[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 02-01-2007 23:56 ]
Maar ik vroeg me af of je dat bijvoorbeeld op je pc kan ontvange met je tv kaart? Want ik zie hierbij geen ondersteuning van sport 1
Het is namelijk vooral dat als er wat word gekeken en ik sport wil zien ik het nog niet kan zien, zonder van mijn abo, dus ik wilde mijn pc gebruiken daarvoor. Maar ik wil eerst weten of dat kan
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2007 00:15 . Reden: Even wat beter uitgelegd ;) ]
Mmm,, maar ik betaal er toch voor per maand, dus vind ik dat ik het ook wel op mijn pc mag bekijken!ThinkPadd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:03:
Decoderen kan wel, maar het is niet legaal.
Maar dat programma waarmee dat dus zou moeten is dus ook niet te verkrijgen via sport 1! Dus zou je het weer ergens anders vandaan moeten halen...
Waar? (of is dat tegen de regels van het forum in
edit: Om dan nog sport 1 op goede kwaliteit te kunnen bekijken en mijn trouwe eredivisiewedstrijden, welke kaart raden julli emij dan aan?
[ Voor 12% gewijzigd door ikzagjewel op 03-01-2007 00:09 ]
Tuurlijk is dat wel legaal en ligt er maar net aan op wat voor manier je het doet.ThinkPadd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:03:
Decoderen kan wel, maar het is niet legaal.
Wat de TS nodig heeft is een DVB kaart (die heb je dus in verschillende varianten DVB-S, DVB-C en DVB-T.. satelliet, kabel, digitenne) en bij die kaart heb je een smartcard reader nodig. Hier kun jij je smartcard instoppen en kun je gewoon sport 1 op je pc kijken.
Zelf bekijk ik dus op die manier film 1 en de rest via satelliet.
Illigaal is trouwens onmogelijk op dit moment, dus van dat onderwerp kunnen we dan ook gelijk afstappen
Dus om ze op je PC te bekijken, heb je een 2e tuner/decoder nodig. Of software waarover niet gesproken mag worden.
Ga even langs bij de lokale TV-handelaar/Schotelboer, die kunnen je wel helpen denk ik.
///wat hierboven staat, ... te laat...
[ Voor 4% gewijzigd door Gover op 03-01-2007 00:11 ]
Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.
Maar bedankt iig , ik zou morgen eens even bijde plaatselijke handelaren een kijkje nemen
Verwijderd
Ik heb dan wel een extra decoder maar dat swappen is niets.
Card-sharing is tegenwoordig flink in opmars. Dat houd in dat 1 abbo gedeelt wordt over meerdere apperaten door (meestal) gebruik te maken van decoders met een netwerk aansluiting, zoals de dreambox, Dbox2, etc.Xof schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:10:
[...]
Illigaal is trouwens onmogelijk op dit moment, dus van dat onderwerp kunnen we dan ook gelijk afstappen
Legaal is het misschien wel, toegestaan door de provider absoluut niet.
Binnenshuis kun je natuurlijk wel 2 Dbox-en met de juiste software (draait linux) gebruiken, om het kaartje te delen. Of simpeler, met een apparaatje dat dat voor je doet. Deze bv: http://www.msat.nl/index.html?lang=nl&target=d418.html
Bedraad zijn ze er ook, een stuk goedkoper.
[ Voor 21% gewijzigd door Nijn op 03-01-2007 00:24 ]
Ja dacht ik later ook aan, legaal is het niet, omdat zoals je zelf al zegt de providers dat dus absoluut niet willen hebben.nijn-01 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:22:
[...]
Card-sharing is tegenwoordig flink in opmars. Dat houd in dat 1 abbo gedeelt wordt over meerdere apperaten door (meestal) gebruik te maken van decoders met een netwerk aansluiting, zoals de dreambox, Dbox2, etc.
Legaal is het misschien wel, toegestaan door de provider absoluut niet.
Binnenshuis kun je natuurlijk wel 2 Dbox-en met de juiste software (draait linux) gebruiken, om het kaartje te delen. Of simpeler, met een apparaatje dat dat voor je doet. Deze bv: http://www.msat.nl/index.html?lang=nl&target=d418.html
Bedraad zijn ze er ook, een stuk goedkoper.
Canal Digitaal werkt daar trouwens mooi op in dat je met korting een 2e kaart kan krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Xof op 03-01-2007 00:26 ]
Maar mag ik iedreen erop attend maken dat dat niet het geval is!!!!
