Toon posts:

GeeXbox omslachtige bediening?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wilde graag het programma GeeXbox wel eens proberen. Heb het gedownload, op een CD gefikt en geinstalleerd op een HDD. Hij start prima, maar waarom is die bediening zo omslachtig? Als ik een DVD afspeel kan ik niet naar het volgende nummer, wel per 1 minuut vooruit of achteruit. Om het geluid harder te zetten heb ik toets * nodig, om zachter te zetten toets /. Ik vind dit wel zo ontzettend vaag, en zo af en toe wil hij geen DVD's afspelen. Misschien ligt dit ook aan een bedieningsprobleem? Heb ik iets fout gedaan bij de isntallatie ofzo? Het lijkt me toch logisch dat een DVD player gewoon het volgende of vorige nummer moet kunnen afspelen, en dan gewoon met de pijltjestoetsen ofzo?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 21:21
Ik denk dat het programma geconfigged is om makkelijk met een joystick/afstandsbediening bediend te worden. Het is tenslotte HTPC software, als je een aparte machine gebruikt kun je natuurlijk je keys anders binden.

Ik denk zelf dat Geexbox ook wel een mogelijkheid heeft om toetsen in te stellen, al dan niet via een config file, dit weet ik echter niet zeker.

Wat betreft je dvd probleem, zijn het steeds dezelfde schijfjes die dienst weigeren? zoja dan kan het veroorzaakt worden door een missende library, uit mn hoofd heb je nl libdvdread3 en libdvdcss2 nodig voor encrypted dvd's bij de meeste distro's (ivm rechtelijke beperkingen) of dit bij Geexbox ook zo is? geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door RoBBS op 03-01-2007 12:06 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga eens even aan de slag met een afstandsbediening. Overigens heb ik nu weer een ander DVD probleem met GeeXbox. Wanneer ik een DVD in de speler stop, dan begint hij met spelen. Ik krijg dan het gebruikelijke copyright scherm, en daarna slaat ie vast of keert hij terug naar het GeeXbox menu. Dit doet hij bij alle dvd's die ik erin stop. Wat kan dit zijn?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 21:21
Heb je de libraries geinstalleerd zoals die hierboven staan? (libdvdread en libdvdcss)?
probeer het eens zonder geeXbox bijv.
code:
1
xine -pfhq /dev/dvd

Als je nog een afstandsbediening moet kopen raad ik je aan eerst te kijken welke goed supported zijn door bijv lirc http://www.lirc.org

I said I'd be back...