[PC] Driften, welke game en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden, verveel ik me en wil ik lekker driften.

Maar wel met me stuurtje en niet zo gaar super arcade achtig zoals met de nieuwe Outrun.

Even de NFS series daar gelaten heb ik zitten stoeien met Live for speed, maar daar slijten je banden te snel.
Verder met GTR2 en Race, heb je echt een geweldige feeling over de wagen, maar dit zijn racewagens en valt niet mee te driften.

Dus met welke game kan ik lekker een potje driften?

p.s. ik vind GT4 op de ps2 wel leuk, maar ik wil nu met stuur aan de pc lekker slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-04 11:22
Er is een driftmod voor GTR2, moet je even voor googlen dan vind je hem wel. Zelf niet gespeeld maar liefhebbers van driften zijn er enthousiast over

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik kon het driften altijd goed met Driver en GTA ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zou live for speed eens proberen,http://www.liveforspeed.net hebben zelfs een gratis online demo (helaas veel n00bs op de demo servers) maar hiermee is super te driften, er zijn ook een aantal online driftservers, van die gasten die synchroon een complete trackrond bleren...

Geweldige physics en goed te leren, op youtube vind je ook veel movies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:45

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

aph3x schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:47:
Ik zou live for speed eens proberen,http://www.liveforspeed.net hebben zelfs een gratis online demo (helaas veel n00bs op de demo servers) maar hiermee is super te driften, er zijn ook een aantal online driftservers, van die gasten die synchroon een complete trackrond bleren...

Geweldige physics en goed te leren, op youtube vind je ook veel movies....
Volgens mij stond er in de TS ook al dat lfs geprobeerd was. :X

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34

SeatRider

Hips don't lie

Sega Rally, Desert level :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je met LFS de schade/slijtage eigenlijk niet uitzetten in singleplayer-mode? En dan nog, qua bandenslijtage valt het volgens mij best mee. Druk anders onderweg op R (reset) en je auto is weer als nieuw :Y) Leuke aan LFS is nl. dat je een geheel eigen setup kunt maken die gericht is op driften (stugge vering, strak afgesteld diff., etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NFSU enzo niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
offtopic:
Lees nu eens eerst de topicstart voordat je gaat lopen roepen. De topicstart heeft duidelijk aangegeven dat NFS delen niet een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Spellen als Colin McRae, Richard Burns Rally al eens bekeken? Waarom: Driften, powerslides en lekker offroad :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 03-01-2007 13:30 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ravenger schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:27:
[...]

offtopic:
Lees nu eens eerst de topicstart voordat je gaat lopen roepen. De topicstart heeft duidelijk aangegeven dat NFS delen niet een optie zijn.
Heb ik ook wel gedaan, maar de NFS serie is wel iets beduidend anders dan de Underground serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Outerspace schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:30:
Spellen als Colin McRae, Richard Burns Rally al eens bekeken? Waarom: Driften, powerslides en lekker offroad :Y)
Klopt, met rally games kan je veeeeel driften.. :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Matias schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:31:
[...]

Heb ik ook wel gedaan, maar de NFS serie is wel iets beduidend anders dan de Underground serie.
Laat de underground serie nou ook een stuk slechter zijn (mijn mening iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42314

Met NFS Carbon kun je lekker driften, zeker met een amerikaanse muscle car. De besturing is wel ff wennen though en het blijft arcade. Zelf vind ik rallyen met Richard Burns Rally ook fantastisch, op offroad terrein iedere bocht sideways. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flatout (2). zeker in 2 kun je met de streetclass best leuk door bochten heen driften (beetje afhankelijk wat voor auto je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ik denk niet dat je iets realistischer dan Live for Speed zal vinden..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik bedoelde met driften eigenlijk het "echte" driften, dus bandjes oproken op asfalt.
Het "probleem" met rally games is dat die straatjes altijd zo extreem smal zijn!

Bij live for speed moet je ook eerst nog je bandjes warmrijden en na 3 bochten volgas dwars zijn de bandjes al op, dus dat schiet niet op!

Inmiddels heb ik de het spel gedownload van Racer.nl en daar een drift mod voor gedownload:
http://fsr.no/d1rdgp
Maar hier gaat die auto wel erg snel dwars door de bocht. :|

Ik ben nu de gtr2 drift mod aan het downloaden, de filmpjes zien er namelijk veelbelovend uit!
De mod is te downloaden(na registratie) op:
http://www.no-grip.net/details.php?filenr=2145

Voor een kleine impressie:
http://www.youtube.com/wa...UdO4&mode=related&search=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt in LFS toch wel je setup zo maken dat je banden minder slijten? (hardere compound, meer lucht) en je kunt inderdaad je auto resetten als ze helemaal op zjin.

