Toon posts:

Geheugen vol na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC draait met Win XP.

Het opstarten duurt al vrij lang maar als de computer is uitgerateld blijft er volgens Taskmanager maar zo ongeveer 70-80 MB vrij werkgeheugen over van de geinstalleerde 512MB.

Ik heb via msconfig al allerlei dingen uitgezet die bij opstarten geladen werden maar dat heeft nog niets geholpen.

Ook kom ik met de lijst van processen en hun geheugengebruik uit Taskmanager niet aan de 400MB die er toch in gebruik schijnt te zijn. Kunnen er processen zijn die geheugen gebruiken en die niet in de lijst van Taskmanager staan? Zijn er tools om dat te controleren?

Iemand een idee waar al dat geheugen aan op gaat, want 70 MB overhouden van 512 lijkt me niet normaal ?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-03 22:25

Erw

Scannen op virussen en Spyware misschien?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Erw schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:11:
Scannen op virussen en Spyware misschien?
had ik ook ff hitman pro laten draaien helpt echt :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner is Panda en is up-to-date: niets gevonden.

Ad-Aware vond ook niets.

Registry Mechanic draaien heeft ook niets opgelost.

Verwijderd

MSconfig ff alle niet gebruikte service's uitzetten, let goed op welke ;) (Google >:) )

Probeer Bootvis ook nog ff, wil ook wel 's helpen

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
tel je je "kernel geheugen" wel mee?
(recht onderin bij task manager)

dat is ook "in gebruik" namelijk

(geloof ik)

[ Voor 27% gewijzigd door Japidoff op 02-01-2007 22:17 ]

gang is alles

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Heb je buiten dat getalletje ook echt "last" van te weinig geheugen? Het kan ook een deel cache zijn misschien. Wees blij dat windows je geheugen dan gebruikt voor cache. Je hebt er teminste voor betaald, zou maar stom zijn moest hij altijd maar de helft van je geheugen gebruiken...
Pagina: 1