Toon posts:

Wat is een goede en betaalbare 20" LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al zeker 90 minuten lang bezig met het lezen van de verschillende topics over de verschillende LCD TV´s maar ik heb niet echt iets kunnen vinden over het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede LCD TV van rond de 51cm = 20" voor in de slaapkamer.
Omdat het voor de slaapkamer bedoeld is hoeft het geen top model te zijn maar het beeld moet wel goed zijn. Het zou handig zijn als de kijkhoek niet al te klein is.
Mijn budget is max 400Euro.
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt, :?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je weet van de tekortkomingen van LCD? Zwart is nooit echt zwart, verlies van veel detail in helder wit en donker zwart, laag contrast en hoge responstijd?

Als je niet te kritisch bent is er wel mee te leven, aan je post te zien ben je dit niet ;)
Het is maar een waarschuwing.

Dan is misschien dit ding wat voor jouw? : http://www.dollarshop.nl/...62&catId=82&categoryid=82

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Jij doet alsof elke TFT die slechte eigenschappen heeft die jij noemt.

Dit is niet waar, wel zul je veel moeten betalen, om ze niet merken.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SpX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:44:
Jij doet alsof elke TFT die slechte eigenschappen heeft die jij noemt.

Dit is niet waar, wel zul je veel moeten betalen, om ze niet merken.
Uiteraard is er verschil in kwaliteit. Een (s)pva zal betere zwartwaarden hebben dan tn, een s-ips zal een groter kleurbereik hebben dan een tn, een tn is sneller dan een s-ips. Maar hoe je het ook went of keert, geen enkele lcd heeft op tot nu toe echt diep zwart op het scherm kunnen toveren. Ook niet de allernieuwste en meeste luxe sony, philips of samsung schermen. (ik heb het hier over LCD, niet over plasma ;) ) Ik ben vorige week nog bij dieverse winkels geweest, geen enkele LCD wist mij te overtuigen.

Ik heb zelf ook een Samsung LCD gehad, uiteindelijk na 2 maanden verkocht op marktplaats omdat ik niet kon leven met de zwartwaarden van het scherm. De kleuren kwamen ook niet echt natuurlijk over (met name huidskleuren).

Op dit moment zit ik met een conventionele platte CRT breedbeeld van JVC. Waar ik de tijd wel even mee kan overbruggen tot SED uit is, of anders als plasma wat goedkoper is.

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Ja ok, zwart is niet echt zwart, maar who cares ..

Verder doelde ik niet alleen op de zwartwaardes, maar vooral op de responsetijden etc. De echte betere merken hebben al 6/7/8 ms ( zo ook mijn Bravia ), en dus zijn ze niet echt langzaam te noemen.

Ook de contrast waardes krijg al aardig hoog ( lees 1 : 1300. 1 :2000 ), maar ook dan zit je weer direct in een veel hogere priijsklasse.

Plasma heeft vaak wel juist weer hele hoge contrast waardes, met juist weer trage responstijden, rond de 16 ms.

/offtopic/ Mijn Samsung LCD tv heb ik ook verkocht. Dit kwam door het dynamisch contrast. Wanneer je dit uitschakelde bleef er maar 1: 800 ong. over, wat idd tot on-natuurlijke kleuren zorge, en dat vooral de huidskleur idd. /offtoppic/

[ Voor 19% gewijzigd door SpX op 02-01-2007 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een beslissing genomen v.w.b. soort TV --> het wordt LCD TV.
Alleen wat voor merk/model ??
Bartjuh schrijft dat Tatung V20DCBX een goede TV is maar van Tatum heb ik nog nooit van gehoord, Wat is het voor merk?
En wat zijn de goede specs v.w.b. Helderheid, contrast, response time en resolutie?
Zijn er meer alternatieven voor mijn vraag?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:37:
Bartjuh schrijft dat Tatung V20DCBX een goede TV is maar van Tatum heb ik nog nooit van gehoord, Wat is het voor merk?
En wat zijn de goede specs v.w.b. Helderheid, contrast, response time en resolutie?
Ik schrijf niet dat het een goede tv is hé ;) Dat weet ik niet, heb er geen ervaringen mee :) Het is alleen een tip, omdat hij zo verbazingwekkend goedkoop is.
SpX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:59:
Ja ok, zwart is niet echt zwart, maar who cares ..

Verder doelde ik niet alleen op de zwartwaardes, maar vooral op de responsetijden etc. De echte betere merken hebben al 6/7/8 ms ( zo ook mijn Bravia ), en dus zijn ze niet echt langzaam te noemen.

Ook de contrast waardes krijg al aardig hoog ( lees 1 : 1300. 1 :2000 ), maar ook dan zit je weer direct in een veel hogere priijsklasse.

Plasma heeft vaak wel juist weer hele hoge contrast waardes, met juist weer trage responstijden, rond de 16 ms.

/offtopic/ Mijn Samsung LCD tv heb ik ook verkocht. Dit kwam door het dynamisch contrast. Wanneer je dit uitschakelde bleef er maar 1: 800 ong. over, wat idd tot on-natuurlijke kleuren zorge, en dat vooral de huidskleur idd. /offtoppic/
Plasma heeft net als CRT geen last van hoge responstijden ;)

Ik ben het met je eens dat LCD een sprong voorwaarts heeft gemaakt, bij een vriend van mij hebben ze sinds 2 weken een nieuwe sony LCD thuis staan, die al een stuk beter is. Maar nog steeds vind ik het zwart niet lekker, valt vooral op bij donkere vlakken in beeld. En het wit is vaak te helder.

In een bcc waar ik vorige week was hadden ze een 37" lcd en 42" plasma van philips met precies hetzelfde uiterlijk (vormgeving) naast elkaar staan, zelfde serie dus. Ze draaiden van exact dezelfde HD bron. Iets met sinasappels en skiën enzo :P Wanneer er veel heldere beelden waren (helaas was het bijna alleen maar heldere beelden... zou dat iets marketingtechnisch zijn ;) ), vielen de slechte zwartwaarden niet op. Maar zodra er eventjes donkere segmenten (schaduwen) in beeld kwamen zag je zo'n enorm duidelijk verschil tussen LCD en plasma. Het valt niet zo snel op als je alleen naar LCD schermen kijkt, maar als je direct kunt vergelijken hou je alleen jezelf voor de gek als je het niet ziet.

Maar misschien ben ik ook te kritisch ;)

Alleen het is erg jammer dat plasma vaak een wat lagere resolutie per inch heeft, en niet in kleine formaten (<37") te krijgen is :(

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:53:
[...]
een tn is sneller dan een s-ips
Mijn 6ms SA-IPS is vergelijkbaar met een 2ms TN...

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:37:
Gebruik de GoT search eens om te zoeken op Tatung. Er is de laatste tijd opeens veel over gesproken. Dit door de lage prijs en de niet slechte kwaliteit. Je moet geen Bravia verwachten, maar toonbaar is het zeker en de prijzen zijn zeer schappelijk. Tatung is volgens mij van origine een producent van de TFT-panelen op zich. Geen monitoren of TV's, maar puur de panelen die dan weer door andere fabrikanten werden gekocht. Sinds kort zijn ze ook op de markt actief met hun eigen schermen.

Gebruik de search hier op tweakers dus even voor meer info en kijk ook eens op Dollarshop.nl. Zij bieden veel Tatung aan.
Pagina: 1