Ik drift er niet mee, maar er zijn genoeg drifservers te vinden. Hoe win je eigenlijk een driftrace? Want het gaat er niet om dat je het snelste bent lijkt mij (met driften verlies je een hoop snelheid).

[edit]Filmpje ziet er wel mooi uit, het is meer show dan "race" lijkt mij :)

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 04-01-2007 18:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 29-03 07:37
Als ik het goed begrijp uit je post, wil je graag met je auto en je stuur "werken". Dat deed ik heel erg graag ook en veel met GPL, Grand Prix Legends. Al een oud spel (1998) maar er zijn allemaal updates voor etc. Je rijdt dan in een "sigaar" zonder downforce met 300 pk onder je achtersloffen. Heerlijk glijden. Niet zo specifiek driften maar glijden en werken met de auto. Geweldig gevoel!
Zoek eens op YouTube naar wat filmpjes, je zal zien dat het stuur altijd beweegt. Nooit een momentje rust en de bochten zijn een lust voor dat gevoel. Term die vaak gebruikt was "When I'm sliding, I'm smiling."

Om je meteen ff lekker te maken, check dit filmpje eens klik

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201981

@yonni
wordt dat spel nog veel online gespeelt of is dit alleen SP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 29-03 07:37
D'r is nog wel een grote community online, die-hards. Zelf speel ik het niet meer, maar soms als ik ff zin heb gooi ik m'n stuurtje aan m'n pc en ga ik ff los. Maar kijk eens op rscnet.org forums en dan kom je al heel ver :) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
Yonni schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:20:
Als ik het goed begrijp uit je post, wil je graag met je auto en je stuur "werken". Dat deed ik heel erg graag ook en veel met GPL, Grand Prix Legends. Al een oud spel (1998) maar er zijn allemaal updates voor etc. Je rijdt dan in een "sigaar" zonder downforce met 300 pk onder je achtersloffen. Heerlijk glijden. Niet zo specifiek driften maar glijden en werken met de auto. Geweldig gevoel!
Zoek eens op YouTube naar wat filmpjes, je zal zien dat het stuur altijd beweegt. Nooit een momentje rust en de bochten zijn een lust voor dat gevoel. Term die vaak gebruikt was "When I'm sliding, I'm smiling."

Om je meteen ff lekker te maken, check dit filmpje eens klik
dat spel heb ik ook nog liggen, maar ik krijg het echt niet aan de praat op XP, klopt da?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Zoals al gezegt is, Richard Burns Rally. _/-\o_
Geweldige handeling heeft dat spel. Welliswaar is het grotendeels niet op asvalt, maar driften doet die zeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

Vos

AFCA

Anoniem: 47458 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:14:
Ik bedoelde met driften eigenlijk het "echte" driften, dus bandjes oproken op asfalt.
Het "probleem" met rally games is dat die straatjes altijd zo extreem smal zijn!

Bij live for speed moet je ook eerst nog je bandjes warmrijden en na 3 bochten volgas dwars zijn de bandjes al op, dus dat schiet niet op!

Inmiddels heb ik de het spel gedownload van Racer.nl en daar een drift mod voor gedownload:

Ik ben nu de gtr2 drift mod aan het downloaden, de filmpjes zien er namelijk veelbelovend uit!

toon volledige bericht
Ze gaan wel té dwars, niet geheel realistisch...maar het oogt wel prima. In LFS is het realistischer zoals in die filmpjes hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 04-01-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Anoniem: 47458 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:14:

toon volledige bericht
Ik heb hem ook gedownload, maar hoe start je die mod nou? Want als je GTR2 gewoon start staan de extra auto's die bij die mod horen er ook niet bij, en werkt het driften volgens mij nog niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een spel start(bijv. practice) dan in het tabblad Car kies je een categorie
Hij staat standaard op official waarbij je dus uit het 2003 en 2004 jaar kan kiezen.
Als je op het pijltje klikt en hij staat goed geinstalleerd dan kan je kiezen uit:
Official, single makes, special, gt-drift.

