Toon posts:

[Java]

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik ben Nick, 21 jaar en studeer nu Technische Informatica.
Ik heb nu een opdracht gekregen wat over arrays gaat, maar ben op het moment een steuntje in de rug nodig aangezien ik geen id meer hoe ik deze opdracht op moet lossen.

Ik moet een applet maken, waarin een aftelversje gesimuleerd word:

De opdracht:

Als kinderen vroeger verstoppertje speelden dan gingen ze met een aftelversje bepalen “wie hem was”. De kinderen gingen in een kring staan en één der kinderen ging een aftelversje opzeggen waarbij bij elke lettergreep het volgende kind in de kring werd aangewezen. De meeste versjes eindigden in de trant van Iet wiet waait is eerlijk weg! Het kind dat werd aangewezen bij het woordje weg mocht de kring verlaten. Bovenstaande herhaalde zich totdat er nog slechts één kind over was.
Ontwikkel een applet waarin herhaald het aantal kinderen in de kring en het aantal lettergrepen van het aftelversje kan worden ingevoerd. Voor elke ingevoerde combinatie van de beide gegevens dient worden bepaald en naar de applet geschreven welk kind uiteindelijk overblijft.

Dus ik moet integers uit een array verwijderen, en daarna op de volgende plek verder gaan.
En dat totdat er 1 over is, en die weergeven op het display.
Ik heb absoluut geen idee hoe ik dit aan moet pakken en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Een klein zetje in de richting zou fijn zijn. Het complete grafische gedeelte etc heb ik al, ook de methodes, alleen hoe ik nu de array manipuleer??

Heb al 2 dagen lang zitten zoeken naar een passende oplossing, van array's kopiëren naar arrays decrementeren. Ik weet het echt niet meer. Ik ben nog maar 1e jaars, dus heb niet superveel ervaring met Java.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ben ik nog niet.. We hebben nog geen lists gehad. Maar wel bedankt voor een snelle reply:D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat lijkt mij inderdaad ook handiger dan array's. Als het volgens de opdracht met arrays moet, dan zou ik gewoon een array ter lengte het aantal kinderen aanmaken, en vullen met 1'en en steeds het kind dat uit de kring moet op 0 zetten. Wel ff bijhouden hoeveel je er al hebt weggestemd natuurlijk. Bij het doorlopen sla je dan steeds de elementen waar een 0 staat over en tel je alleen de 1'en

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 02-01-2007 19:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt:D dat zou idd een goede oplossing zijn, en dan met een if statement steeds controleren !
Is het handig om die if-statement dan in een for-loop te zetten?

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 15:05
Ik zou het als volgt aanpakken. Je pakt een array ter grote van het aantal spelers en in die array houd je bij welke persoon er ná die persoon aan de beurt is. Vervolgens loop je deze array steeds af en update je de elementen tot er een persoon is die naar zichzelf wijst: de winnaar!
Deze uitwerking is al vrij snel er is echter ook een methode die zonder arrays en die logaritmisch werkt maar die weet ik zo 1,2,3 niet meer!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:34:
Bedankt:D dat zou idd een goede oplossing zijn, en dan met een if statement steeds controleren !
Is het handig om die if-statement dan in een for-loop te zetten?
Zolang het niet te veel geneste if's of te veel if's achter elkaar worden is dat geen enkel probleem.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Het is niet de bedoeling dat anderen hier jouw huiswerkopdracht maken. Dit wil niet zeggen dat huiswerktopics niet mogen, maar laat dan ten minste al eens zien wat je zelf geprobeerd hebt (of zeg wat je al geprobeerd hebt), en laat weten waar het precies niet lukt.
Verder lijkt het me ook dat je in je cursus wel eea moet kunnen terugvinden :?

Zowiezo is het niet de bedoeling om op deze manier topics te openen, vandaar dat deze dicht gaat. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.