LiveDSL ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 18:11
Omdat ik hier op GoT totaal niks kon vinden over LiveDSL: http://www.livedsl.nl start ik er zelf maar een topic over. LiveDSL is dus een ADSL aanbieder zoals er al zoveel zijn. Echter is het schijnbaar een stuk goedkoper. Voorheen heette LiveDSL, Internet-Land.

Omdat ik er nergens echt wat over lees ben ik benieuwd of er hier wel mensen zitten die het hebben.

Een vriend van me heeft het, en die is er heel tevreden over. Maarja, 1 referentie is mij wat te weinig.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Download snelheid 20480 Kb/s
Upload snelheid 1024 Kb/s
Homepage 300 Mb
Emailadressen 50
EmailAntivirus GRATIS
Spamfilter GRATIS
Geniet nu maarliefst de eerste 6 maanden voor slechts € 19,- per maand! Daarna supervoordelig permanent voor slechts € 22,-!!!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 21:16
Toevallig dat ik deze post voorbij zie komen. Ik zelf werk bij het bedrijf dat ook achter livedsl zit, Winsys zoals ook op de livedsl pagina vermeld staat. Ik ben nu bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website voor livedsl omdat zoals je zelf al aangaf livedsl de nieuwe naam is van wat voorheen internetland was en hierbij een vernieuwde website wel gepast is. De aanbieding zoals die nu nog op de website staat is inderdaad een blijvende prijs, en voor zo'n verbinding is dat natuurlijk niet veel geld. Zelf heb ik echter geen livedsl aansluiting omdat ik al een ander contract heb lopen. Ik kan je wel vertellen dat er op de livedsl site een forum aanwezig is met enkele gebruikers ervaringen. Als je de aansluiting puur neemt voor het internet zit je wel goed dit gaat gewoon via een Tiscali aansluiting. Ben je van plan zelf een website te hosten kan je bij ons bovendien voor maar 1 euro per maand extra je eigen domeinnaam registreren en deze koppelen aan je webspace van 300 mb. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust.

PSN: KeaveXL

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb dus mijn Wanadoo-Casema Cable (down 760 kB/s) laten opheffen. Weinig storingen, maar veel te duur (50euro)! Ik wil overstappen naar Orange ADSL, vanwege de hoge downloadsnelheid (2048 kB/s) tegen een minder bedrag (24 euro). Daarnaast is geen sprake van 'fair use policy'.

LiveDSL (ADSL 2+ Actie) is dus goedkoper (19 euro -> 22 euro), heeft meer homepageruimte (300 MB -> 20 MB), 50 emailadressen en gratis spam en virusfilter. Daarnaast ook geen 'fair use policy'.

Ik vind het wel jammer dat men nog steeds vast zit aan 1024 Kb/s => 102,4 kB/s in µTorrent.
Zou heel graag iets zien van 500 kB/s.

Als de kritieken goed zijn heeft LiveDSL een nieuwe klant!

Verwijderd

Op het moment van schrijven ben ik ondertussen 2 jaar klant bij @Home en geniet nog steeds breedband 8000. Het wordt 'm steeds aantrekkelijker om te kijken naar een alternatief want per maand betaal ik nog steeds 47.95. Ik heb het nooit echt gehad op ADSL omdat het wat factoren met zich meebrengt, waaronder de wel/niet beloofde snelheid en de komst van een telefoonlijn, kabel daarintegen is stukken eenvoudiger, je sluit het zaakje aan en bent binnen 5 minuten online :)

Die prijs is dat nou Incl btw ? Komt daar ook nog een telefoonlijn bij kijken? Ben ik verplicht een bel-gebeuren af te sluiten? En als laatst wat is theoretisch het maximale afstand van je koperlijn? De Postcode check lijkt down te zijn nu bij hun.

• Dazsur
Er is nog een Postcodecheck!
Daaronder een link van BBned

• KeaveXL
Hierbij reactie op een paar vragen die ik voorbij zag komen.

De prijzen zoals vermeld staan op de website zijn EX. BTW!

De prijzen die je dan uiteindelijk betaald zijn:

Eerste 6 maanden: 22,61 per maand.
Daarna permanent: 26,18 per maand.

Evengoed zeer scherpe prijzen.

Over de snelheid, de 20 MB verbinding is zoals bij alle providers niet gegarandeerd. De afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling spelen een belangrijke rol hierbij. Des te korter de afstand tot de centrale en des te beter de bekabeling hoe sneller de verbinding.

Op deze pagina http://pcdb.bbned.nl/ kan je een postcode check uitvoeren, hierbij staat ook de afstand tot de centrale vermeld. Is deze afstand tussen de 1 en 2 kilometer dan kan je er vanuit gaan dat je een goede verbinding hebt.

Adsl2 heeft een theoretische maximum van 1 Mbps, dit kunnen wij dan ook niet sneller leveren.

• benchMarc
KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:46:
Hierbij reactie op een paar vragen die ik voorbij zag komen.

De prijzen zoals vermeld staan op de website zijn EX. BTW!

De prijzen die je dan uiteindelijk betaald zijn:

Eerste 6 maanden: 22,61 per maand.
Daarna permanent: 26,18 per maand.

Evengoed zeer scherpe prijzen.

Over de snelheid, de 20 MB verbinding is zoals bij alle providers niet gegarandeerd. De afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling spelen een belangrijke rol hierbij. Des te korter de afstand tot de centrale en des te beter de bekabeling hoe sneller de verbinding.

Op deze pagina http://pcdb.bbned.nl/ kan je een postcode check uitvoeren, hierbij staat ook de afstand tot de centrale vermeld. Is deze afstand tussen de 1 en 2 kilometer dan kan je er vanuit gaan dat je een goede verbinding hebt.

Adsl2 heeft een theoretische maximum van 1 Mbps, dit kunnen wij dan ook niet sneller leveren.
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ehv-Stm
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 319 meter.

Kan ik er dan ook vanuit gaan dat ik zeker op die centrale word aangesloten? Aangezien de volgende centrale daarna 2km ofzo verderop ligt, en dat wil ik natuurlijk niet ;)

Ik heb hier in dit huis (studentenhuis) nog geen telefoonabbo. De telefoonaansluiting die van buiten naar binnen komt zit in de woonkamer aangesloten. Nu zag ik op de site van LiveDSL dat er dan iets van 89 euro aan koperkabel kosten bijkomen? Wat houdt dit precies in?

En wat voor soort modem krijg je en wat is de ervaring daarmee? Als ik dingen lees over de Livebox, dan is het meestal dat dat ding kneiterhard vastloopt om de zoveel tijd, vage resets uitvoert en noem maar op. Nu werkt LiveDSL niet met een Livebox, maar is dat modem wel 'beter' dan zo'n Livebox geval?

Wat betreft de downloadervaring van een vriend van me. Hij leecht meer dan 1TB per maand en hij heeft nooit gezeur daarover gehad. Dus LiveDSL werkt gewoon zonder FUP en echt géén datalimiet kan ik dan aannemen?

• KeaveXL
Van onze "voorwaarden" pagina:
Belangrijk is te melden dat LiveDSL:

* GEEN datalimieten heeft, dus ook geen Fair Use Policy.
* U een maximale overboekingsfactor van 1:25 (KPN/Mxstream 1:70!) garandeert.
* U pas betaalt wanneer de ADSL verbinding compleet is opgeleverd.
* U een uptime garantie geeft via het kwaliteitsnetwerk van BBNED/Tiscali.
* U niet voor onaangename verrassingen komt te staan, zoals bijv:
- Verborgen administratiekosten rekenen per jaar en/of eenmalig.
- Een aantal maanden minder betalen, daarna ineens veel meer.
- Gratis materialen leveren die niet uw eigendom worden.
- Supersnelle verbinding beloven en in de kleine lettertjes dit niet garanderen.

We doen wat we beloven, no-nonsense Internet aanbieden met veel, heel veel extra's.
Over de verbinding met de centrale, ik kan je hier geen eerlijk antwoord opgeven maar ik ga er vanuit dat ze inderdaad de centrale pakken die zo dicht mogelijk bij jou is. Ik verwacht nog een telefoontje van mijn werkgever, dan vraag ik het nog even voor je na.

