Hgere resolutie dan 1280x1024 via DVI met Matrox G550

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 13:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
In mijn PC zit een Matrox Millenium G550 Duealhead videokaart met een analoge (D-sub) en digitale (DVI) uitgang. Tot voor kort hing er altijd een CRT monitor aan waarop resoluties tot 2048x1536 geen probleem waren.

Nu heb ik een LCD-scherm dat een signaal wil van 1920x1200 @ 60hz. Via de DVI-kabel, waar ik hem eigenlijk op wil aansluiten kan ik geen hogere resolutie dan 1280x1024 selecteren. Zelfs als ik met Powerstrip handmatig hogere resoluties toevoeg komen ze niet in de lijst te staan, wat zou betekenen dat de driver van de videokaart de resolutie niet accepteert.

Is het nou mogelijk om een hogere resolutie via DVI te versturen, en hoe doe ik dat dan?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Johnny schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:44:
[...]

Zelfs als ik met Powerstrip handmatig hogere resoluties toevoeg komen ze niet in de lijst te staan, wat zou betekenen dat de driver van de videokaart de resolutie niet accepteert.
Ja, of de driver van de monitor. Controleer deze dus even.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Voor de monitor heb ik geen aparte driver, die wordt niet eens meegeleverd omdat hij plug-n-play is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 17:30
welke TFT heb je?

Verwijderd

De G550 is gewoon te oud en gaat tot max 1280x1024 via DVI.
Zie http://www.matrox.com/gra...products/gseries/g550.php

Ik dacht laatst ook fijn een hogere resolutie digitaal aan te sturen totdat ik de beperking zag van de kaart. Viel mij ook tegen maar niets aan te doen dan een andere videokaart aan te schaffen.

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:14:
De G550 is gewoon te oud en gaat tot max 1280x1024 via DVI.
Zie http://www.matrox.com/gra...products/gseries/g550.php

Ik dacht laatst ook fijn een hogere resolutie digitaal aan te sturen totdat ik de beperking zag van de kaart. Viel mij ook tegen maar niets aan te doen dan een andere videokaart aan te schaffen.
Aha, zoiets dacht ik al, maar ik heb mijn eigen Nederlandse en de Engelse handleiding doorgenomen daar staat niks over die limiet :(

Gelukkig weer een goede reden om te upgraden!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:17
Johnny schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Aha, zoiets dacht ik al, maar ik heb mijn eigen Nederlandse en de Engelse handleiding doorgenomen daar staat niks over die limiet :(

Gelukkig weer een goede reden om te upgraden!
Ik sta op het punt ook een 1900x1200 LCD aan te schaffen. Voorlopig moet ik het nog even doen met mijn G550 dus via analoge aansturing. Levert dat redelijk acceptabel beeld op en kan ik de upgrade van mijn Matrox nog even uitstellen tot ik mijn hele PC upgrade? Of doe ik mezelf ernstig tekort?
Pagina: 1