Toon posts:

Bestanden kopieren naar externe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds dit weekeinde de "trotse" bezitter van een Samsung DCB 850 R. Verkoper verzekerde mij dat het mogelijk was om bestanden tussen een externe HD en het apparaat heen en weer te kopieren, verzuimde te vermelden dat dit voor alle bestanden werkt m.u.v. film/video bestanden!
Apparaat werkt verder naar behoren, kijken naar digitale tv terwijl je een andere opneemt (digitaal) gaat prima.

Maar ja, het feit dat ik de films niet van die HD af kan halen blijft steken. Ik vraag me af of er geen "workaround" is die het mogelijk maakt om dit "probleem" te verhelpen?

Iemand ervaring?

Grtz, Ron

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:25
Welke pogingen heb je als 'Tweaker' op: 'Gathering of Tweakers' zelf al ondernomen? Geen? Meld je dan op: www.beginnersweb.nl . :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mbv diverse zoekmachines gezocht naar een oplossing en ben zo terecht gekomen op (o.a) dit forum. Ook hier heb ik gezocht naar ervaringen met dit apparaat en aangezien er geen waren een topic gestart...
Waar ik bij voorkeur naar op zoek ben is een slimme toetsen combi op de remote die mij de mogelijkheid geeft om de instellingen aan te passen. Bij een van de DVD spelers die ik ooit had heb ik een dergelijke truc gebruikt om deze regio vrij te maken.

Verwijderd

Volgens de handleiding zou het heel eenvoudig moeten zijn:
3.2.3. Kopiëren
Bestanden kunnen worden gekopieerd van een extern USB-opslagapparaat naar uw ontvanger en omgekeerd.
U kunt ook bestanden kopiëren tussen mappen onderling op het hardeschijfstation.
● Nadat u een bestand hebt geselecteerd om te kopiëren, drukt u op de GROEN(ALT)-knop.
Het geselecteerde bestand is verlicht.
● Selecteer Kopiëren met de /-toetsen en druk vervolgens op OK-toets.
● Selecteer een doelmap op de harde schijf of op het USB-apparaat en druk op de
GEEL(TEXT)-toets.
Om te wisselen naar het externe USB-apparaat drukt u op de ROOD(LIBRARY)-toets,
waarmee u kunt schakelen tussen de harde schijf en het USB-apparaat.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:25
Het betreft hier geen video bestanden maar muziek bestanden (3.2. betreft Muziek), onder 3.3.4 wordt wel gesproken over video bestanden. Daar wordt echter niet expliciet vermeld dat verplaatsing van/naar USB apparaat mogelijk is. (Men heeft het enkel over een verwijzing naar de methode van verplaatsen van video bestanden (tussen mappen op de ingebouwde harde schijf)).

[ Voor 16% gewijzigd door ParkOverall op 04-01-2007 03:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 03:00:
Het betreft hier geen video bestanden maar muziek bestanden (3.2. betreft Muziek), onder 3.3.4 wordt wel gesproken over video bestanden. Daar wordt echter niet expliciet vermeld dat verplaatsing van/naar USB apparaat mogelijk is. (Men heeft het enkel over een verwijzing naar de methode van verplaatsen van video bestanden (tussen mappen op de ingebouwde harde schijf)).
En daar zit 'm de kneep :'( De indruk wordt gewekt dat het kan, echter het wordt niet expliciet vermeld (nog dat het kan / niet kan)
Ik heb de vraag inmiddels ook bij Samsung neergelegd en wacht daar nog op antwoord... ben benieuwd.

Conclusie tot nu toe is dat het dus niet mogelijk is om vidoe van de ingebouwde HD naar een USB apparaat te verplaatsen :(

Verwijderd

Topicstarter
Het thvhome forum (http://www.tvhomeforum.tk) toont dat het idd een bekend issue is en vooralsnog geen oplossing. Topic mag van mij dus dicht.

Thnx so far,
Ron
Pagina: 1