Het standaard modem dat je krijgt is een copperjet modem je zou eventueel als alternatief kunnen kiezen voor een fritzbox modem, deze heeft als extra's ook wifi. Het zijn gewoon standaard modems zonder toeters en bellen. Op kantoor worden deze door ons geconfigureerd en naar jou opgestuurd. De LiveBoxen die orange gebruikt beschikken over een hoop functies en afgesloten menu's waardoor je zelf weinig in kan stellen. De modems die wij leveren doen gewoon wat ze horen te doen namelijk de internet verbinden te regelen en evt. de telefoon lijn. Als je meer informatie wilt hebben over deze modems dan kan ik je adviseren om google te raadplegen, het copperjet modem kreeg/krijg je ook bij adsl verbindingen van bbned, demon etc. er zijn dus genoeg gebruikers ervaringen over te vinden.

Over het Voip of VoDSL gebeuren kan ik je nu nog weinig vertellen, we hebben het op kantoor en daar werkt het vrijwel altijd goed. Hoe het met de aansluiting zit weet ik echter niet, ik zal dit ook nog even voor je navragen.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Klinkt zeer interessant, kijken tot wanneer mijn abbonement loopt bij @home

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 09-11 17:50
@KeaveXL:

Staat het door jullie geleverde modem (of een van de geleverde modems) in bridgemode of is hij standaard insteld op het gebruikelijke NAT? Ik wil graag mijn eigen router gebruiken vanwege loadbalancing en evenredige verdeling van de lijn etc. maar dan is de vraag of dit mogelijk is (alleen in bridgemode).
Kan ik ook mijn eigen adsl2+ modem gebruiken op jullie lijn? Leveren jullie hier ook de juiste instellingen voor bij of zitten die 'op slot' in het door jullie geleverde modem?

hoop dat jij mijn vragen kan beantwoorden. :)

• benchMarc
Waarom is die ADSL2+ Actie eigenlijk goedkoper dan ADSL 2+ Power ? Waarom zou iemand nog voor Power gaan? Trager en duurder? Of zie ik iets over het hoofd?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48
Ze kunnen kennelijk via verschillende providers aanbeidingen doen. Ze zijn gewoon een reseller, net zoals Demon (BBNed, BabyXL), Planet (KPN) etc

Jammer genoeg ben ik niet bekend met deze provider, ga ook niet zomaar even bij hun aansluiten. Maar ik krijg het idee dat meer mensen daar last van zullen hebben. Internet Land ook even op gegoogled, ook geen zak over kunnen vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 03-01-2007 16:06 ]

• benchMarc
cardinal808 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:00:
Ze kunnen kennelijk via verschillende providers aanbeidingen doen. Ze zijn gewoon een reseller, net zoals Demon (BBNed, BabyXL), Planet (KPN) etc

Jammer genoeg ben ik niet bekend met deze provider, ga ook niet zomaar even bij hun aansluiten. Maar ik krijg het idee dat meer mensen daar last van zullen hebben. Internet Land ook even op gegoogled, ook geen zak over kunnen vinden.
Precies. Ik zit te twijfelen tussen hun en Orange. Maargoed, over Orange heb je dikke topics lopen, en hier lees je niks over. Maar aan de andere kant. Het schijnt dat die lui achter de helpdesk bij LiveDSL wel weten wat ze zeggen, en je krijgt er niet zo'n poepmodem en ze zeiken nooit over je dataverkeer.

• KeaveXL
Zo even een paar antwoorden op de vragen,

@benchMarc

Als de verbinding in het studentenhuis actief is kan je deze gewoon gebruiken, anders komen hier eenmalig de kosten van 89 euro bij. Voor de telefonie kan je dan gebruik maken van Voip hierover kan je meer informatie op de website vinden.

@Iedereen

Het modem is dus een copperjet modem. In dit modem staan al je instellingen, ook de inlog gegevens van het netwerk en de netwerk instellingen, een eigen modem gebruiken is dus geen probleem zolang dit een goed adsl2 modem is, gewoon even de instellingen overnemen.

Ook zijn alle menu's gewoon toegankelijk en kan je zelf lekker gaan 'tweaken' in tegenstelling tot de modems die andere providers leveren deze zijn meestal dicht getimmerd.

@j-a-s-p-e-r

Standaard staat inderdaad NAT ingeschakeld op het modem dat wij leveren. Je kan hem zelf op bridge modus zetten dat is geen probleem. Zoals hierboven geschreven staat kan je dus ook je eigen modem gebruiken, hiervoor moet je de instellingen die in ons modem staan over nemen.

nog een keer @benchMarc

Het verschil tussen deze 2 aansluitingen is dat op de actie aanbieding de eerste maanden voordeliger zijn, daarna is dit net zo duur, allebij 22 euro.

Bij de actie aanbieding heb je een verbinding via het tiscali netwerk en bij de power ben je verbonden via het bbned netwerk. Let op dat de overboekings factor bij bnned veel lager ligt dan bij tiscallie 1:50 tegenover 1:125.

@cardinal808

Internetland had vooral zakelijke klanten echter werd de vraag onder particuliere klanten ook steeds groter. Vandaar dat we ook met voordelige tarieven komen. Nu dus een naamsverandering en binnenkort komt er ook een geheel vernieuwde website die meer is gericht op de particuliere klanten.

Dat we nog niet zo heel erg bekend zijn kan je als een voor en nadeel zien. Nadeel is inderdaad dat er weinig gebruikers ervaringen zijn maar wetende dat je gewoon internet over een bestaand netwerk kan je er van uitgaan dat dit gewoon goed is.

Over de service die wij leveren kan ik kort zijn. Omdat we niet zo groot zijn als Tele2, Orange of wie dan ook hoef je bij ons niet eerst 45 minuten in de wachtrij te staan voordat je iemand van de helpdesk mag spreken. Een modem omwisselen omdat deze niet goed werkt of geconfigureerd is gaat bij ons ook erg makkelijk.

Ik hoop dat jullie weer genoeg info hebben :)

• benchMarc
KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:12:
Zo even een paar antwoorden op de vragen,

@benchMarc

Als de verbinding in het studentenhuis actief is kan je deze gewoon gebruiken, anders komen hier eenmalig de kosten van 89 euro bij. Voor de telefonie kan je dan gebruik maken van Voip hierover kan je meer informatie op de website vinden.

@Iedereen

Het modem is dus een copperjet modem. In dit modem staan al je instellingen, ook de inlog gegevens van het netwerk en de netwerk instellingen, een eigen modem gebruiken is dus geen probleem zolang dit een goed adsl2 modem is, gewoon even de instellingen overnemen.

Ook zijn alle menu's gewoon toegankelijk en kan je zelf lekker gaan 'tweaken' in tegenstelling tot de modems die andere providers leveren deze zijn meestal dicht getimmerd.

@j-a-s-p-e-r

Standaard staat inderdaad NAT ingeschakeld op het modem dat wij leveren. Je kan hem zelf op bridge modus zetten dat is geen probleem. Zoals hierboven geschreven staat kan je dus ook je eigen modem gebruiken, hiervoor moet je de instellingen die in ons modem staan over nemen.

nog een keer @benchMarc

Het verschil tussen deze 2 aansluitingen is dat op de actie aanbieding de eerste maanden voordeliger zijn, daarna is dit net zo duur, allebij 22 euro.

Bij de actie aanbieding heb je een verbinding via het tiscali netwerk en bij de power ben je verbonden via het bbned netwerk. Let op dat de overboekings factor bij bnned veel lager ligt dan bij tiscallie 1:50 tegenover 1:125.

@cardinal808

Internetland had vooral zakelijke klanten echter werd de vraag onder particuliere klanten ook steeds groter. Vandaar dat we ook met voordelige tarieven komen. Nu dus een naamsverandering en binnenkort komt er ook een geheel vernieuwde website die meer is gericht op de particuliere klanten.

