Toon posts:

Asus a8n SLI Premium raid controllers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de [Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel'tjes gesloten zijn, kan ik daar dus niet in reply'en, open ik maar een nieuw topic. Ik weet ook niet zeker of hij hier goed staat, ik hoop het wel.

Ik ben sinds vandaag een nieuw moederbord voor m'n server namelijk de asus a8n sli premium, deze heeft 8 sata poorten verdeeld over 2 controllers, namelijk een nvidia raid controller en een sillicon 3114R Raid controller. En nu ben ik benieuwt hoe ik mijn hardeschijven het beste kan instellen.

Ik heb ergens gelezen dat die Sillicon aangesloten was op de pci bus, maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen ( was een reactie hier op got van iemand ).

Ik heb 8 hd's in totaal waarvan ik er 6 van in JBOD heb ( SATA en ATA door elkaar ), en dan heb ik nog 2 hd's in raid 0 ernaast als boot hardeschijf bij. Nu dacht ik eerst doe ik mooi die 2 boot hd's op die nvidia controller want dan heb ik meer snelheid, maar is dat wel verstandig, want het lijkt me dat die 6 hd's in JBOD ook wel veel MB/s vragen.

En kan die sillicon uberhaupt wel JBOD draaien icm met de nvidia ata controller ? Want van de nvidia controllers samen kan het wel, dat had ik op m'n vorige epox ook :)

Dus hier rust mijn vraag wat zou de beste config zijn in mijn geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 00:25 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het klopt dat de Silicon 3114R Raidcontroller over de PCI-bus gaat. Dus met 2 schijven ga je die wel vol trekken. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
en jbod tussen de sil en de nvidia werkt ook niet
je kan dus max 4 pata en 4 sata van de nvidia aan elkaar koppelen
en dan booten vanaf de sil

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ja dat dacht ik zelf ook al dat sil en nvidias niet samen wilden gaan. Dan moet ik het maar op die manier doen. Moet eerst powermax eens gaan werken ( ik kreeg een error van m'n asus bord dat 1 hd niet door de S.M.A.R.T test komt ) maar powermax is niet lief want hij blijft hele tijd vastzitten bij scanning for Drives.

Ik heb nu een probleempje met de sil raid controller, ik heb zo'n floppy gedownload van de asus site en bij windows setup F6 in gedrukt, maar als je dan een partitie moet aangeven dan vind hij de partities wel, maar dan geeft hij aan dat de partitie windows niet ondersteunt :|. Het gaat om een raid setup van 2x maxtor 160 GB Sata hd's die ik in raid 0 draai.

Iemand een idee ? Zou die download misschien toch niet goed zijn ? Maar ik heb het al op verschillende floppy's geprobeert en de file verschillende keren gedownload.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein kickje.

Ik heb hem nu draaiend met alleen de nvraid controller, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over.

Ik heb 2 Raid Setups gemaakt:

Raid 0: 2x 160GB SATA ( Partitie C ( 100GB ), Partitie D ( 200GB )
JBOD: Totaal 1006 GB SATA+ATA ( Partitie E ( 1006GB )

Alleen volgens mij zit ik aan de max van mijn controller qua doorvoersnelheid ofzo, want als ik veel data aan't overzetten ben dan gaat m'n raid 0 config ook stukken trager. Om dit te voorkomen wilde ik eerst raid 0 draaien op die sil controller, maar dat lukte mij toen ff niet.

Iemand een idee hoe ik dit beter kan oplossen, of weet iemand wat precies het probleem is ? Ik wordt een beetje hopeloos hier.

Ik merk ook dat hij heel traag is. Ik heb m'n raid setups getest met HD Tune, en m'n raid 0 haalt 110 MB/s en m'n JBOD config 55-60 MB/s, dat zijn normale scores lijkt me. Maar nu ben ik met 600KB/s aan't downloaden naar m'n JBOD config ( ff speed limit erop gezet ) en nu ga ik tegelijkertijd een dvd uitpakken op m'n raid 0 setup naar dezelfde partitie en dan is hij na 12 minuten pas op 26% ! terwijl hij op een single hd nog niet eens zo lang doet over het uitpakken van een hele dvd ! ( 4.3GB ).

Een dvd kopieren van de c naar de d partitie doet hij met 1,5 MB/s :|, hier klopt iets serieus niet. Ik ga nu weer andere raid drivers proberen, maar lijkt me toch heel sterk dat het daar aan ligt ?

Ik heb het net nog een keer geprobeert, en in't begin haalt hij wel netjes 110 MB/s, maar dan gaan ineens andere hardeschijven laden ( terwijl ik nix doe ) en dan valt hij terug naar 1/2 MB/s. Ik kan geen spyware hebben want daar heb ik op gecheckt, en voor de rest draait er niets achter alleen m'n virusscanner.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 12:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers :)

Overigens:
Aangezien de [Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel'tjes gesloten zijn, kan ik daar dus niet in reply'en, open ik maar een nieuw topic.
Hiermee toon je juist weer aan waarom de ervaringentopics dicht zijn gedaan ;) Iedereen wil daarin vragen posten ipv tastbare ervaringen.
Pagina: 1