Het signaal van de gecodeerde zenders (Cannel+ rood/blauw, sport, Film1 etc.) komt gewoon door je muur naar binnen gewandeld en je ontvangt het ook gewoon op de TV.
Met het inkomend signaal mag jij doen wat je wilt, geen wet die zegt dat het gecodeerde signaal beschermt is!!! tot zover dus niks illegaals.
Als je het signaal gaat decoderen doe je nogsteeds niks illegaal, het signaal is immers niet beschermt....
Dat je illegaal bezig bent omdat je niet betaald is niet waar!
Dat alleen betalende gebruikers mogen kijken naar het gedecodeerde signaal is namelijk een overeenkomst tussen betaler en zender (Canel+ etc.). Als je niet betaald heb je geen contract bij de zender, en hoef je dus niet te voldoen aan hun voorwaarde.
Tenminste, zo dacht ik dat het zat. Ik kan me wel goed voorstellen dat dit grijze gebied goed in de gaten moet worden gehouden
Ctrl+k
Als je met andere mensen gaat sharen, dat is een schemer-zone of het bij wet strafbaar is, of alleen tegen de regels van de provider.
Als jij simpelweg een signaal kon decoderen, dan klopt je redenatie misschien. Echter is de codering niet gekraakt. Het enigste wat mogelijk is, is het delen van een abonnement. De schade hiervan kan de provider dan op de abonee verhalen, dat is allemaal geregeld met algemene voorwaarden. Nogmaals, of het legaal is... geen idee. Kan het je bakken met geld kosten? Zeker wel.Sibylle schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:26:
hier wordt nogal gedaan alsof het allemaal illegaal is.
Het signaal van de gecodeerde zenders (Cannel+ rood/blauw, sport, Film1 etc.) komt gewoon door je muur naar binnen gewandeld en je ontvangt het ook gewoon op de TV.
Met het inkomend signaal mag jij doen wat je wilt, geen wet die zegt dat het gecodeerde signaal beschermt is!!! tot zover dus niks illegaals.
Als je het signaal gaat decoderen doe je nogsteeds niks illegaal, het signaal is immers niet beschermt....
Dat alleen betalende gebruikers mogen kijken naar het gedecodeerde signaal is namelijk een overeenkomst tussen betaler en zender (Canel+ etc.). Als je niet betaald heb je geen contract bij de zender, en hoef je dus niet te voldoen aan hun voorwaarde.
Tenminste, zo dacht ik dat het zat. Ik kan me wel goed voorstellen dat dit grijze gebied goed in de gaten moet worden gehouden
Dat is nogal een vreemde vergelijking.Sibylle schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:26:
hier wordt nogal gedaan alsof het allemaal illegaal is.
Als dat legaal zou zijn of in een 'grijs' gebied zou bevinden dan zou je dus ook stroom mogen aftappen.. Zou wat zijn.
Film1 is trouwens canal+ rood/blauw
Edit: ow trouwens, het draadloze signaal van je buurman die ook bij jou binnenkomt mag je ook niet gebruiken. Is dus ook illigaal.
Maar zoals boven al beschreven wordt, de zenders zijn niet gekraakt (wat vroeger ooit wel zo was).
[ Voor 9% gewijzigd door Xof op 03-01-2007 00:38 ]
Verwijderd
Het signaal van mijn buurman is van mijn buurman, hij zend het niet bewust mijn kamer in. Het signaal van Film1 komt bewust mijn kamer in via een kabel en via een TV bedrijf waar ik betaal voor een TV abbonement. Voor zover ik weet mag ik dan alles doen met het signaal dat ik via die kabel krijg.... decoderen lukt wel met slimme software, had laatst via DC++ een programmatje gedownload dat beweerde dat het zou decoderen. Heb geen TV kaart en progrie was uit 1998, dus weggegooidXof schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:30:
[...]
Dat is nogal een vreemde vergelijking.
Als dat legaal zou zijn of in een 'grijs' gebied zou bevinden dan zou je dus ook stroom mogen aftappen.. Zou wat zijn.
Film1 is trouwens canal+ rood/blauw
Edit: ow trouwens, het draadloze signaal van je buurman die ook bij jou binnenkomt mag je ook niet gebruiken. Is dus ook illigaal.
Maar zoals boven al beschreven wordt, de zenders zijn niet gekraakt (wat vroeger ooit wel zo was).
Ctrl+k
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()