Dat we nog niet zo heel erg bekend zijn kan je als een voor en nadeel zien. Nadeel is inderdaad dat er weinig gebruikers ervaringen zijn maar wetende dat je gewoon internet over een bestaand netwerk kan je er van uitgaan dat dit gewoon goed is.

Over de service die wij leveren kan ik kort zijn. Omdat we niet zo groot zijn als Tele2, Orange of wie dan ook hoef je bij ons niet eerst 45 minuten in de wachtrij te staan voordat je iemand van de helpdesk mag spreken. Een modem omwisselen omdat deze niet goed werkt of geconfigureerd is gaat bij ons ook erg makkelijk.

Tnx voor de hulp :) Toch vraag ik me nog 1 ding af. Je zegt dat die 2 abbo's allebei 22 euro zijn. Maar dat is niet zo? ADSL 2+ Power (BBNED) is 34€ en geen 22. Dat is die ADSL-ALL-IN Power (BBNED) van maar 1024Kb/s.

Maar die overboekingsfactor, is het waarschijnlijk dat ik daar veel nadeel van zal ondervinden? Ik vind het nadeel van dat hele ADSL dat het gissen blijft met wat voor snelheid je haalt. Ik zit op 319 meter van de centrale, en als ik voor die ADSL2+ Actie ga, zodat ik dus op Tiscali netwerk zit aangesloten, zal het mij niks verbazen als ik straks bij lange na die 20Mbit niet haal, maar op een 13Mbit uitkom ofzo.

Bij dat Tiscali abbo staat trouwens: ADSL overboeking 1:40, koppeling op basis van ATM
Ditzelfde staat ook bij die abbo's van BBNet.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Als je je iets meer verdiept in de overboekingsfactoren die worden gehanteerd bij de verschillende providers, zul je er achter komen dat er providers zijn die een overboeking van 50:1 hanteren, en misschien nog wel meer.
Het wil niets anders zeggen (voor zover ik weet), dan dat er bij overboeking van 50:1 50 x zoveel mensen over het lijntje worden aangesloten, als de lijn kan doorvoeren. Indien iedereen dus tegelijkertijd max. gaat downloaden, heb je kans dat er een bandbreedte tekort ontstaat. In praktijk merk je hier dus over het algemeen weinig van, aangezien het erg weinig voor komt dat een wijk zo zwaar aan het internetten is dat je die bandbreedte voltrekt.

Ik heb zelf in het verleden 2 jaar bij Internetland gezeten, het ook zelf verkocht, en ik heb maar weinig te klagen gehad. Heb het uiteindelijk opgezegd omdat in mijn postcodegebied nog geen BBNED aansluitingen leverbaar zijn, en de KPN lijnen duurder zijn dan Chello Extreme, dus overgestapt op deze laatstgenoemde...

• benchMarc
Brede P schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:31:
Als je je iets meer verdiept in de overboekingsfactoren die worden gehanteerd bij de verschillende providers, zul je er achter komen dat er providers zijn die een overboeking van 50:1 hanteren, en misschien nog wel meer.
Het wil niets anders zeggen (voor zover ik weet), dan dat er bij overboeking van 50:1 50 x zoveel mensen over het lijntje worden aangesloten, als de lijn kan doorvoeren. Indien iedereen dus tegelijkertijd max. gaat downloaden, heb je kans dat er een bandbreedte tekort ontstaat. In praktijk merk je hier dus over het algemeen weinig van, aangezien het erg weinig voor komt dat een wijk zo zwaar aan het internetten is dat je die bandbreedte voltrekt.

Ik heb zelf in het verleden 2 jaar bij Internetland gezeten, het ook zelf verkocht, en ik heb maar weinig te klagen gehad. Heb het uiteindelijk opgezegd omdat in mijn postcodegebied nog geen BBNED aansluitingen leverbaar zijn, en de KPN lijnen duurder zijn dan Chello Extreme, dus overgestapt op deze laatstgenoemde...
Ok :) Bedankt voor deze opheldering. Het plan was eerst om hier Chello Extreme aan te vragen, maar dat lijkt me totaal verkeerd aangezien je bij LiveDSL voor veel minder geld een gelijke (of misschien wel hogere) snelheid hebt, zonder gezeik verder.

• KeaveXL
Ow sorry wat ik zei over de snelheid van dat power abbonement, verkeerd gelezen.

Over de snelheid waar je het over had. Ik zit hierzelf 1 kilometer van de centrale (versatel) en ik haal van mijn 20 mb verbinding ongeveer 15 mb. Download snelheid zit ook dan ook meestel op de 1,5 mb per seconde, dit is erg snel kan ik je vertellen. Omdat we niks kunnen garanderen staat dit ook duidelijk op de pagina aangegeven
U krijgt de voor u maximale snelheid op dit moment aangeboden. Afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling en de afstand tot de centrale betekent dit een effectieve verbinding van ca. 10Mb tot max. 20Mb download.
Dat ik mijn huidige adsl verbinding afsloot was dit ook het punt waar ik mee inzat, je moet er niet van uit gaan dat je altijd met 2,5 mb per seconde aan het downloaden bent dan zal het alleen maar tegenvallen.

Helaas hebben alle adsl2 verbinding hier last van in tegenstelling tot de gewone adsl verbindingen.

• benchMarc
Ik denk dat het gewoon bestellen wordt en dan zien we wel waar het schip strandt :)

• benchMarc
Ow leuk, bij het bestellen moet ik een hoofdtelefoonnummmer ingeven. Gaat een beetje moeilijk als we hier geen telefoonabbo hebben lopen i guess? Maar het is wel verplicht.
Vermeld de juiste persoonlijke gegevens; de contractant van de lijn kan soms anders zijn dan de gebruiker van de lijn. De juiste gegevens vindt u vaak op uw telefoonnota.
Vul bij het telefoonnummer alleen het "HOOFDNUMMER" in van uw lijnverbinding.
Is het nou de bedoeling dan dat je al een lopende lijn hebt, of hoe zit dat precies?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
benchMarc schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:54:
Ik denk dat het gewoon bestellen wordt en dan zien we wel waar het schip strandt :)
Ik zit nu ook bij een vrij kleine provider, maar is gewoon top :). Alles word direct voor je geregeld, ik had geen VODSL uitgaan, eff gebgeld. En 5 min later werd ik terug gebeld, dat alles gefixt was :+.

• KeaveXL
benchMarc schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:28:
Ow leuk, bij het bestellen moet ik een hoofdtelefoonnummmer ingeven. Gaat een beetje moeilijk als we hier geen telefoonabbo hebben lopen i guess? Maar het is wel verplicht.

[...]
Is het nou de bedoeling dan dat je al een lopende lijn hebt, of hoe zit dat precies?
Als de telefoon aansluiting maar wel actief is, anders moet je eenmalig die koperlijn kosten betalen van 89 euro. Ik weet niet hoe dat zit met de hoofdnummer, probeer 1234567890 en als dat niet goed is wordt je vanzelf wel door een collega van mij opgebeld. Moet je wel 'bereikbaar op nummer' goed invullen ;)

Trouwens, als er nog iemand tips, aanmerkingen of suggesties heeft over het hele LiveDSL gebeuren en dan met name de website, zou ik het wel leuk vinden als jullie dat melden. Ik ga volgende week namelijk in overleg over de nieuwe website, en naar aanleiding van dit topic wil ik al een uitgebreide FAQ gaan maken voor op de website.

[ Voor 19% gewijzigd door KeaveXL op 04-01-2007 13:58 ]

• benchMarc
KeaveXL schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Als de telefoon aansluiting maar wel actief is, anders moet je eenmalig die koperlijn kosten betalen van 89 euro. Ik weet niet hoe dat zit met de hoofdnummer, probeer 1234567890 en als dat niet goed is wordt je vanzelf wel door een collega van mij opgebeld. Moet je wel 'bereikbaar op nummer' goed invullen ;)

Trouwens, als er nog iemand tips, aanmerkingen of suggesties heeft over het hele LiveDSL gebeuren en dan met name de website, zou ik het wel leuk vinden als jullie dat melden. Ik ga volgende week namelijk in overleg over de nieuwe website, en naar aanleiding van dit topic wil ik al een uitgebreide FAQ gaan maken voor op de website.
Ik heb me gisteren ingeschreven, met dat hoofdnummer :P Dus ik zie wel wat er gebeurt. Alleen mailadres vergeten in te vullen (was niet verplicht, maar was misschien wel handig geweest). Beetje dom :')

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nou kan bij @home opzeggen voor de eerste kalender maand, maar goed, wil toch wat meer zekerheid, wil best een 20 mbit abbonement, maar wil niet halve dagen eruit liggen, hebben jullie ook een SLA?

