Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:37:
Ik heb al een beslissing genomen v.w.b. soort TV --> het wordt LCD TV.
Alleen wat voor merk/model ??
Bartjuh schrijft dat Tatung V20DCBX een goede TV is maar van Tatum heb ik nog nooit van gehoord, Wat is het voor merk?
En wat zijn de goede specs v.w.b. Helderheid, contrast, response time en resolutie?
Zijn er meer alternatieven voor mijn vraag?
Ik schrijf niet dat het een goede tv is hé

Dat weet ik niet, heb er geen ervaringen mee

Het is alleen een tip, omdat hij zo verbazingwekkend goedkoop is.
SpX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:59:
Ja ok, zwart is niet echt zwart, maar who cares ..
Verder doelde ik niet alleen op de zwartwaardes, maar vooral op de responsetijden etc. De echte betere merken hebben al 6/7/8 ms ( zo ook mijn Bravia ), en dus zijn ze niet echt langzaam te noemen.
Ook de contrast waardes krijg al aardig hoog ( lees 1 : 1300. 1 :2000 ), maar ook dan zit je weer direct in een veel hogere priijsklasse.
Plasma heeft vaak wel juist weer hele hoge contrast waardes, met juist weer trage responstijden, rond de 16 ms.
/offtopic/ Mijn Samsung LCD tv heb ik ook verkocht. Dit kwam door het dynamisch contrast. Wanneer je dit uitschakelde bleef er maar 1: 800 ong. over, wat idd tot on-natuurlijke kleuren zorge, en dat vooral de huidskleur idd. /offtoppic/
Plasma heeft net als CRT geen last van hoge responstijden
Ik ben het met je eens dat LCD een sprong voorwaarts heeft gemaakt, bij een vriend van mij hebben ze sinds 2 weken een nieuwe sony LCD thuis staan, die al een stuk beter is. Maar nog steeds vind ik het zwart niet lekker, valt vooral op bij donkere vlakken in beeld. En het wit is vaak te helder.
In een bcc waar ik vorige week was hadden ze een 37" lcd en 42" plasma van philips met precies hetzelfde uiterlijk (vormgeving) naast elkaar staan, zelfde serie dus. Ze draaiden van exact dezelfde HD bron. Iets met sinasappels en skiën enzo

Wanneer er veel heldere beelden waren (helaas was het bijna alleen maar heldere beelden... zou dat iets marketingtechnisch zijn

), vielen de slechte zwartwaarden niet op. Maar zodra er eventjes donkere segmenten (schaduwen) in beeld kwamen zag je zo'n enorm duidelijk verschil tussen LCD en plasma. Het valt niet zo snel op als je alleen naar LCD schermen kijkt, maar als je direct kunt vergelijken hou je alleen jezelf voor de gek als je het niet ziet.
Maar misschien ben ik ook te kritisch
Alleen het is erg jammer dat plasma vaak een wat lagere resolutie per inch heeft, en niet in kleine formaten (<37") te krijgen is