Ik heb een vraag met betrekking tot knoppix. Ik ben de image-file nu aan het downloaden. Als ik er nou zelf programma's bij wil zetten kan ik die dan gewoon toevoegen bij de iso-file? Of zijn alleen bepaalde programma's geschikt om live te starten van een cd?
Ligt eraan welke programma's je wilt toevoegen en in welk formaat. Volgens mij kun je geen bestanden handmatig toevoegen in de Live-CD. Maar misschien moet je google eens raadplegen. Als je niet meer informatie geeft kunnen wij ook niet helpen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je zoekt naar customize live cd vind je al verschillende handige resultaten. De methode is niet zo heel moeilijk, en je kan op die manier zelf toevoegen wat je wil.
Maar wat belangrijker is: wil je Knoppix draaien en dan gewoon een extra pakketje installeren (via internet binnenhalen) of echt al standaard in je live distro geinstalleerd?
Maar wat belangrijker is: wil je Knoppix draaien en dan gewoon een extra pakketje installeren (via internet binnenhalen) of echt al standaard in je live distro geinstalleerd?
Ik wil ze al op de dvd hebben staan. Dat ik de files nu, in windows binnenhaal, en toevoeg aan de iso. Zodat ik niets meer hoef te downloaden als ik knoppix start.
Voordat remasteren heb je toch wel wat linux-knowledge nodig en dat heb ik (nog
) niet.
Voordat remasteren heb je toch wel wat linux-knowledge nodig en dat heb ik (nog
[ Voor 22% gewijzigd door Pirate-Bozz op 02-01-2007 19:28 ]
Als je met google zoekt op 'knoppix remastering howto' kom je ook leuke en handige sites tegen.Pirate-Bozz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:02:
Ik heb een vraag met betrekking tot knoppix. Ik ben de image-file nu aan het downloaden. Als ik er nou zelf programma's bij wil zetten kan ik die dan gewoon toevoegen bij de iso-file? Of zijn alleen bepaalde programma's geschikt om live te starten van een cd?
Verwijderd
als je al onder linux zit (onder windows kosten al die tooltjes geld) kun je met mount heel ver komen wat betreft iso's veranderen. maar dan ben je zo aan het rotzooien dat je uiteindelijke iso gegarandeerd niet meer werkt.
als je een linux systeem nodig hebt dat je zo af en toe kunt aanpassen moet je NIET voor knoppix gaan. koop een flinke USB-stick en download slax linux. dat is een systeem dat er voor gemaakt is om op een USB-stick te staan en kun je ook aanpassen. de package management van knoppix werkt niet of nauwelijks.
als je een linux systeem nodig hebt dat je zo af en toe kunt aanpassen moet je NIET voor knoppix gaan. koop een flinke USB-stick en download slax linux. dat is een systeem dat er voor gemaakt is om op een USB-stick te staan en kun je ook aanpassen. de package management van knoppix werkt niet of nauwelijks.
Pagina: 1