[ Voor 28% gewijzigd door Totaalgeflipt op 07-01-2007 22:56 . Reden: test ]

• Dazsur
Ik heb me ook aangemeld, maar nog geen email van bevestiging ontvangen!
Tijdens het aanmelden kon ik niet aangeven vanaf wanneer ik een abonnement zou willen!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:12:
nog een keer @benchMarc

Heb je het hier over de overboeking aan de zijde van de ISP (LiveDSL) of bij de Telco (Tiscali/BBned)?

Ik weet namelijk dat Tiscali de overboekingsfactor voor eigenrekening neemt en niet bij de eindgebruiker neer legt. Feitelijk krijg je dan een "1 op 1" verbinding.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat houd die overboeking precies in dan?

• Chutney
Totaalgeflipt schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:22:
Wat houd die overboeking precies in dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overboeking een wiki met uitleg ;)

1 op 40 wil zeggen dat je ergens op het traject "Jou huis" naar "ISP apparatuur" met 40 andere moet delen. Dus je zou in het ergste geval wanneer iedereen de DSL lijn volledig dichttrekt de snelheid over 40 andere moeten verdelen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:48
Zit wat rond te kijken naar een nieuw internetabbo, maar zo goedkoop is LiveDSL toch ook weer niet (duur ook niet :P)?
€ 26,- p.m waar Orange € 24,- p.m. kost, of mis ik nu iets :? (de helpdesk is trouwens ook 'vrij' prijzig a € 0,50 pm :X ).

Flickr | Lego collectie

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Orange heeft een livebox, neem dat ook even mee, dat schijnt een pruts ding te zijn, die ze vanaf afstand kunnen updaten als je wil, daar zit ik persoonlijk niet op te wachten

[ Voor 14% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-01-2007 15:31 ]

• benchMarc
[TAG]Speedy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:47:
Zit wat rond te kijken naar een nieuw internetabbo, maar zo goedkoop is LiveDSL toch ook weer niet (duur ook niet :P)?
€ 26,- p.m waar Orange € 24,- p.m. kost, of mis ik nu iets :? (de helpdesk is trouwens ook 'vrij' prijzig a € 0,50 pm :X ).
Alleen daar schijnen ze je wel ècht te helpen. En zonder absurde wachttijden schijnbaar. Dusja. Als orange er een half uur over doet om je probleem op te lossen, en zij doen het in 5min.. Snel verdiend denk ik dan.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Dit klinkt wel erg interessant ... helaas niet direct met wireless modem ... maar dat overleef ik ook wel.

Hoe zit het met de belkosten ?

Bv bij Orange/KPN betaal je een bedrag (10,-) om altijd "gratis" te bellen, dus alleen het starttarief.

Hoe zit dat hier?

Want op zich klinkt dit wel heel mooi.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

met 'daar' bedoel je dan Orange of LiveDSL?
Ik ga me ook maar eens even nog iets meer verdiepen en iig een telefoonlijntje aanvragen bij mijn baas :9

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:08:
Ow sorry wat ik zei over de snelheid van dat power abbonement, verkeerd gelezen.

Over de snelheid waar je het over had. Ik zit hierzelf 1 kilometer van de centrale (versatel) en ik haal van mijn 20 mb verbinding ongeveer 15 mb. Download snelheid zit ook dan ook meestel op de 1,5 mb per seconde, dit is erg snel kan ik je vertellen. Omdat we niks kunnen garanderen staat dit ook duidelijk op de pagina aangegeven
Je had toch zelf geen verbinding via livedsl?
[...]
Helaas hebben alle adsl2 verbinding hier last van in tegenstelling tot de gewone adsl verbindingen.
Interessante informatie verstrek je hier 8)7 ADSL2+ is niet anders dan ADSL wat betreft afstanden hoor. De ADSL2+ verbindingen op het tiscali zijn simpelweg wide-open en daardoor kan de snelheid fluctureren door afstand tot de centrale en kwaliteit van de koperlijn maar de ADSL2+ van BBned kent gewoon maximale snelheden. ADSL2+ kan zelfs nog verder dan ADSL1 doordat er een andere frequentie wordt gebruikt dus het kan zelfs zijn dat je geen 8Mbit (ADSL1) kan halen maar wél 10Mbit (ADSL2+) Daarnaast kloppen je overboekingsfactoren ook niet;BBned kent overboekingen van 1:25 bij ADSL1 en 1:40 bij ADSL2+. De 1:1 op het tiscali netwerk is meer een marketingkreet aangezien de opbouw van dat netwerk heel anders werkt.
Overigens vind ik het opgeven van bruto prijzen aan particulieren nogal misleidend. Je ziet in dit topic al dat mensen denken voor 22,- klaar te zijn. Ik ben niet echt onder de indruk van de aanbiedingen en €0,50 cpm voor een helpdesk is ook niet echt goedkoop te noemen. Ook je antwoord mbt het gebuik van VoIP geeft me niet echt veel vertrouwen..
KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:57:
Over het Voip of VoDSL gebeuren kan ik je nu nog weinig vertellen, we hebben het op kantoor en daar werkt het vrijwel altijd goed. Hoe het met de aansluiting zit weet ik echter niet, ik zal dit ook nog even voor je navragen.
Sorry dat ik wellicht wat kritisch ben maar verkeerde informatie verschaffen lijkt me ook niet echt wenselijk.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een goeie Internet provider, uitgekomen op Tweakdsl en Livedsl.

Van LiveDSL vind ik de prijzen aangeven (alle!) excl BTW erg misleidend.
Ik kom met de 20Mbit actie, newsgroepen (extern wat ik zie nergens dat LiveDSL er usenett acces bijlevert) en NLS kosten uit op het volgende plaatje:

* maandelijks €26 (Abonnement kosten)
* maandelijks €9,40 (Kosten Linesharing)
* maandelijks €15/€7 (20Mbit/10Mbit TweakNews)
=
Maandelijks €50/€42

-------------------------------------------------------------------
Bij Tweakdsl 10Mbit abbo (TweakB 4-10), usenett toegang en Linesharing kom ik op het volgende bedrag: €49,35

Uit eigen ervaring vind ik TweakDSL heel degelijk, goeie helpdesk en enorm stabiel (bijna nooit downtime).
-------------------------------------------------------------------

Nu heb ik nog een paar vragen die het verschil kunnen maken.

1.) LiveDSL levert geen Usenett toegang?

2.) Contractsduur kan ik nergens terugvinden (kijk ik verkeerd of.... 8)7 )
En het volgende uit de algemene voorwaarden geplukt:
Een overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging dient schriftelijk per aangetekend schrijven te geschieden uiterlijk voor het eind van de lopende kalendermaand. De gebruiker ontvangt per E-mail binnen 3 werkdagen een bewijs van opzegging van LiveDSL. Indien de gebruiker deze bevestiging niet heeft ontvangen dient hij zich onmiddellijk in contact te stellen met LiveDSL. LiveDSL behoudt zich het recht onrechtmatige opzegging niet te accepteren.
Kan ik hieruit opmaken dat indien het contract 1 jaar geld hij stilzwijgend verlengt wordt met nog èèn jaar? Dus niet per maand op te zeggen?

3.) LiveDSL (20mbit actie) wordt geleverd via het netwerk van Tiscali, zelf zit ik op BBNed en ben heel erg tevreden, is er iets zinnigs te zeggen tussen de kwaliteiten van beide of blijft het puur giswerk. Zelf geef ik de voorkeur aan BBNed aangezien het prima werkt en Tiscalli geen grote voordelen bied t.o.v. BBNed.

