[VB.NET]VBA > vb.net

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Hallo,

Ik wil in mijn vb.net applicatie een excel formulier maken, de opmaak enzo heb ik in excel zelf opgenomen dmv een makro, en dan via de vb editor de code gekopieërd naar vb.net.

Omdat vba niet compatibel is met vb.net heb ik zelf al een hele boterham zitten aanpassen en een groot deel werkt maar ook een deel van opmaak werkt totaal niet. het zijn voornamellijk alle dingen die in de makro beginnen met xl.... die ik niet geconvert krijg.

Ik heb al gezocht naar vba to vb.net converters maar dat blijkt niet te bestaan..

Een laatste poging ben ik momenteel aan het ondernemen en dat is vb6 installeren, hier de makro code in plakken en dat door de migration wizard van vs 2005 laten gaan in de hoop dat hij het allemala omzet..

Maar omdat ik al zo'n vermoeden heb dat dit gaat mislukken deze vraag hier...

THNX!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet om eerlijk te zijn geen vraag in de startpost? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

Het lijkt me dat hij (een nog onbekende) makro wil omzetten naar vb.net. De manier waarom dat zou moeten is hem nog onduidelijk. Ik heb geen vrachtwagen aan gelazenbollen voor het huis staan, dus ik gok maar wat.

[ Voor 15% gewijzigd door Arethusa op 02-01-2007 22:58 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Arethusa schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:57:
Het lijkt me dat hij (een nog onbekende) makro wil omzetten naar vb.net. De manier waarom dat zou moeten is hem nog onduidelijk. Ik heb geen vrachtwagen aan gelazenbollen voor het huis staan, dus ik gok maar wat.
En dan? :? In een MS Excel omgeving werken met VB.Net? Of moet de makro een extern programma aanroepen, welke geschreven is in VB.Net en een gedeelte van de Makro bevat? En waarom zou je de makro uberhaupt willen omschrijven naar .Net?

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 02-01-2007 23:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

gorgi_19 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:02:
[...]

En dan? :? In een MS Excel omgeving werken met VB.Net?
Eh tja, ik gokte maar wat. Hopelijk komt de ts met een duidelijkere omschrijving.

Edit: had gorgi_19's aangepast post te laat gelezen. Antwoord op die vragen lijken me erg relevant om een goed hulp te kunnen bieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Arethusa op 02-01-2007 23:07 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Heb je wel de juiste referenties toegevoegd aan je project? Er zijn Visual Studio Office Tools beschikbaar om Excelbestanden te bewerken.

xl.. zijn enumeratiewaarden uit Excel. Als je niet de juiste referenties hebt zal VS ook niet de enumeraties herkennen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sterk; ik las je topic 5 minuten geleden en kom nu (toevalligerwijs, was op zoek naar iets anders) op deze pagina terecht. Misschien dat je er nog iets aan hebt.

Overigens, wat PhysicsRules zegt klopt; xl... zijn enums (of "constanten" zo je wil); je zult die dus moeten referencen OF (als het er een paar zijn) even opzoeken en vervangen door de waardes waar ze voor staan (al is dat laatste niet echt aan te raden, mocht MS ooit nog bedenken er andere waardes aan toe te kennen ;) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Het zit zo ik moet vanuit vb.net een excel rapport genereren, nu heb ik in excel een makro opgenomen om deze code dan te exporteren naar vs.net zodat ik toch al de code heb om de cellen enzo aan te sturen.. nuja als je copy & paste doet dan is het een en al squigles dus vba is niet echt compatibel met .NET.

Het converteren langs de conversion wizard van vs.net 2005 werkt ook totaal niet..

Zal nog wat verder zoeken, maar ik hoopte dat er hier iemand een conversie programmatje kende maar dat blijkt dus niet te bestaan (spijtig)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bibawa schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:25:
nuja als je copy & paste doet dan is het een en al squigles dus vba is niet echt compatibel met .NET.
Nogal wiedes, VBA is iets compleet anders dan VB.Net. Dat de syntax enigszins op elkaar lijkt is meer toeval dan iets anders ;)
Het converteren langs de conversion wizard van vs.net 2005 werkt ook totaal niet..
Omdat die bedoeld is voor VB6 projecten, en die lijken weliswaar méér op VBA maar zijn ook niet hetzelfde.
Zal nog wat verder zoeken, maar ik hoopte dat er hier iemand een conversie programmatje kende maar dat blijkt dus niet te bestaan (spijtig)
Ik acht de kans klein ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Opzich zou het omzetten met de hand niet zo ingewikkeld moeten zijn. Het Object Model van Excel veranderd niet als jet het vanuit .Net aanspreekt. Lees de link van RobIII goed door en je zou een heel eind moeten komen.
Pagina: 1