Toon posts:

1,3 GB cdrom van Philips & Sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals we onlangs op Tweakers konden lezen hebben Philips & Sony samen een manier gevonden om 1,3 GB op een normale cd te proppen. Ik heb de links toen niet gevolgt maar wil nu alsnog graag alles even goed doorlezen. Heeft iemand de links of info over hoe dit is gedaan. Volstaat een software upgrade voor bijv. branders of komt er een geheel nieuwe laser technology aan te pas?

Verwijderd

zal wel nieuwe technology zijn want volgens mij kunnen normale cdroms spelers die cds ook niet lezen.

trouwens hier zal sega helemaal niet blij mee zijn want die d88 slim te zijn door 1gb cdroms te gebruiken voor hun dreamcast...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SUB:
-----------------------------------------------------------
trouwens hier zal sega helemaal niet blij mee zijn want die d88 slim te zijn door 1gb cdroms te gebruiken voor hun dreamcast...
------------------------------------------------------------

BLABLABLA wat is dit voor een onzin, heb jij een Sega Dreamcast?
Zo nee, dan begrijp ik het dat je zoiets kunt zeggen.
Zo ja, kijk dan maar eens heeeeeeeeeeeeeeel goed naar de onderkant van de cd dan kun je heel goed zien waarom een normale cdrom speler hem voor maar een klein gedeelte kan lezen.
tip:
Een normale cdrom speler kan niet over die middelste ring komen.

Conclusie: tadadaa, die dreamcast heeft die middelste ring NODIG omdat hij pas NA die ring de data gaat lezen.

39

Verwijderd

del post

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wie heeft het hier over een dreamcast kopen wel of niet dat is niet relevant met het gene waar het over gaat.
Dus........

wist ik veel
inderdaad dat kan gebeuren, als je alles wist dan weet je een hoop (logisch)

39

Verwijderd

>>Wie heeft het hier over een dreamcast kopen wel of niet dat is niet relevant met het gene waar het over gaat.

ik d8 dat het misschien wel relevant zou kunnen zijn sorry als jij dat niet zo vindt misschien was Philip J. Dijkstra juist wel geintreseerd in 1.3 gb cdtjes om dreamcast spellen te copieren.
Pagina: 1