Dat was hem wel denk ik.......
Als ik het ergens fout heb graag corigeren :>

(p.s. ik ben me ervan bewust dat de snelheid russen de abbo`s verschillen maar ik ben zowel tevreden met 10mbit als 20mbit!)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb toch even wat research gedaan,

De postcode check zegt:
Centrale: Aml-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 348 meter.

Ja, nu heb ik zelf wat meer mogenlijkheden dan de gemiddelde bezoeker hier,
Ik werk zelf namenlijk bij KPN, en heb door een 2e lijns collega de lijn van mijn buurvrouw laten doormeten, 2 meter verderop, mijn collega van de 2e lijns die zegt trouwens dat de beste afstand voor 20mbit, 1 tot 2 km van de centrale is.

Ik zou dus maximaal volgens die meting ong 10 mbit moeten kunnen halen,

Hoe zit het dan, dat is bijna 2x minder dan ik zou moeten kunnen halen, krijg ik dan ook de helft minder kosten?

Hebben jullie ook abbonementen van 10 mbit, als ik 20 toch niet haal, beetje zinloos imo,

En idd, contractsduur, UseNet, zijn allemaal dingen die toch meetellen met de prijs.

Kun je daar ook wat overzeggen KeaveXL?

[ Voor 6% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-01-2007 23:13 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Over de voorganger, internetland, is al het een en ander gezegd, hier op GoT. Waar ik internetland vooral van ken is van het schaamteloos stelen van andermans algemene voorwaarden, hoewel die onder de GNU GFDL uit waren gegeven, en dus bronvermelding (1 hele regel) voldoende geweest zou zijn om die legitiem te mogen gebruiken. Blijkbaar hebben ze niet veel geleerd want ook de huidige algemene voorwaarden zijn een samenraapsel van de AV's van anderen. En het zonder toestemming 'citeren' uit de AV's van anderen en die als je eigen werk doen voorkomen is nog altijd een auteursrechtelijk misdrijf. Over het grote aantal fouten, zowel spelling als inhoudelijk, en zaken als de titel van het PDFje ("Microsoft Word - Algemene Voorwaarden INTERNETLAND.doc") zal ik maar niet beginnen.

Verder is het aanbieden van producten voor consumenten met prijzen exclusief BTW niet alleen niet netjes, het is ook botweg 'misleiding' van de consument.

Ik zie tot nu toe weinig reden om m'n oordeel over internetland/computerland/livedsl aan te passen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Termi
  • Laatst online: 07:50
burne schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:46:
Over de voorganger, internetland, is al het een en ander gezegd, hier op GoT. Waar ik internetland vooral van ken is van het schaamteloos stelen van andermans algemene voorwaarden, hoewel die onder de GNU GFDL uit waren gegeven, en dus bronvermelding (1 hele regel) voldoende geweest zou zijn om die legitiem te mogen gebruiken. Blijkbaar hebben ze niet veel geleerd want ook de huidige algemene voorwaarden zijn een samenraapsel van de AV's van anderen. En het zonder toestemming 'citeren' uit de AV's van anderen en die als je eigen werk doen voorkomen is nog altijd een auteursrechtelijk misdrijf. Over het grote aantal fouten, zowel spelling als inhoudelijk, en zaken als de titel van het PDFje ("Microsoft Word - Algemene Voorwaarden INTERNETLAND.doc") zal ik maar niet beginnen.

Verder is het aanbieden van producten voor consumenten met prijzen exclusief BTW niet alleen niet netjes, het is ook botweg 'misleiding' van de consument.

Ik zie tot nu toe weinig reden om m'n oordeel over internetland/computerland/livedsl aan te passen.
Ben het wel met je eens, vind het ook zeer knudde staan :+.
code:
1
Website:  # GEEN download limiet!!

Geen downloadlimiet, neem aan voor de verbinding :?
code:
1
2
3
4
4.9.3 Voor sommige diensten gelden aanvullende specifieke voorwaarden ten aanzien van het gebruik van de dienst. Deze aanvullende voorwaarden worden per dienst apart bekendgemaakt. Hieronder vallen onder meer, maar niet uitsluitend een fair use policy, toegangsrecht en eigendomsrecht.

LET OP, Fair Use Policy bij LiveDSL geldt alleen voor webhosting, niet voor de ADSL verbinding zelf. De verbinding naar Internet is ongelimiteerd, dus geen Fair Use Policy maar[b] GEEN[/b] download 
limiet.

Dus hier geen downloadlimiet, of FUP. Dit is er bijgeplakt, zie lettertype :+.
code:
1
ˇ 4.9.5 LiveDSL is gerechtigd de klant de toegang tot het systeem te ontzeggen of te beperken, indien een klant in een kalendermaand de in de overeenkomst overeengekomen hoeveelheid (gratis) dataverkeer of fair use overschrijdt ten aanzien van dataverkeer, diskruimte en belasting van systemen. Bij deze overeenkomsten is de klant gehouden aan LiveDSL de overeengekomen kosten ter grootte van die overschrijding te betalen.

Dit is dus er bijgeplakt en hier staat dus weer in dat je wel een datalimiet hebt. Of lees ik dat nou verkeerd.

Nou wees dan een vent en zeg of FUP of geen datalimiet. Maar ga niet overal zeggen van goh, geen Downloadlimiet en dan weer wel...

Mijn BBNED provider geeft voor alle abbo's aan keihard onbeperkt dataverkeer per maand.

• Dazsur
Ik heb niks vernomen van liveDSL. Maar goed ook. Ik ga toch voor TweakDSL.
Niet voor niets kun je via Tweakers.net een abonnement afsluiten bij TweakDSL.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer er op consumenten gericht wordt, MAG er toch helemaal geen prijs zonder BTW vermeldt worden?

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
sdomburg schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 03:30:
Wanneer er op consumenten gericht wordt, MAG er toch helemaal geen prijs zonder BTW vermeldt worden?
Ik weet niet of het verboden is, maar het staat ook zeer onprofessioneel en onkundig. Heb daarom ook geen vertrouwen in LiveDSL, nu ook met de FUP of geen datalimiet... Doe gewoon het een of het ander, en niet steeds wisselendO-)

Ga naar www.jellerbert.nl

• Speedy
Totaalgeflipt schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:12:
Ik heb toch even wat research gedaan,

De postcode check zegt:
Centrale: Aml-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 348 meter.

Ja, nu heb ik zelf wat meer mogenlijkheden dan de gemiddelde bezoeker hier,
Ik werk zelf namenlijk bij KPN, en heb door een 2e lijns collega de lijn van mijn buurvrouw laten doormeten, 2 meter verderop, mijn collega van de 2e lijns die zegt trouwens dat de beste afstand voor 20mbit, 1 tot 2 km van de centrale is.

Ik zou dus maximaal volgens die meting ong 10 mbit moeten kunnen halen,
Interessant (verhuis daar eind van de maand naar toe :P), maar je zegt dat de beste afstand voor 20mbit 1-2km is, maar je woont maar op 350 meter en zou op 10mbit komen. Dus korter op de centrale is trager dan in die 1-2km range (zou zelf op een 500 meter komen te zitten)?

Zit naar aanleiding van bovenstaande posts is te kijken op TweakDSL en daar kan je voor 21 p.m. klaar zijn (die aanbieding van 499 voor 2 jaar), nog veel goedkoper dus (zou dan m'n Eweka a 7,50 pm er ook uit kunnen gooien). Lastig dat ADSL :P

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 09-01-2007 11:08 ]

Flickr | Lego collectie

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
[...]
Trouwens, als er nog iemand tips, aanmerkingen of suggesties heeft over het hele LiveDSL gebeuren en dan met name de website, zou ik het wel leuk vinden als jullie dat melden.
Een bedrijf dat z'n logo in MS Paint maakt neemt niemand serieus, doe daar eerst maar wat aan Kephas :')

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:00:
[...]

