Toon posts:

PCMCIA hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een CMS PCMCIA harddisk liggen, dit is officeel een harddisk voor het back-uppen maar door de komst van een nieuwe laptop overbodig geworden.

Hij kan ook gebruikt worden voor externe harde schrijf maar als ik bestanden kopieer gaat het kopieren erg traag en lijkt het mijn windows compleet te vertragen. Muziek gaat ineens op halve snelheid, de muis gaat ook erg traag over het beeld heen. De CPU speed vliegt meteen naar de 100% en het kopieren van een map met 2 dvd's van 4 gigh (samen dus 8 gigh) duur 250 minuten. Ik weet dat PCMCIA trager is dan USB 2.0 maar dit lijkt me ook een beetje overdreven.Het gaat om een Acer 1694 met aan boord een Texas Instruments PCIXX21/x515 Cardbus Controller. Daaraan gekoppeld zit een CMS PCMCIA HDD met daarin een 40 gigh 4200 RPM harde schrijfje

Wat heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen

-Chipset drivers geupdate, ik heb de nieuwste drivers van Intel al, heb geprobeerd ze opnieuw te installeren maar ik zie nergens een manier staan om de Utility van Intel opnieuw te installeren.
-Op zoek gegaan naar nieuwe drivers voor Cardbus Controller maar het ding lijkt weinig problemen te geven op het internet en ik zia alleen maar drivers om het kreng in Linux aan de gang te krijgen.

Verder zie ik in mijn device manager een vraagteken staan bij de Intel PCIC compatible PCMCIA controller, wat betekend dit en hoe kan ik deze driver goed installeren?

Hebben jullie nog ideeen om een betere perfomance te krijgen met deze harde schrijf?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verder zie ik in mijn device manager een vraagteken staan bij de Intel PCIC compatible PCMCIA controller, wat betekend dit en hoe kan ik deze driver goed installeren?
Een vraagteken betekend negen van de tien keer foutieve/niet goed geinstalleerde drivers. Hier kan je de drivers vinden. En anders moet je even voor de zekerheid kijken bij Intel.com zelf.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)