[XP] Miniatuurweergave in de war

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben hier bij mensen en zij hebben een probleem met de miniatuurweergave van foto's in windows. Ze hebben zeg maar 1 mapje met allerlei foto's en daarvan zie je een klein voorbeeldplaatje van de foto. Nu staan er een aantal miniaturen tussen die 2x achter elkaar voorkomen, maar als je erop klikt zijn de foto's verschillend.
Dus je ziet bijvoorbeeld 2x een baby op de foto, maar als je er 1 aanklikt dan is het idd de baby maar de andere is bijvoorbeeld een heel andere foto.

Hoe kan dit? Normaal staat er toch een thumb filetje in de map? Die kan ik niet meer vinden, ook niet wanneer ik weergave van alle bestanden aan zet.

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat thumb filetje kun je tevoorschijn halen door bij mapopties -> tab weergave -> "beveiligde besuringssysteembestanden verbergen" uitvinken.

Dan maar eens even het bestandje verwijderen en kijken wat er gebeurd.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Binnetie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:12:
Ze hebben zeg maar 1 mapje met allerlei foto's en daarvan zie je een klein voorbeeldplaatje van de foto. Nu staan er een aantal miniaturen tussen die 2x achter elkaar voorkomen, maar als je erop klikt zijn de foto's verschillend.
Meestal ligt dat aan de foto's zelf. Elke JPEG kan 2 versies van een foto bevatten: De grote versie die je ziet wanneer je het bestand opent en een kleine versie die de Windows thumbnailview gebruikt als je alleen de miniaturen bekijkt. Het kan voorkomen dat de grote versie en de kleine versie niet met elkaar overeenkomen. Dat ligt dus niet aan Windows.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb opeens een andere oplossing gevonden. Ik heb gewoon een nieuwe fotomap aangemaakt en daar alles in gekopieerd. Toen ging het wel goed. Hij maakt natuurlijk een nieuwe thumbsdb aan. Dus het is sneller door dat bestandje even te verwijderen.

Het probleem is opgelost! Bedankt voor het meedenken!