Logitech Z-5500 Digital & X-FI Extreme Music probleem

Pagina: 1
Acties:

• Doodskist
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2021
Goedenavond Tweakers,

Ik heb een week geleden een Z-5500 D set, en een X-FI EM geluidskaart gekocht.
Waar ik uiteraard erg blij mee ben :)
Alleen als ik in winamp een nummertje aanzet dan verschilt de hoogte van het volume in de nummers, wat dus uiterst storend is om naar te luisteren.
Bij mijn (gewone) dvd-speler heb ik er geen problemen mee, dus het ligt niet aan de hardware.
Je kunt in de creative software uit 3 modes kiezen,
- Entertainment Mode
- Audio Creation Mode
- Game Mode

Ik heb hem momenteel op Entertainment mode staan.
Bij effect heb ik PLII Music geselecteerd staan.
Wat kan het probleem zijn, heeft iemand hier ervaring mee??
Ik heb het forum doorzocht op topics maar niemand schijnt hetzelfde probleem te hebben?

Thanks.

( kon mijn oude account niet meer vinden btw. )

Update!!:

Probleem opgelost, het was de "CMSS-3DSurround" optie in de Creative Console Launcher die ik uit moest vinken.

Bedankt voor de moeite in ieder geval!

[ Voor 9% gewijzigd door Doodskist op 05-01-2007 20:17 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
varieert het volume tijdens het afspelen van één nummer?
of is het volume alleen anders als je van nummer switcht?
Dat laatste is makkelijk te verhelpen door al je nummers te normaliseren naar 1 geluidsniveau. :)

Verwijderd

De x-fi reeks heeft ook een SVM (Smart volume mangement) optie die je kan aanzetten in je audio-console. Het is mischien niet de meest propere oplossing, maar het bespaart je wel veel werk.

Verwijderd

Heeft men daar niet een volume control voor gemaakt op je 5500 set? Ik heb zon mooie draaiknop op mn 2300 set. 4 mm verdraaien en het klinkt al heel stuk zachter of harder. Als ik muziek luister dan draai ik regelmatig aan zo'n knop. Ik zou daar niet echt moeilijk over doen. Ook al heb je een lijst van muziek die je beluistert. Heb precies dezelfde X-Fi kaart met een Z2300 van Logitech en ik heb nergens last van. Ik hoor alleen maar problemen met die 5500 sets. Plopjes en nu dit. Koop gewoon iets goedkopers en stereo de meeste muziek blijft gewoon stereo. Of je verdraait je volume knop ook 4 mm naar boven of onder. Sorry ik vind dit echt een priegel onderwerp.