Ik heb een oud systeem, maar ik vind het tijd worden om het mobo is te vervangen. Ik dacht aan een Asrock dual-sata2. Maar nou heb ik al zeker vijf jaar een Q-tec 350 voeding en hij werkt nog steeds!
Na vele negatieve verhalen gehoord verbaast het mij dat hij bij mij nog werkt en dat ik er nog geen enkele problemen mee heb gehad. Moet ik het erop wagen en hem niet vervangen. Het belangrijkste voor mij is dat de hardware niet beschadigd mag worden
Je kan het er op wagen, zelf zou ik een andere voeding halen aangezien Q-tec een B merk is.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
[search=q-tec] *kuch*
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Zoals^^^^^Hierboven... Vervangen...
Regelmatig uitgefikte q-tec voedingen gezien, die vervolgens de rest van de hardware ook mollen
Regelmatig uitgefikte q-tec voedingen gezien, die vervolgens de rest van de hardware ook mollen
Nee, heb nog nooit een voeding van Q-tec gehad, maar wel 2 routers.
Wat een troep zeg!
Ik zou voor een A merk gaan.
Wat een troep zeg!
Ik zou voor een A merk gaan.
Hm post eens je oude en je (verwachte) nieuwe specs naast elkaar. Dan is dat makkelijk vergelijken qua stroomverbruik. Je hardware gaat er trouwens niet zo heel snel aan. Je pc gaat wel vaak uitvallen en dat soort dingen als je voeding te zwak is. Dat is niet gezond voor je hardware maar heeft pas op iets langere termijn echt een schadelijk effect.
Kijk dan even wat nu de waarden zijn van de +12V en de +5V (kan wel in de bios of met progjes als 'speedfan'). En dan het liefst als het systeem belast wordt, dus draai CPUburn maar tegelijkertijd. Als dat nu al erg afwijkt dan voorspelt het niet veel goeds voor je nieuwe systeem. Maar dan nog kun je het wel proberen. Als het ding vaak vastloopt zou ik voor 4-5 tientjes een wat degelijkere voeding kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 02-01-2007 22:02 ]
Ik zou Qtec gewoon in de vuilnisbak gooien, daar horen ze ook thuis. Ik vind het ook een wonder dat je systeem nog heel is. Bij Paradigit heb je voor 40 euro een Coolermasrer eXtremepower 430 watt voeding, deze zal veel beter zijn voor je systeem.
Nu met WP, PV, EV en PC
Verwijderd
En daar komt bij: je voeding is 5 jaar oud, en je mobo nieuw straks. Ik weet niet of dat mobo 24 pins is, maar die voeding is dat zeker niet! je koopt voor 4 tientjes al een Coolermaster 380 watt voedinkje, vervangen dus!
Als je systeempje altijd maar 150W verbruikte kan het best zijn dat je Q-tec het heeft overleefd. Zoveel verschil in vermogen zit er niet tussen moederborden dus het zou moeten kunnen.
*Ben benieuwd naar de rest van je systeem want het is toch een S939 bordje. Ook nog geen last gehad van dode harde schijven?
*
*Ben benieuwd naar de rest van je systeem want het is toch een S939 bordje. Ook nog geen last gehad van dode harde schijven?
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Zullen we dat maar niet doen ? www.qtek.nltheodouma schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:02:
Ik zou Qtec gewoon in de vuilnisbak gooien
q-tec is echter een ander verhaal.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Vervangen dus. Anders krijg je er later spijt van.
Voor 4 tientjes heb je tegenwoordig al een goede stabiele A-merk voeding.
Voor 4 tientjes heb je tegenwoordig al een goede stabiele A-merk voeding.
[ Voor 42% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 02-01-2007 22:04 ]
Overal hier op got kom je tegen dat Q-teq een k*t merk is. Dat het vaak niet lang volhoud en soms de rest van je hardware ook mee der prullenbak inhelpt.
Je hardware sloop je er wel degelijk mee. Die Q-tec rommel levert namelijk zeer instabiele voltages bij belasting en veel hardware (bijv. je hdds) gaan dat totaal niet leuk vinden en zullen best snel doodgaan als je pech hebt.BlackWolf666 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:00:
Hm post eens je oude en je (verwachte) nieuwe specs naast elkaar. Dan is dat makkelijk vergelijken qua stroomverbruik. Je hardware gaat er trouwens niet zo heel snel aan. Je pc gaat wel vaak uitvallen en dat soort dingen als je voeding te zwak is. Dat is niet gezond voor je hardware maar heeft pas op iets langere termijn echt een schadelijk effect.
Mja, voor budget systeempjes waar maar 1 HD, 1 latje ram, een celeronnetje, onboard videokaart...voldoet die q-tek zeker. Heb zelf een athlon 1800+, 2*512 RAM, 2 HD's, 1 dvd-romspeler, 1*geforce 5200 met een q-tek van 300 watt liggen die het al jaren doet.
De ultimate guide: \[Q-tec] Wat te doen met een q-tec voeding
Maar even serieus: als je die Q-tec flink gaat belasten gaat je hardware inderdaad stuk. Niet doen dus, en vervangen door een merkvoeding of kast (in mijn ervaring zijn Compucase en Aopen kasten waar voor je geld; daar koop je nog niet eens een Enermax voeding alleen voor). Zo heb ik bijvoorbeeld een Core2Duo systeem met een 7600GT draaien op een 300w Compucase voeding.
Maar even serieus: als je die Q-tec flink gaat belasten gaat je hardware inderdaad stuk. Niet doen dus, en vervangen door een merkvoeding of kast (in mijn ervaring zijn Compucase en Aopen kasten waar voor je geld; daar koop je nog niet eens een Enermax voeding alleen voor). Zo heb ik bijvoorbeeld een Core2Duo systeem met een 7600GT draaien op een 300w Compucase voeding.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Bedankt voor zoveel reacties. Is LC Power dan wel een goed merk? Staat erg goedkoop in de pricewatch en heeft nog een groot vermogen ook.
Als je de beste kwaliteit voor prijs wilt moet je gewoon voor huntkey gaan. Goedkoop en toch nog (net) een A-merk. Wil je voor efficientie gaan moet je een Coolermaster I-Green hebben (wel prijzig).
Ik heb zelf een LC power LC6550 550W Black V2.0 voeding wat bij mij supergoed draait.
met 2 harddisk en een 7900GTO en zelfs als ik overclock blijft hij stabiel.
het is een goedkope voeding en een onbekend merk maar hij presteert zeker niet onder
duurdere voedingen.
Aan Q-tec zou ik niet beginnen want dat zijn gewoon voedingen die je pc slopen
met 2 harddisk en een 7900GTO en zelfs als ik overclock blijft hij stabiel.
het is een goedkope voeding en een onbekend merk maar hij presteert zeker niet onder
duurdere voedingen.
Aan Q-tec zou ik niet beginnen want dat zijn gewoon voedingen die je pc slopen
[ Voor 13% gewijzigd door Tjona100 op 02-01-2007 22:33 ]
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()