Omdat ik nu bijna mijn rijbewijs in mijn bezit heb, ben ik ook al aan het kijken voor een auto. Dit omdat ik elke dag 50 km moet reizen, wat ik nu met het openbaar vervoer doe. Het probleem is alleen dat ik zo'n 1,5 uur erover doe wegens slechte aansluitingen enz. Hier wordt je natuurlijk niet vrolijk van.Tevens kost nu een maandabbo omdat ik 18 ben geworden 120 euro per maand...Daarom zit ik een beetje aan een autotje te denken. Natuurlijk is een auto duurder, maar ook veel sneller/meer vrijheid.Ik heb geen luxe wensen, het moet gewoon een alles-beter-dan-ov/fiets autotje zijn. Het is geen snelweg waar ik overheen moet.
Omdat ik niet voor onverwachte verrassingen wil komen te staan heb ik een kostenplaatje gemaakt. Klopt dit zo een beetje?
Aanschaf: Ongeveer 800€, zit aan een micra te denken, zoals deze
Wegenbelasting: 12€ per maand bij bovengenoemde micra
Verzekering: Ongeveer 60€ per maand ( bij verschillende verzekeringen gekeken, dit inclusief inzittendenverzekering)
Autotje rijdt ongeveer 1:18, dus zeg ongeveer 25 euro benzine per week, 100 euro in de maand.
Geld vrijhouden voor onderhoud: 50 euro per maand????
Dan kom ik op 250 euro per maand uit, klopt dit zo ongeveer? Zijn bedragen niet goed, of moet ik ergens anders rekening mee houden?
Bvd
Omdat ik niet voor onverwachte verrassingen wil komen te staan heb ik een kostenplaatje gemaakt. Klopt dit zo een beetje?
Aanschaf: Ongeveer 800€, zit aan een micra te denken, zoals deze
Wegenbelasting: 12€ per maand bij bovengenoemde micra
Verzekering: Ongeveer 60€ per maand ( bij verschillende verzekeringen gekeken, dit inclusief inzittendenverzekering)
Autotje rijdt ongeveer 1:18, dus zeg ongeveer 25 euro benzine per week, 100 euro in de maand.
Geld vrijhouden voor onderhoud: 50 euro per maand????
Dan kom ik op 250 euro per maand uit, klopt dit zo ongeveer? Zijn bedragen niet goed, of moet ik ergens anders rekening mee houden?
Bvd