Sja, met ruis wordt de willekeurige beweging van elektronen bedoeld. Wat je hoort als je een tuner niet op een zender afstelt. Dat heet white noise, en bevat evenveel energie per octaaf. Pink noise is bijna hetzelfde, maar bevat evenveel energie per Hz.
Een brom is gewoon een normale sinus, met harmonien. Zoals de brom die je krijgt van een ground loop.
Jag
Een brom is gewoon een normale sinus, met harmonien. Zoals de brom die je krijgt van een ground loop.
Jag
Naast white en pink noise heb je ook nog brown noise. Hoe dat met electronen, tonen en dergelijke zit weer ik niet.
Als je Cool Edit Pro hebt kun je wel naar het verschil luisteren (Generate - Noise...). Zal vast ook wel met een ander soortgelijk programma kunnen. Ik vind de witte heel fel klinken, en de bruine erg donker. De roze zit er wat tussenin.
Als je Cool Edit Pro hebt kun je wel naar het verschil luisteren (Generate - Noise...). Zal vast ook wel met een ander soortgelijk programma kunnen. Ik vind de witte heel fel klinken, en de bruine erg donker. De roze zit er wat tussenin.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook wel eens in mijn onderbroek zitten...:PNaast white en pink noise heb je ook nog brown noise. Hoe dat met electronen, tonen en dergelijke zit weer ik niet.
Zullen we de oude koeien in de sloot laten?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/njiv9sJ7QaVJCXLYFgxHH9NK.jpg?f=fotoalbum_large)