Ik ben ook opzoek naar een goeie Internet provider, uitgekomen op Tweakdsl en Livedsl.
Van LiveDSL vind ik de prijzen aangeven (alle!) excl BTW erg misleidend.
Ik kom met de 20Mbit actie, newsgroepen (extern wat ik zie nergens dat LiveDSL er usenett acces bijlevert) en NLS kosten uit op het volgende plaatje:
* maandelijks €26 (Abonnement kosten)
* maandelijks €9,40 (Kosten Linesharing)
* maandelijks €15/€7 (20Mbit/10Mbit TweakNews)
=
Maandelijks €50/€42
-------------------------------------------------------------------
Bij Tweakdsl 10Mbit abbo (TweakB 4-10), usenett toegang en Linesharing kom ik op het volgende bedrag: €49,35
Uit eigen ervaring vind ik TweakDSL heel degelijk, goeie helpdesk en enorm stabiel (bijna nooit downtime).
-------------------------------------------------------------------
Nu heb ik nog een paar vragen die het verschil kunnen maken.
1.) LiveDSL levert geen Usenett toegang?
2.) Contractsduur kan ik nergens terugvinden (kijk ik verkeerd of....

)
En het volgende uit de algemene voorwaarden geplukt:
Een overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging dient schriftelijk per aangetekend schrijven te geschieden uiterlijk voor het eind van de lopende kalendermaand. De gebruiker ontvangt per E-mail binnen 3 werkdagen een bewijs van opzegging van LiveDSL. Indien de gebruiker deze bevestiging niet heeft ontvangen dient hij zich onmiddellijk in contact te stellen met LiveDSL. LiveDSL behoudt zich het recht onrechtmatige opzegging niet te accepteren.
Kan ik hieruit opmaken dat indien het contract 1 jaar geld hij stilzwijgend verlengt wordt met nog èèn jaar? Dus niet per maand op te zeggen?
3.) LiveDSL (20mbit actie) wordt geleverd via het netwerk van Tiscali, zelf zit ik op BBNed en ben heel erg tevreden, is er iets zinnigs te zeggen tussen de kwaliteiten van beide of blijft het puur giswerk. Zelf geef ik de voorkeur aan BBNed aangezien het prima werkt en Tiscalli geen grote voordelen bied t.o.v. BBNed.
Dat was hem wel denk ik.......
Als ik het ergens fout heb graag corigeren
(p.s. ik ben me ervan bewust dat de snelheid russen de abbo`s verschillen maar ik ben zowel tevreden met 10mbit als 20mbit!)