Toon posts:

Snelheid branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier zegt dat als je dvd's langzamer brand dat dan het er dieper ingebrand wordt en dat de dvd dan langer mee gaat.
Klopt dat
Ik moet nu 16 dvd's branden.
Zou ik ze dan beter op 4x kunnen branden of gewoon snel op 8x

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Langzamer gebrande cd's/dvd's hebben gewoonlijk wel een betere kwaliteit, dus ja denk ik.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07

Dentheman

Zie signature

Hangt er vanaf wat jouw doel is van je dvd's branden, als je foto backups brand zou ik het idd op 4x doen maar als je een nieuw spel voor al je vrienden brandt: lekker op 8x ;)

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Musical film

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 14:04
het is zo dat als je langzamer brand dat de cd zegmaar duidelijker gebrand wordt, en makkelijker te lezen is, bijvoorbeeld voor standalone dvd-spelers en x-boxen. logischerwijs zullen ze dan dus ook wel langzamer meegaan.

EDIT:
als deze niet jaren mee hoeft te gaan, lekker zo snel mogelijk branden, en als je dvd-speler het niet aankan, één stapje langzamer

[ Voor 37% gewijzigd door ChaosZ0ne op 02-01-2007 20:51 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens mij heeft elke dye (de organische verf) een optimale brandsnelheid.
Daarnaast heeft elke brander een optimale brandstrategie voor een bepaald type mediacode.
Het is dus niet per definitie zo dat langzamer branden altijd beter is (heeft wel eens in PC-Active gestaan).

Sneller branden dan geadverteerd is echter per definitie een slecht idee als het je om de kwaliteit gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 02-01-2007 20:52 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik ze dan maar op 4x brand

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The_Sukkel schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:51:
Volgens mij heeft elke dye (de organische verf) een optimale brandsnelheid.
Daarnaast heeft elke brander een optimale brandstrategie voor een bepaald type mediacode.
Het is dus niet per definitie zo dat langzamer branden altijd beter is (heeft wel eens in PC-Active gestaan).

Sneller branden dan geadverteerd is echter per definitie een slecht idee als het je om de kwaliteit gaat.
Niet altijd, sommige media staat 8X op, terwijl hetzelfde schijfje in het pakje daarnaast ligt met 16X er op. Er zijn diverse firmware patches die dit herkennen en ze dan ook op max snelheid laten branden dat het schijfje aankan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Kan toch ook met BenQ Qsuite in te stellen met overspeed burning

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

FnF schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:57:
[...]

Niet altijd, sommige media staat 8X op, terwijl hetzelfde schijfje in het pakje daarnaast ligt met 16X er op. Er zijn diverse firmware patches die dit herkennen en ze dan ook op max snelheid laten branden dat het schijfje aankan.
Kan best wel zo zijn dat een schijf met een bepaalde mediacode sneller kan worden gebrand door een aangepaste brandstrategie (in aangepaste firmware). De snelste brandstrategie waarmee nog foutloos kan worden gebrand is echter nog niet hetzelfde als de kwalitatief meest optimale brandstrategie.

Kortom: voor optimale kwaliteit is er een boven- én een ondergrens.
Dus niet te snel, maar ook niet te langzaam branden.

Dat is althans wat ik heb opgestoken van dat PC-Active artikeltje (waarvan ik niet meer weet in welk nummer etc. het stond...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
zijn dit: http://www.opusshop.nl/pr...etail.asp?l=ned&pdid=6501 goede dvd's btw?
De mediacode staat erbij

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Indien je wilt weten of langzamer branden beter is, dan doe je dit testen.
Op www.cdfreaks.com staat hoe je een dvd kunt testen, daar vind je ook voorbeelden met bepaalde merken dvd's en voorbeelden met bepaalde brander typen.

Mijn eigen ervaring is meestal 16x slechtere kwaliteit- beter op 8x branden.
16x goede kwaliteit - op 16x branden
Indien je het echt wilt weten zul je moeten testen, elke merk is anders, zelfs als de mediacode hetzelfde is. Bepaalde merken kopen slechtere in(goedkoper) anderen willen alleen kwaliteit leveren, maar er kunnen altijd slechte tussen zitten, dus ja weer testen.
Op www.cdfreaks.com en www.videohelp.com vind je welke merken goed zijn.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Er bestaat geen "goede DVD"... altijd in samenhang met de brander bekijken.

Voorbeeld zie test in hardwareinfo:
http://www.hardware.info/..._test_van_11_DVDbranders/

Wat voor brander heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Benq DW1650
Pagina: 1