Vergeet dan niet in het 2e tabblad in de garage bij je car setup zachte voorbanden te nemen en harde of intermediate achter(zoals bij de beschrijving staat).
En heel belangrijk is natuurlijk alle hulpmiddelen(abs, spin recovery) e.d. uit te zetten.
Het makkelijkst is de race starten en dan ff al je F toetsen op je keyboard in te drukken om te controleren of alles uit staat :)

@Yonni de een noemt het werken, de ander raggen iig gewoon lekker hersenloos klootviolen op een ciruit op een kansloze middag :)

@Vos het extreem dwars rijden in GTR2 is mij nog niet gelukt op die manier zoals beschreven staat, of ik vlieg uit de baan omdat ik te hard aan kom zetten, of die auto krijgt halverwege weer grip omdat hij te weinig vermogen heeft om te laten driften.(zelfs met plankgas)
Ik moet zelf aan die handrem janken om hem dwars te krijgen, maar in de voorbeelden zie ik ze gewoon insturen, dus zal nog ff wat oefening nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 47458 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:18:
@Vos het extreem dwars rijden in GTR2 is mij nog niet gelukt op die manier zoals beschreven staat, of ik vlieg uit de baan omdat ik te hard aan kom zetten, of die auto krijgt halverwege weer grip omdat hij te weinig vermogen heeft om te laten driften.(zelfs met plankgas)
Ik moet zelf aan die handrem janken om hem dwars te krijgen, maar in de voorbeelden zie ik ze gewoon insturen, dus zal nog ff wat oefening nodig hebben :)
Je moet eens voor de gein met je anti-roll bar gaan klooien, hiermee bepaal je namelijk voor een groot deel hoeveel grip je nou hebt in een bocht. Gooi anders ook eff de vleugel wat naar beneden. En dan moet het wel lukken denk ik.

Ikzelf ben meer van het serieuzere werk, maar als ik wil kan ik de wagen vrij makkelijke in een drift gooien >:)

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 05-01-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Om met LFS te driften zonder je bandjes op te fikken moet je street tires monteren ipv slicks. Goeie setups zijn op de diverse fora te vinden....

Wat betreft het te dwars gaan in GTR2 wat volgens sommigen hier onrealistisch is......Ik denk dat ze de physics hebben aangepast naar 4WD met 30/70 power distributie....Zulke bakken kun je met gemak haaks leggen irl....zal vanavond wel ff wat filmpjes posten....

Zolang je ver onder de limiet blijft kun je met elke wagen driften omdat je niet benodigde voorwaatse grip zijwaarts kunt gebruiken (friction circle theory) Helaas hebben de meeste sims het hier nogal moeilijk mee, vandaar dat het hardnekkige dogma moeilijk is realistisch nog steeds bestaat...

Om GPL onder XP te laten draaien en er ook nog goed uit te laten zien kun je het beste de GPL2004 demo installen http://www.bhmotorsports.com/GPL/downloads/3239
in de .ini file moet ff je forcefeedback aanzetten, even googlen voor de beste settings, om een beetje lekker te kunnen driften kun je het beste je diff op 60/60/1 zetten met ca -0,25...-0,50 camber achter

Omdat GPL nog steeds een van de meest hardcore sims is is het minder toegankelijk, echter je kan er ontzettend goed van leren driften, technieken die je ook weer in andere sims kunt meenemen...

Zelf ben ik met de mods begonnen, die kun je over de demo installen echter moet je dan even een lege folder genaamd "Exports" creeren in je GPL directory. Hoe de mods te installen vind je hier:
http://users.pandora.be/riptor/gplmanual/index_du.html

En nog wat screenies:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportfotos.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=6258&d=1165365210

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportfotos.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=4657&d=1137061071

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportfotos.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=4658&d=1137064068

[ Voor 9% gewijzigd door aph3x op 05-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 16:14
voor een goeie drift setup moet je eens op deze site kijken http://setupfield.teaminferno.hu/
daar staan van bijna alle autos op bijna alle banen een setup en ook drift setups.
ik kan meestel 3 a 4 ronder driften voor dat de bandjes kapot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:10

steveman

Comfortabel ten onder

Kun je met GTL ook niet leuk driften?

Heb alleen ooit de demo gespeeld en met zo'n vette drifte ik soms ook een bocht door, meer uit onkunde misschien :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Als je GPL gewoon installeert en dan de bestanden uit de map GPL 2004 demo kopieert naar de GPL map, werkt het hele spel met het nieuwe uiterlijk en mogelijkheden. :w

[ Voor 164% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 05-01-2007 20:11 ]

Pagina: 1