Interessant (verhuis daar eind van de maand naar toe :P), maar je zegt dat de beste afstand voor 20mbit 1-2km is, maar je woont maar op 350 meter en zou op 10mbit komen. Dus korter op de centrale is trager dan in die 1-2km range (zou zelf op een 500 meter komen te zitten)?
Het is inderdaad raar, maar de ideale afstand voor 20 mbit is echt 1 tot 2 km van de centrale af. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.

• Jermaine
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:00:
Vergeet niet dat niet alleen de afstand van de centrale naar jouw modempje de enige factor is; vergeet je de kwaliteit van de lijn, de overboeking, signaalsterkte en ruis, om zomaar wat belangrijke factoren te noemen, niet? Leuk hè, providers die altijd dingen achterhouden. Ik heb op m'n oude werkplek, BBNed, genoeg van die kneuzen aan de telefoon gehad omdat ze over hun Demon/Cambrium/whatever lijntje liepen te zeuren, terwijl ze gewoon ontzettend slecht ingelicht zijn door hun provider.

Je hoort mij ook niet zeuren dat ik de volle 20mbit (Waarom noemen Versahel en Tiscali dat nog steeds 'MB'?) niet haal bij Orange :).
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:20:
[...]

Het is inderdaad raar, maar de ideale afstand voor 20 mbit is echt 1 tot 2 km van de centrale af. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.
En jij werkt bij KPN? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Jermaine op 09-01-2007 11:27 ]

• Speedy
Ja een wondere wereld dat ADSL, daarom had ik ook het liefst m'n kabel abo meegenomen, maar goed daar heb ik nu een principe kwestie van gemaakt en het scheelt me ook nog eens de helft van het geld.
Denk dat ik vanmiddag TweakDSL maar is ga bellen, al haal ik de helft van de beloofde snelheid dan ben ik nog sneller uit dan in m'n huidige situatie.

Flickr | Lego collectie

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:20:
[...]
het wordt steeds gekker... Hoe dichterbij, hoe hoger de maximale snelheid. Ik zou je collega ook maar even inlichten dat hij/zij verkeerde info verstrekt. Overigens geeft een lijnmeting bij je buurvrouw een indicatie maar geen zekerheid. Je kan zelfs op een en dezelfde locatie verschillende snelheden halen doordat de telefoonlijn verschilt van kwaliteit.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

WooK schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:18:
Hoe dichterbij, hoe hoger de maximale snelheid. Ik zou je collega ook maar even inlichten dat hij/zij verkeerde info verstrekt.
Het gekke is dat 'ie dat niet helemaal doet. Als je erg dicht bij de centrale zit haal je lagere snelheden. Het is niet dat je opeens 10 of 12 Mbit haalt, je moet meer denken aan 17, 18 of 19 Mbit, terwijl je 20-22Mbit zou verwachten. En iemand in dezelfde straat, maar 200 meter verder van de centrale, haalt vaak een hogere snelheid dan zo'n heel kort lijntje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• benchMarc
burne schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:47:
En iemand in dezelfde straat, maar 200 meter verder van de centrale, haalt vaak een hogere snelheid dan zo'n heel kort lijntje.
En wat is de logica hierachter?

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat is precies wat ik bedoel burne.
Dat zei mijn collega dus ook.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:54

Pinjataaa

Hit me!

Dit soort providers zou ik dus echt niet aanraden.. Ik heb ook een abbo aangevraagt bij een "iets" minder bekend bedrijf, maar ik heb nog steeds niks vernomen... Geen mail, geen pakket etc.
MAAR ik kan dus geen andere ADSL verbinding aanvragen, want straks heb ik opeens die vorige op de stoep staan met zn pakket. (het is nu al min 6 weken geleden)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:16:
Dat is precies wat ik bedoel burne.
Dat zei mijn collega dus ook.
lol, dat zou ik nu ook zeggen als ik jou was 8)7 Ik moet de eerste klant nog tegenkomen die een te korte lijn had voor de maximale snelheid en ben dan ook erg benieud wat de logica erachter zou zijn.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nou ja goed, als je het dus beter weet, dan wens ik je veel plezier, als ik eenmaal me lijn heb, zullen we het wel zien :Y)

Heb jij ook nog wat te zeggen KeaveXL?

[ Voor 14% gewijzigd door Totaalgeflipt op 09-01-2007 18:22 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Mm, leveren jullie ook andere modems dan die CopperJet's? Een CopperJet is imho goed voor één ding: NK Modemwerpen. Geef mij maar een SpeedTouch, veel betrouwbaarder...

We are shaping the future

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ik zit ook te kijken naar een andere provider. Heb op dit moment @home Internet Intensief 8000 voor € 47,95. Heb het hele topic gelezen maar kan er niet goed achter komen wat mijn kosten zouden worden als ik over zou stappen op LiveDSL.

Mijn situatie ziet er als volgt uit:
Telefoon leiding ligt in mijn appartement maar er zit geen abonnement op en bel via mobiele telefoon.
Moet ik nu wel of niet € 89,- betalen als ik over stap om de lijn actief te krijgen?
En moet ik nu € 7,95 per maand extra gaan betalen voor het telefoon abonement?
Ik was niet van plan om te gaan bellen via dit abonnement het gaat puur om internet.
Mis ik nog kosten of zijn er nog meer verborgen kosten?

Kosten die ik begrijp:
- € 25,- opstart kosten. (eenmalig)
- € 26,- incl. BTW voor het internet (p.m.)

Postcode check BBNet:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Mt-He
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1011 meter.

[ Voor 17% gewijzigd door TimTie op 09-01-2007 21:53 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TimTie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:51:
Ik zit ook te kijken naar een andere provider.
Alle info is op die site te vinden. Even resumé; don't do it :) Neem anders het topic volledig door en stel jezelf dezelfde vraag nog eens. In I&H zijn wel meer topics te vinden die jekunnen helpen.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

TimTie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:51:
Ik zit ook te kijken naar een andere provider.
Misschien is deze iets voor jou (als je bij een school werkt ofzeu)

http://www.surfsneladsl.nl/cms/surfsneladsl/control.cfm

[ Voor 3% gewijzigd door Pinjataaa op 09-01-2007 23:11 ]

• benchMarc
[...]

Heb nog steeds geen reactie terug wat betreft de aanmelding. Moet ik nu weken gaan wachten tot ik vanzelf iets hoor of hoe werkt dat bij ze?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

benchMarc schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:17:
[...]
Heb nog steeds geen reactie terug wat betreft de aanmelding. Moet ik nu weken gaan wachten tot ik vanzelf iets hoor of hoe werkt dat bij ze?
Wie zich brandt, moet op de blaren zitten :) Ik ben bang dat je de bitjes straks zelf met een emmer op moet halen..

• Jermaine
benchMarc schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:17:
[...]

Of je bent nu stilzwijgend in de cooldownperiode gezet, of ... :')

Ik gok op 't laatste :')

• KeaveXL
Zo daar was ik weer. Beetje druk de laatste week. Iniedergeval een hoop reacties hier. Over de aanmeldingen die worden inderderdaad niet 'automatisch' per mail bevestigd. Ik kan je vertellen dat er de afgelopen week 175 nieuwe aanmeldingen binnen zijn gekomen en dat die allemaal in behandeling zijn. Verder ben ik ook niet 100% betrokken bij het proces van de aanmeldingen dus hoe lang het precies duurt kan ik je niet vertellen.

@Jermaine, het logo is met paint shop pro gemaakt :|

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

KeaveXL: Als ik overstap van KPN naar dit, moet ik dan zelf mijn verbinding opzeggen?
En wat zal mijn ADSL2 verbinding zijn met 3km afstand?? niet veel ofwel?

• benchMarc
WooK schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:37:
[...]

Wie zich brandt, moet op de blaren zitten :) Ik ben bang dat je de bitjes straks zelf met een emmer op moet halen..
Een beetje vertrouwen mag wel he. Je kunt ook lekker bij Orange gaan, dan zo'n domme klote Livebox krijgen die zich 100x gereset, 400min met een helpdeskmedewerker aan de lijn hangen omdat ze te stom zijn om het probleem op te lossen, per se een KPN abbo nemen omdat je een telefoonlijn moet hebben die aangesloten moet zijn. Die je vervolgens dan pas daarna weer kunt opzeggen. Dat is ook nogal wat.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

benchMarc schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:14:
[...]

