[Car audio] Voordeel van MOSFET in keuze Pioneer/Kenwood

Pagina: 1
Acties:
  • 1.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Voor mijn moeders nieuwe auto wil ik haar een nieuwe receiver cadeau doen, in prijs tussen de 100 en 150 euro. Qua budget zou ik dan uitkomen op Pioneer (3900MP) of Kenwood (KDC-W4034G).

Het grootste voordeel van de Pioneer zijn de MOSFET transistoren, die zorgen voor minder hitte ontwikkeling en een hogere efficiëntie. Kenwood staat bij mijn weten juist weer bekend om goed, vol geluid. Verder zei iemand tegen mij dat Pioneer en Alpine in principe het minst vervormen, ik weet niet hoe dit bij Kenwood zit? (Qua home hifi vond ik t altijd top (€/kwaliteit that is) spul).

Mijn vraag is dus, is het aanwezig zijn van MOSFET transistoren een pré boven de Kenwood? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Edit:
Zie een andere spelers die in het budget valt:
Clarion
Clarion ken ik verder niet, doet dat wat?

[ Voor 15% gewijzigd door Buggle op 03-01-2007 00:13 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In principe doen alle radio's in dat budget ongeveer hetzelfde, en ze hebben waarschijnlijk nog dezelfde binnenkant ook.

Ik zou me geen zorgen maken over vervorming (zetten moeders de radio vaak kanonhard?) maar meer over "usability" en of de radio qua looks bij de auto past.

Kenwood = prima (meer "budget")
Pioneer = prima (meer knopjes)
Alpine = prima (meer show)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

IK zeg, koop eentje die makkelijk te bedienen is voor je moeder. Als mijn moeder in mijn auto zit met een alpine HU, en ik kom terug zijn alle settings verandert :P ;( . Je moet gewoon iets nemen dus met weinig knopjes/kwaliteit. En het hoeft dus geen boom boom sjonnie bak teworden, toch?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Alpine meer show...waar slaat dat nou weer op...ik heb nog nooit zwemmende dolfijntjes en racewagens gezien op een Alpine, in tegenstelling tot Pioneer of Sony.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Dat is een goed punt, bedieningsgemak. Daar zal ik zeker even naar moeten gaan kijken. Maar mijn moeder kent Kenwood nog van vroeger, dus daar zal ze psychisch al positief tegenover staan :)

Mij ging het meer om de kwaliteit van het geluid en dan ook de hitte die erbij geproduceerd wordt. Ik heb een tijdje terug een Pioneer 4700 gekocht, die amper warm wordt (door de MOSFETs?), terwijl de Medion die in mijn nieuwe auto zat na een uurtje bijna m'n vingers van mn hand brandde. Het lijkt me dat daar vast verschil tussen zal zitten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja ok, maar dan zeg je ook iets (medion). Voor een 50 euro radio mag je al blij zijn dat ie het doet.
Koop je een radio van een van de 3/4 grote merken zullen ze niet veel voor elkaar onderdoen, en komt het puur op looks en usability aan.

Enneh.. de zwemmende dolfijntjes van pioneer.. wat een dieptepunt was dat. Met "show" bedoelde ik niet de bewegende beelden, maar meer de grote glimmende knoppen met heel veel licht erachter. Dat doet mij helemaal niks. Geluidtechnisch kan je je aan alpines over het algemeen geen buil vallen.

* teacher heeft trouwens wel een pioneer, maar dan zonder de knipperende lampjes ;)

[ Voor 21% gewijzigd door teacher op 03-01-2007 13:26 ]

Wise enough to play the fool

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Dus volgens jou is dat MOSFET slechts een reclamepraatje?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als zo'n ding minder warm wordt door de mosfets dan is het een klasse D versterker, die zijn een heel stuk efficienter dan klasse AB maar de vervormingscijfers zijn hoger.

Daar zal je in een auto helemaal niets van merken, het zal allebei hetzelfde klinken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mmm,
Wat heeft alpine te maken met sjonnie bakken? Meeste sjonnie bakken hebben juist sony of andere pruts merken. Alpine is juist een super merk voor sq ;) Voor dit budget zou ik toch voor een JVC speler gaan. Heb ik zelf goede ervaring mee. Met pioneer heb ik zeer slechte ervaringen. (heb 1 model 3 keer terug gebracht in een maand tijd 2x ging het loopwerk stuk 1x display)

http://www.pixmania.nl/nl...adio-cd-mp3-usb-sd-k.html

Clarion is ook een zeer goed merk, Ik zou in ieder geval weg blijven van merken zoals sony,silverstar,silvertech,medion etc :)

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Dank voor jullie advies, ik ben uiteindelijk gegaan voor de Kenwood. Pioneer ben ik zelf al niet zo heel erg tevreden over (mijn 4700 heeft een beetje nadrukkelijke hoge tonen; beetje hiss achtig)
De clarion vind ik lelijk, en JVC heeft allerlei iPod toeters en bellen die ik niet hoef. De kosten daarvoor worden weer van andere dingen afgehaald. Dus Kenwood leek me de beste keuze. Daarnaast heeft die ook weinig knopjes en dergelijke en lijkt geen kerstboom te zijn.

Ik zal deze post wel editen als ik m binnen heb, wat haar reactie is :)
Pagina: 1