Toon posts:

HTPC configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wensen HTPC.
Behalve dat ik met deze htpc films / tv programma’s wil bekijken en opnemen wil ik af en toe ook graag een game spelen, maar dit hoeft niet op zijn volst natuurlijk het is in eerste instantie alleen voor tv en films kijken. Als er een keer een spel op gespeeld word is het waarschijnlijk World of Warcraft, geen grafische hoogstandjes dus. Met betrekking tot deze wensen heb ik een drietal vragen.

De eerste vraag is of het spelen van games op mijn 40” KDL-40S2000 (1366 x 768) LCD-TV niet voor gekke vervorming gaat zorgen op deze resolutie. Misschien is dat een vreemde vraag, maar blijft alles scherp en in verhouding op deze resolutie zodat gamen een reële mogelijkheid is?

De tweede vraag is of het überhaupt mogelijk is om in een htpc behuizing, die voor mijn idee enigszins klein qua formaat is, een stil maar krachtig systeem tot stand te brengen. Ik wil in ieder geval de grafische kaart passief koelen en een stille Zalman koeler voor de processor aanschaffen, ook een stille voeding is van belang hierbij.

Ik download de meeste films die ik bekijk. Deze zijn in het DIVX formaat en dus niet van de meest hoge kwaliteit. Wanneer ik een dergelijk DIVX bestand zou bekijken, en deze gresized word tot het 1366 x 768 formaat, is het beeld dat hieruit voort komt dan nog scherp / helder en fijn om te zien of volgen hier vreemde verhouding etc. uit? Mocht dit zo zijn dan stap ik natuurlijk gewoon over op DVD formaat.

De videokaart die ik op dit moment heb gekozen heeft een DVI uitgang. Nou gebruik ik hiervoor een DVI-->HDMI kabel voor, levert dit kwaliteitsverlies op?

Budget.
Ik was in eerste instantie van plan de Philips Media Center MCP9360I/31 aan te schaffen. Gamen op dit systeem werd mij echter afgeraden. Voor dit systeem had ik ongeveer 1400 euro opzijgezet. Dit bedrag, 1400 Euro is dus mijn budget voor dit systeem.

De configuratie. ( Alternate.nl uit goede ervaring )
Behuizing: Silverstone LC17C € 129,-
Processor: Intel® Core 2 Duo E6400 € 225
Processor koeler: CNPS 7700-AlCu € 29
Moederbord: GigaByte GigaByte 965GM-S2 € 125
Geheugen: G.E.I.L. 1 GB DDR2-533 € 109
Video kaart: GigaByte GeForce 7600GS SilentPipe € 125
Tv Kaart: AVerMedia AVerTV Plus ( heb ik al )
Geluids kaart: Creative SB Audigy SE 24bit ( heb ik al )
Geluids kabel: Sound Blaster® Home Cinema Cable € 15
Toetsenbord: Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition € 49
DVD drive: NEC AD-5170A € 29
Harddisks: 2x Samsung 500GB S-ATAII 16MB € 298
Voeding: Tagan TG430-U15 € 79

Totaal: € 1208,-

Wat zouden jullie veranderen aan deze configuratie? Thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schopje, heeft iemand advies / commentaar? :)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ziet er mooi uit, ik denk wel dat de resolutie van je TV te laag is voor het betere office-werk, maar voor gamen moet het lukken (eventueel met de nodige tweaks). Die 7700 is wel héél groot, controleer dus of hij in die MCE kast gaat passen.

Verwijderd

Als je een kleine pc voor een htpc zou willen bouwen kan ik de Asus pundit erg aanraden. Heb er daarvan nu al meerdere gebouwd en het zijn kleine, stille en krachtige pc's.
Er zit een geintegreerde geforce 6150 in wat voor WoW ruim voldoende is (een vriend speelt er zelfs FEAR redelijk mee), een 250 watt voeding en een tweetal pci sloten via een pci riser card. Hier passen 2 Hauppauge PRV 150 MCE kaarten in (wel wat lastig in de behuizing krijgen maar het gaat). De pundit heeft DVI en VGA uitgang, 5.1 High definition audio etc.

http://www.asus.com/produ...08&model=1151&modelmenu=1

Als ik zo eens snel wat samenstel bij Alternate kom ik uit op:

Barebones Socket AM2 -Pundit1-AH2 (nVidia Crush 51PV) € 155,-
1 GB DDR2-533 (1024 MB) € 109,-
Socket AM2 -64 X2 4600+(2400 MHz) € 219,-
NEC AD-7173A (18 speed / 8 speed) € 35,-
3,5 inch SATA -SpinPoint T133 (400 GB) € 119,-

Subtotaal: € 637,-
incl. 19% BTW. € 101,71
verzendkosten

De twee tv kaarten zou ik bij yorcom halen (veel goedkoper en betere types)

2X TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk (2jr) á €59,95 p/s

Totaal:€756,90

Verwijderd

Topicstarter
@ The Green Peril
Ik vind het type kast dat ik nu heb uitgezocht het mooist, ook bied deze ruimte aan 6 x 3,5" bays, waarmee ik dus zonder problemen in de toekomst het opslag vermogen kan uitbreiden. Voor de rest is die barebone die je liet zien echt super strak, maar deze silverstone past beter bij mijn plannen.

@ Groever
De kast is 170mm hoog en de cpu koeler is 67mm hoog, ik neem aan dat dit moet kunnen dus. Ik heb btw een kleine verandering aangebracht in de keuze voor de behuizing, ik heb bij nader inzien de Silverstone LC17C van 129 EUR gekozen omdat deze dezelfde features heeft, behalve het LCDtje dat ik toch niet gebruik, tegen een lagere prijs.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:53:
@ Groever
De kast is 170mm hoog en de cpu koeler is 67mm hoog, ik neem aan dat dit moet kunnen dus. Ik heb btw een kleine verandering aangebracht in de keuze voor de behuizing, ik heb bij nader inzien de Silverstone LC17C van 129 EUR gekozen omdat deze dezelfde features heeft, behalve het LCDtje dat ik toch niet gebruik, tegen een lagere prijs.
Ik bedoel niet de hoogte, maar of de halve kilo koper niet een te grote doorsnede heeft. Nu ik lees dat de kast ruimte biedt aan 6 harddrives, lijkt het me dat dit geen probleem mag zijn eigenlijk >:)

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 21:14
Je kan ook naar de pricewatch: Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) kijken. Ik vind dat zelf een mooie kast, enig nadeel is dat je een MicroATX moederbord nodig hebt, maar daar zijn op zich best veel van. Wat mij het meeste aantrekt van deze kast is de zeer goede en stille koeling(2x120mm fans, 3 snelheden instelbaar), de voeding(430 watt), de looks (incl, VFD display), en de aandacht aan detail.
Zie hier een review, maar zoek ook zelf maar, ik heb alleen maar positieve reviews gevonden. http://www.sudhian.com/in...show/antec_fusion_review/

Wel moet je met MicroAtx ff opletten dat je genoeg insteek kaarten tot je beschikking hebt. (meeste doen 2x pci, 1x pci-e 1 baan, 1x pci-e 16 baans.)
Pagina: 1