Een beetje vertrouwen mag wel he. Je kunt ook lekker bij Orange gaan, dan zo'n domme klote Livebox krijgen die zich 100x gereset, 400min met een helpdeskmedewerker aan de lijn hangen omdat ze te stom zijn om het probleem op te lossen, per se een KPN abbo nemen omdat je een telefoonlijn moet hebben die aangesloten moet zijn. Die je vervolgens dan pas daarna weer kunt opzeggen. Dat is ook nogal wat.
Dan heb ik er nog wel een voor je; goedkoop is duurkoop (geldt voor beide). Ik snap echt niet dat mensen nog een abo nemen als je alle punten naast elkaar zet. Als zoals nu blijkt dat het niet zo lekker loopt, snap ik niet dat je daar nog verbaasd op kan reageren. Kwaliteit kost geld, zo simpel is het (met vijwel alles).

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Tweakers heeft een veel betere aanbieding :D
www.tweakdsl.nl

• benchMarc
Waar dan? Ik zie em niet. Ik zie alleen een aanbieding van 60 euro per maand maar voor de rest niks. Ja, eentje voor 2 jaar, maarja, ik zit in een studentenhuis dus dan is dat niet echt makkelijk. Ik ga niet bij voorbaat een abbo van 2 jaar afsluiten. Liever 1-jarig.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ja klopt het is wel een 2 jarig abbo.. Maar je bent dus student: http://www.surfsneladsl.nl/cms/surfsneladsl/control.cfm

[ Voor 19% gewijzigd door Pinjataaa op 13-01-2007 17:36 ]

• benchMarc
Is ook niet goedkoper ofzo :)

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Maar wel betrouwbaar en goede service :)

• benchMarc
Pinjataaa schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:44:
Maar wel betrouwbaar en goede service :)
Wie zegt dat dat bij LiveDSL niet zo is? Een vriend van me is er zeer te spreken over. Ook over de service.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

benchMarc schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:40:
[...]
Wie zegt dat dat bij LiveDSL niet zo is? Een vriend van me is er zeer te spreken over. Ook over de service.
gezien de historie, de manier van prijzen doorgeven (ex btw) en de replies van ze in dit topic, valt het niet echt betrouwbaar te noemen. Service kan ik niets over zeggen maar de stempel betrouwbaar zijn ze imo vooralsnog niet waardig.

• benchMarc
WooK schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:21:
[...]

gezien de historie, de manier van prijzen doorgeven (ex btw) en de replies van ze in dit topic, valt het niet echt betrouwbaar te noemen. Service kan ik niets over zeggen maar de stempel betrouwbaar zijn ze imo vooralsnog niet waardig.
Vertel mij eens over de historie. Daar ben ik wel benieuwd naar.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

benchMarc schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Als een bedrijf tegenover een klant al gaat praten met Ex. BTW dan kan je wel verwachten dat je voor nog meer verassingen komt te staan..

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

benchMarc schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:29:
[...]

Vertel mij eens over de historie. Daar ben ik wel benieuwd naar.
use the search luke :) Anyway, jij bent toch overtuigd als ik het zo lees? Wat let je nog.

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 12:48

AngryAngel

Veni Vidi Vici

mijn ouders hebben livedsl (toen nog internetland).
en ben zeer te spreken. ik heb de abbo aangevraagd toen ik er nog woonde, was toen net nieuw bedrijf. kon geen bbned of tiscali aan. daar bitstream abbo. hadden we niets met kpn te maken. De helpdesk is wel ok. Ik vond dat ze met de fiberworld affaire dit ZEER net hadden opgelost. ze waren de enige provider die niet op zwart ging toen kpn geheel fiberworld afsloot.

Ben tevreden over ze.niet top, maar wel goed. prijs/kwaliteit zeer goed.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• KeaveXL
WooK schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:21:
[...]

Sorry hoor maar wat is er mis met de reply's in dit topik? Vooralsnog ben ik ook maar een tweakert die toevallig werkt bij een bedrijf die ook adsl paketten verkoopt. Dus graag een beetje onderbouwing dan kan ik er ook wat mee.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

KeaveXL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Sorry hoor maar wat is er mis met de reply's in dit topik? Vooralsnog ben ik ook maar een tweakert die toevallig werkt bij een bedrijf die ook adsl paketten verkoopt. Dus graag een beetje onderbouwing dan kan ik er ook wat mee.
In mijn ogen is het sowieso niet "slim" om met ex. btw te beginnen bij particulieren.
Veel mensen zien dit niet en gaan bellen nadat ze hun eerste faktuur ontvangen hebben.
Gaat alleen maar tijd in zitten toch?

Oja en de postcode check werkt niet bij mijn firefox2, kan dit kloppen?

En ook niet bij Internet explorer

[ Voor 8% gewijzigd door Pinjataaa op 15-01-2007 09:07 ]

• KeaveXL
Pinjataaa schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:02:
[...]

In mijn ogen is het sowieso niet "slim" om met ex. btw te beginnen bij particulieren.
Veel mensen zien dit niet en gaan bellen nadat ze hun eerste faktuur ontvangen hebben.
Gaat alleen maar tijd in zitten toch?
Ja dat klopt en ben nu ook met mijn werkgever in overleg om dit te gaan veranderen en alle kritiek in dit topik proberen we ook wat mee te doen.

Alleen volgens mij staat dat los van de reply's in dit topik :)

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verder heb ik geen opmerkingen ;) Helaas kan ik geen 20mbit halen :9

Misschien de banner her-tekenen ofzo :X

[ Voor 24% gewijzigd door Pinjataaa op 15-01-2007 11:10 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 12:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

KeaveXL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:07:
[...]

Ja dat klopt en ben nu ook met mijn werkgever in overleg om dit te gaan veranderen en alle kritiek in dit topik proberen we ook wat mee te doen.

Alleen volgens mij staat dat los van de reply's in dit topik :)
Volgens mij zijn jullie dit wettelijk verplicht, wanneer jullie diensten aan consumenten leveren! (ik kan alleen zo gauw niet de onderbouwing vinden op de fantastische sites van onze overheid :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Hermanvh op 15-01-2007 09:25 ]

webOS all the way!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KeaveXL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:57:
[...]
Nou vooral onderstaande vond ik niet echt in je/jullie voordeel werken. Daarnaast zou ik geen antwoorden geven op technische vragen als je zelf niet weet waar je het over hebt maargoed, dat moet je zelf weten. Je moet alleen niet raar opkijken als mensen je erop aanspreken.
KeaveXL schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:57:

• KeaveXL
WooK schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Nou vooral onderstaande vond ik niet echt in je/jullie voordeel werken. Daarnaast zou ik geen antwoorden geven op technische vragen als je zelf niet weet waar je het over hebt maargoed, dat moet je zelf weten. Je moet alleen niet raar opkijken als mensen je erop aanspreken.

[...]
Ik kijk er niet raar van op als ik kritiek/commentaar krijg maar het is natuurlijk wel handig als dit onderbouwd is.

Over die opmerking, het is een ervaringen topik en er word mij gevraagd hoe de telefonie is. Ik geef zelf aan dat ik hier weinig verstand van heb, aangezien ik niet bij de technische dienst werk of iets in die richting. Wel geef ik aan dat mijn ervaring met deze service hier op kantoor wel goed is. Lijkt mij niks mis mee?

Ik probeer zoveel mogelijk antwoorden juist te beantwoorden en als de situatie ernaar is probeer ik ook een van mij collega's te raadplegen. In het begin waren de posts op dit forum vrij gemakkelijk te beantwoorden omdat ik ook de nodige informatie moest bestuderen voor het maken van de website. Later kwamen er meer technische vragen en deze kan ik helaas niet allemaal beantwoorden, maar ik probeer dit wel juist te doen. Heb ik ergens verkeerde antwoorden gegeven mijn excuses daarvoor.

