Toon posts:

Terugkomend probleem bij opstarten Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Systeem:
Moederbord: Asus A7V400-MX
Processor: AMD Athlon XP 1700
Geheugen: 128MB DDR-RAM (busclock 266MHz)
Harddisk: Maxtor 40GB
Besturingssysteem: Windows XP Professional edition

Heb de PC voor de zoveelste keer helemaal opnieuw geinstalleerd maar tijdens het opstarten van Windows start regelmatig de gehele PC opnieuw op en dan kom ik in een scherm terrecht waarin o.a. de keuze veilige modus staat.
Als ik echter voor de keuze "Windows normaal starten" kies dan verschijnt SCANDISK en daarna start Windows wel op.
1 dag nadat de PC opnieuw geinstalleerd is, blijft de gehele PC keer op keer opnieuw opstarten en kom ik niet meer in Windows.
Maakt dan ook niet meer uit of ik Windows normaal opstart of eerst in veilige modus en dan weer normaal.

Ik weet dat 128MB geheugen erg weinig is voor een PC waarop Windows XP draait maar de PC heeft het hiermee ooit prima gedaan.
Het goedkope Shuttle moederboard is een tijd geleden vervangen door een Asus A7V400-MX.
De voeding en het geheugen heb ik ook al eens een keer uitgewisseld.
De vorige harddisk is gecrashed en de Maxtor harddisk die er nu in zit is een gereviseerde die ik van Maxtor terug gekregen heb.
En nog is het probleem niet opgelost.

De PC heeft al kuren vanaf een maand na aankoop en ik begin er aardig mee aan te raken. :(
Vind het zonde om een nieuwe PC te gaan kopen gezien de PC prima geschikt is voor hetgene waar ik hem voor gebruik.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing??

Gr. Jeroen