3-speler wilt, zal je moeten gaan bedenken wat je er echt mee wilt en aan de hand daarvan een kiezen. Let hierbij vooral op de afspeel en opnamen mogelijkheden, want dat is waarop de meeste spelers zich weten te onderscheiden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• RoD
  • Niet online

RoD

DeeD2k2 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:05:
Ook gaan "zonder transfer software" en "tonen en afspelen van juiste volgorde van albums met losse tracks" (nog) niet samen. Er zijn namelijk nog geen/nauwelijks spelers die tags gebruiken om te browsen. Om dit te kunnen doen, moet de speler dus gebruik maken van een database waarin in ieder geval de tracknummers opgeslagen zijn. Deze moet door aparte software aangelegd worden. (Dit kon je overigens eenvoudig oplossen door de tracknummers in de bestandsnamen op te nemen.)
Volgens mij vergis je je hier toch. De meeste spelers die op artiest, album, genre ed sorteren in hun mediabibliotheek (Archos, Creative weet ik zeker dat ze dat doen) doen dit gewoon adhv de tags. En vziw zijn dat ook de spelers die het tracknummer uitlezen. Op mijn Archos Gmini 400 staat alles netjes op volgorde van het album in ieder geval. Volgens mij zijn juist de spelers die op mappen sorteren zeldzamer.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De Creative speler bouwt zelf z'n database op. Ik gebruik MediaMonkey met m'n Zen Vision:M en als je MM afsluit dan staat de speler even een paar seconden z'n database te updaten. Je bent (gelukkig) niet verplicht de Creative software te gebruiken. Ik ben erg tevreden over MediaMonkey.

[ Voor 23% gewijzigd door Hillie op 03-01-2007 15:06 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
* DeeD2k2 kruipt in een hoekje... :X

Dan loop ik op dat gebied toch iets achter en heeft de topic starter nog een punt waarop hij goed moet letten bij het selecteren van de meest geschikte speler...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Rolando Frio
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Super. Die DAPreview site had ik nog niet gezien, maar die is erg handig!

Die iAudio 6 was een vergissing, die is idd geen optie.

Er kwam ook nog een DigiArmor S20 nar voren met goede specs, interessant.
Iemand daar ervaring mee? Waar wordt dat gemaakt?

Maar vermoed dat het dan toch die iAudio X5 zal moeten gaan worden....behalve de videospecs heeft ie zo'n beetje alles wat ik zoek volgens mij. En een zeer goed merk. Denk dat ik in Azie ook niet zo snel in een bus of trein naar een film ga zitten kijken, lijkt me aan de ene kant ook niet zo handig (lekker naar de natuur en omgeving kijken is toch wel beter eigenlijk ;-) ) en wellicht (soms) ook niet zo veilig om te doen..

in NL zal ik dat iig ook niet echt gebruiken denk ik.

Klopt dat wel dat de batterijduur van de iAudio X5 35 uur is?? wel erg veel :P

@ ROD ; over die indeling op mappen. betekent dat de X5 dan dus alles precies zoals je het kopieert van je pc, overneemt en sorteert? of kan je ook nog bepaalde indeling van sorteren kiezen ofzo, net zoals in je Windows Verkenner?

@ Hillie ; over Mediamonkey icm Creative Vision. Dus je hoeft niet verplicht die software te installeren als MM al op je pc staat? die MM is dan de transfertool?

Oja, en weet iemand wat de mogelijkheden zijn en verschillen in prijs (en accessoires en garantie wellicht?) als je dat apparaat in Azie koopt? Bijv. Bangkok, Singapore of Kuala Lumpur?

Hoor het graag. Thx alvast.

grtz Rolando

• RoD
  • Niet online

RoD

Rolando Frio schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:36:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Super. Die DAPreview site had ik nog niet gezien, maar die is erg handig!

Die iAudio 6 was een vergissing, die is idd geen optie.

Er kwam ook nog een DigiArmor S20 nar voren met goede specs, interessant.
Iemand daar ervaring mee? Waar wordt dat gemaakt?
Nooit van gehoord. Ik betwijfel het of deze hier te krijgen is.
Maar vermoed dat het dan toch die iAudio X5 zal moeten gaan worden....behalve de videospecs heeft ie zo'n beetje alles wat ik zoek volgens mij. En een zeer goed merk. Denk dat ik in Azie ook niet zo snel in een bus of trein naar een film ga zitten kijken, lijkt me aan de ene kant ook niet zo handig (lekker naar de natuur en omgeving kijken is toch wel beter eigenlijk ;-) ) en wellicht (soms) ook niet zo veilig om te doen..

in NL zal ik dat iig ook niet echt gebruiken denk ik.

Klopt dat wel dat de batterijduur van de iAudio X5 35 uur is?? wel erg veel :P
Dat is de X5L toch? Met de L van lange batterijduur :P
@ ROD ; over die indeling op mappen. betekent dat de X5 dan dus alles precies zoals je het kopieert van je pc, overneemt en sorteert? of kan je ook nog bepaalde indeling van sorteren kiezen ofzo, net zoals in je Windows Verkenner?
Ik weet dus niet of de X5 mappen support, maar dat moet wel te vinden zijn in het Cowontopic. Maar, als mappen gesupport worden dan krijg je precies dezelfde indeling zoals je die in verkenner zou hebben. Heb je een map muziek met daarin mappen van artiesten en daaronder de albums van de artiesten dan komt dat ook precies zo op je speler te staan. Erg handig als je zelf een sorteersysteempje hebt, en je tags niet op orde hebt.
@ Hillie ; over Mediamonkey icm Creative Vision. Dus je hoeft niet verplicht die software te installeren als MM al op je pc staat? die MM is dan de transfertool?
Dat kan met Mediamonkey ja, dus in plaats van de originele software.
Oja, en weet iemand wat de mogelijkheden zijn en verschillen in prijs (en accessoires en garantie wellicht?) als je dat apparaat in Azie koopt? Bijv. Bangkok, Singapore of Kuala Lumpur?

Hoor het graag. Thx alvast.

grtz Rolando
Kopen in Azië... het voordeel is waarschijnlijk de prijs, het nadeel de garantie. Het lijkt me niet fijn als je het ding naar Bangkok op moet sturen voor garantie. Of Cowon moet al internationale garantie hebben (check voor info even het Cowontopic). Ook kun je eventueel nog importheffingen voor je kiezen krijgen als de douane je pakketje onderschept. En dan is het prijsvoordeel toch wel een beetje weg.

• Rolando Frio
thx voor je reactie RoD! Top.

zal nog paar specifieke vragen in het Cowon topic knallen en dan is de keus voor de iAudio X5L wel def. denk ik :P

Pagina: 1