pc maakt herrie

Pagina: 1
Acties:

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Ik heb mijn kast opengeschroefd en verder nauwelijks iets gedaan. Mijn computer werkte nog goed, maar de volgende keer dat ik hem opstart maakt hij opeens een enorme herrie. Ik opnieuw opstarten geeft hij een foutmelding overclock failed, terwijl ik dat nooit zou durven met mijn kennis van pc's. Kan iemand me helpen. Mijn pc is naar de klote zonder dat er iets is gebeurd. :'(

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
ff in de bios waar je waarschijnlijk wel inkomt de defaults laden

BurnHard.nl ICT Solutions

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Tussen nauwelijks iets gedaan en niks gedaan zit een redelijk verschil !

maar waarom heb je kast open gemaakt ? loop de dingen die je wel gedaan heb eens na , misschien dat je het probleem kan terug vinden op die route !`

en waar komt je herrie vandaan ? iets meer info zou wel makkelijk zijn !

• Waster
de defaults values heb ik geladen, maar hij maakt nog steeds lawaai. En ik heb alleen wat aan de sata-kabel van mijn harde schijf gedaan. De herrie lijkt van de fan van de voeding te komen.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:11
Waster schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:02:
de defaults values heb ik geladen, maar hij maakt nog steeds lawaai. En ik heb alleen wat aan de sata-kabel van mijn harde schijf gedaan. De herrie lijkt van de fan van de voeding te komen.
dan hou je die fan even een paar kleine sec stil, en kijk eens of het geluid dan weg is, zo ja, dan is het idd de voeding fan. Dus moet je daar een nieuwe fan in zetten, of een nieuwe voeding halen. Zo niet, moet je even veder zoeken

Maar je geeft wel verdomt weinig info, waardoor we niet echt specifike antwoorden kunnen geven,,,

Specs!

Verwijderd

Volgens mij is dit een fan die uit z'n lager komt en dan zo'n bromtoontje maakt op het begin. De melding Overclock failed is iets wat vaker gebeurt.. je hoeft je daar niet echt zorgen om te maken. Vaak is het met een reset al verholpen en haddie in dit geval wel gewoon de oc' toegepast.

• Waster
Ik heb even verder gezocht op dit forum en het blijkt toch de sata kabel te zijn. Die bleek niet goed verbonden te zijn.
Ik begrijp toch niet dat ik dan in het bios een foutmelding krijg van een foute overclock. Nu ik hem goed heb geplaatst blijkt hij weer een foutmelding te geven. Ik hoop niet dat dit tegenwoordig altijd zo is wanneer ik mijn pc opstart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waster schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:12:
Ik heb even verder gezocht op dit forum en het blijkt toch de sata kabel te zijn. Die bleek niet goed verbonden te zijn.
Ik begrijp toch niet dat ik dan in het bios een foutmelding krijg van een foute overclock. Nu ik hem goed heb geplaatst blijkt hij weer een foutmelding te geven. Ik hoop niet dat dit tegenwoordig altijd zo is wanneer ik mijn pc opstart.
Wat voor error heb je dan? En wat zijn de specs van je bak? Als je die eens geeft kunnen we je waarschijnlijk wel verder helpen.
Pagina: 1