• Chutney
KeaveXL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:08:
[...]

Ik kijk er niet raar van op als ik kritiek/commentaar krijg maar het is natuurlijk wel handig als dit onderbouwd is.

Over die opmerking, het is een ervaringen topik en er word mij gevraagd hoe de telefonie is. Ik geef zelf aan dat ik hier weinig verstand van heb, aangezien ik niet bij de technische dienst werk of iets in die richting. Wel geef ik aan dat mijn ervaring met deze service hier op kantoor wel goed is. Lijkt mij niks mis mee?

Ik probeer zoveel mogelijk antwoorden juist te beantwoorden en als de situatie ernaar is probeer ik ook een van mij collega's te raadplegen. In het begin waren de posts op dit forum vrij gemakkelijk te beantwoorden omdat ik ook de nodige informatie moest bestuderen voor het maken van de website. Later kwamen er meer technische vragen en deze kan ik helaas niet allemaal beantwoorden, maar ik probeer dit wel juist te doen. Heb ik ergens verkeerde antwoorden gegeven mijn excuses daarvoor.
Dank voor je inzet, maar hier op tweakers kun je verwachten dat er technische vragen worden gesteld. Denk hier een geval van verkeerde persoon op de verkeerde plaats :z

• benchMarc
Chutney schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Dank voor je inzet, maar hier op tweakers kun je verwachten dat er technische vragen worden gesteld. Denk hier een geval van verkeerde persoon op de verkeerde plaats :z
Wat verwacht je dan? Dat de hele keet van LiveDSL hier gaat zitten posten? Wees blij dat er iemand is met directe affiniteit binnenin het bedrijf.

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Vraag mezelf af, ik zou dit best willen en voglens de BBned postcodecheck kan ik mezelf aan laten sluiten. Ik woon echter in een nieuwe wijk waar alles nog niet an te sluiten valt de afstand toto de centrale bedraagt nu 3,5 km Dit zal de snelheid beeinvloeden maar niet dusdanig dat ik langzamer zal worden dan mijn Casema Multi abonnement (4mb) ? Iemand ervaring met de tijd totdat alles aangesloten is zodat ik zsm mijn casema op kan zeggen?

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

3,5KM beperkt je snelheid tot max 6 á 7 Mbit.

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Nu staat er ook bij de actieomschrijving je wordt aangesloten via het Tiscali netwerk. Vreemd daar ik me bij tiscali nog niet kan aan laten sluiten?

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 07:39
voor dat bedrag mag je er van uit gaan dat het een Best effort SLA betreft.
Wil je dat het binnen 4 uur is opgelost zal je een GOLD SLA moeten nemen. (kost wel een paar tientjes extra)

• benchMarc
Update: nog niks gehoord :')

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[insert inkopper]

;)

• Jermaine
benchMarc schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:13:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat de hele keet van LiveDSL hier gaat zitten posten? Wees blij dat er iemand is met directe affiniteit binnenin het bedrijf.
Ik wilde net zeggen... Wees blij, in de tijd dat ik nog @ BBNed werkte moest ik echt m'n mond houden @ GoT, eventueel gezeur over BBNed of zaken waar BBNed wat aan mocht doen moest via de desbetreffende ISP gaan?

Ach ja, Nederlanders hè ;).

• benchMarc
:P En nog steeds niks... Dit LiveDSL verhaal gaat nogal heel lang worden zo. Maarja, een maand is wel heel erg. Er staat ook volgens mij nergens dat een aanvraag zo lang op zich kan laten wachten.

Verwijderd

Mijn ervaring met Internetland/Livedsl begint ellendige vormen aan te nemen:
Sinds half december haal ik snelheden van wel 425kbps down op een 10Mb verbinding. Daarvoor zat ik op ong. 8Mb.
Bellen van de helpdesk (antwoorden): we nemen contact op / stuur ons een email
Bellen vd administratie (antwoorden): u hoort zo snel mogelijk
Emailen (antwoorden): alles staat op het forum
Forum posten (antwoorden): stuur een email..

Ik heb er genoeg van om maar 5% van de snelheid te halen en zal Livedsl niet vrijwillig aanraden aan anderen

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Jermaine schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:24:
[...]

Ik wilde net zeggen... Wees blij, in de tijd dat ik nog @ BBNed werkte moest ik echt m'n mond houden @ GoT, eventueel gezeur over BBNed of zaken waar BBNed wat aan mocht doen moest via de desbetreffende ISP gaan?

Ach ja, Nederlanders hè ;).
Dat ligt dan echt aan de ISP. Er zijn ook ISP's die pro-actief op dit forum aanwezig zijn om fatsoenlijk mensen te woord kunnen staan. Kijk maar eens naar het XMS glasvezel topic. Het is eerder een kans dan een gevaar lijkt me. Neem alleen dit topic maar; diverse mensen klagen nu en de enige medewerker die er werkt, reageert niet meer. Ze zouden dit ook aan kunnen grijpen om de betreffende personen uit de brand te helpen.

• benchMarc
Na bijna 2 maanden wachten ben ik het beu :P Ik ga ze ook niet bellen, want ze kosten me teveel geld met die helpdesk van ze (50ct per min). Het zal allemaal wel, maar mij hebben ze als potentiële klant al direct weggejaagd met dit soort streken.

Nu ga ik denk ik maar Orange nemen. Ik zie zulk grote topics over lopen en zo te zien is de meerderheid er wel goed over te spreken.

Nu vraag ik me één ding af. Je zult natuurlijk zien dat net als ik bij Orange wat heb besteld, die knakkers van LiveDSL dadelijk komen met hun aanmeldformulier dat alles kan worden aangesloten. Sta ik dan in mijn recht om LiveDSL af te zeggen, of zit ik al direct ergens aan verbonden, ook al hebben ze zolang niks laten weten?

[ Voor 3% gewijzigd door benchMarc op 27-02-2007 19:01 ]

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

liveDSL is blijkbaar te lui om een formulier op te sturen, dus ik zou em niet meer verwachten
En zolang ze jouw handtekening niet onder het contract hebt, is er geen contract

[ Voor 30% gewijzigd door Pinjataaa op 27-02-2007 22:33 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 09-11 17:50
benchMarc schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:59:
Na bijna 2 maanden wachten ben ik het beu :P Ik ga ze ook niet bellen, want ze kosten me teveel geld met die helpdesk van ze (50ct per min). Het zal allemaal wel, maar mij hebben ze als potentiële klant al direct weggejaagd met dit soort streken.

Nu ga ik denk ik maar Orange nemen. Ik zie zulk grote topics over lopen en zo te zien is de meerderheid er wel goed over te spreken.

Nu vraag ik me één ding af. Je zult natuurlijk zien dat net als ik bij Orange wat heb besteld, die knakkers van LiveDSL dadelijk komen met hun aanmeldformulier dat alles kan worden aangesloten. Sta ik dan in mijn recht om LiveDSL af te zeggen, of zit ik al direct ergens aan verbonden, ook al hebben ze zolang niks laten weten?
Zolang jij niets hebt getekend heb je geen probleem. Heb je dat wel; WACHT. Stuur ze een brief (40cent) waarin je ze in gebreke stelt, en je ze een redelijke termijn (2 weken oid) geeft om de zaken op te lossen. Zet daarachter dat je in geval van uitblijven van een antwoord of een oplossing het contract ontbind.
Dan sta je vrij sterk. Maar nogmaals; als je niets hebt getekend dan kunnen ze je in principe niks maken.

• benchMarc
Ok, zoiets dacht ik al :) Maar moest het ff zeker weten. Dan blijf ik dus mooi weg van ze. Goed reclametopic als iemand hier op GoT naar LiveDSL zoekt.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

benchMarc schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:18:
Ok, zoiets dacht ik al :) Maar moest het ff zeker weten. Dan blijf ik dus mooi weg van ze. Goed reclametopic als iemand hier op GoT naar LiveDSL zoekt.
told you :P

Pagina: 1