Aan uit knop compaq pressario 5000

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06
Beste tweakers,

Ik heb een compaq pressario 5000 net overgeplaatst in een andere behuizing. In de oude compaq doos zat een connector waar meteen alle andere draadjes aan vast zaten. Dus gewoon connector erop klaar, deze behuizing heeft allemaal aparte kanaaltjes en nu staat er nergens op het moederbord, welke pinnetjes zijn voor aan/uit, reset, hd led etc. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

BTW GELUKKIG NIEUWJAAR :>

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou het moederbordboekje er bij kunnen pakken of kijken wat voor moederbord het is en zoeken op google naar de layout ;)

Wauw, een sig!

• basprofessional
Outerspace schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:48:
Je zou het moederbordboekje er bij kunnen pakken of kijken wat voor moederbord het is en zoeken op google naar de layout ;)
Moederbordboekje heb ik niet, welk moederbord ik heb kan ik ook niet vinden staat niet op de pcb en een programma als everest home edtition kan ik niet gebruiken omdat de computer niet aankan :'(

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 09:45
Ik had dit ook met een oud mobo. Ik heb gewoon met een schroevendraaier verschillende pinnetjes lopen connecten tot het moederbord aan ging. Aangezien er op de andere pinnetjes voor zover ik weet geen spanning staat, kan dat geen kwaad. Als je computer is opgestart kun je kijken welk mobo het is, een handleiding van internet plukken en de rest van de stekkertjes aansluiten.

• basprofessional
doltishDuke schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:52:
Ik had dit ook met een oud mobo. Ik heb gewoon met een schroevendraaier verschillende pinnetjes lopen connecten tot het moederbord aan ging. Aangezien er op de andere pinnetjes voor zover ik weet geen spanning staat, kan dat geen kwaad. Als je computer is opgestart kun je kijken welk mobo het is, een handleiding van internet plukken en de rest van de stekkertjes aansluiten.
Ik heb dit ook al geprobeerd, eerst met schroevendraaier daarna de aan/uit plug steeds op andere pinnetjes gezet. Helaas nog zonder resultaat ;( Misschien iemand die mij kan vertellen welk moederbord er in zit? Het is een compaq Presario 5000 met een 1,5 ghz pentium 4 socket 423.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er staat niets op het moederbord zelf vermeld? Geen modelnummer of een typenummer?

Wauw, een sig!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
doltishDuke schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:52:
kan dus wel :(

heb me procc vermoord toen ik dat dus gedaan had.. probeerde ook me pc aan te krijgen. bats kortsluiting zei de pc dokter :'(

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 09:45
Aight, dan heb ik dus of veel geluk gehad of een mobo waarbij dat niet het geval is. Bedankt voor de waarschuwing iig.

Kijk eens of er in de buurt van de pinnetjes een nummer staat. Als ik er hier een oud Legato bordje bijpak staat er bij deze pinnetjes 'IP2'. Een stuk verderop het bord staat weer diezelfde code met een tabel eronder waar de pinout in staat. Je zou trouwens kunnen proberen om zo'n live helpdesk kneus te pakken te krijgen via de live helpdesk chat van HP, en het aan hem vragen. Verwacht hier echter niet teveel van aangezien het merendeel van deze mensen niet eens weet wat een moederbord is.

Een andere manier is je oude kast erbij te pakken, de grote stekker op te zoeken en proberen uit te vinden welke er naar je powerbutton gaat. Kwestie van draadjes volgen. Dan weet je ook precies waar alle connectors op het mobo zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door doltishDuke op 03-01-2007 01:56 ]

• basprofessional
Op de een of andere gekke manier dat hij het nu helemaal niet meer :? Ik heb de aan/uit connectors van de orginele behuizing erop gezet en gaat gewoon helemaal niet meer aan. Misschien komt het omdat ik er een andere voeding op heb gezet. De voeding van compaq is namelijk nogal apart van vorm :O
Pagina: 1