Toon posts:

componist zoekt hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals! beste wensen iedereen!

excuses voor het aanbieden van een vergoeding. kwam door de wanhoop die zich inmiddels van mij meester maakt!

sorry, maar ik ben niet goed in het uitleggen v/h probleem. daarbij heb ik al heel lang problemen terwijl het volgens sommigen simpel moet zijn.

ok, poging! pc (met logic) met een roland xp30. de kabel van de synth (output) naar de pc geeft geen resultaat. geen geluid. eerder nog mono (daar waar het stereo moet zijn). toen het nog mono was dit wel via de mic ingang van mijn geluidskaart. misschien dat ik in logic iets niet goed heb ingesteld... geen idee!
daarbij zou ik graag met mic in willen zingen en bouncen

ik zou echt dolblij zijn als iemand langs zou willen komen of wilde bellen of mailen!!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 23:26
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:22:
ik zou echt dolblij zijn als iemand langs zou willen komen of wilde bellen of mailen!!
Volgens mij begrijp je het concept forum nog niet helemaal. ;) Het idee is dat je hier je probleem uitlegt en samen met de leden van dit forum tot een oplossing probeert te komen (met uiteraard de nodige inzet van jouw kant).

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 02-01-2007 18:25 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:22:ik zou echt dolblij zijn als iemand langs zou willen komen of wilde bellen of mailen!!
Ook daar doen we niet aan. Je kunt het hier uitleggen, en dan gaan we je helpen, anders niet.

Je verhaal is zo nog steeds erg onduidelijk. Ik zou zeggen, probeer het met wat meer detail. Maak desnoods een tekening, leg uit welke software je gebruikt, en hoe deze is ingesteld.

Je topictitel is ook niet erg handig, want hij begrijft totaal niet wat je probleem is. Als je een andere hebt, meldt het dan even, pas ik hem aan!

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 02-01-2007 18:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Heb je een midi kabel gebruikt of een kabel van je line-out van je synth naar je line in van je geluidskaart?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een paar stapjes:

1. je stuurt je synth aan via midi?
2. je synth geeft wel geluid? (via de eigen speakertjes)
3. als je de synth op je stereo aansluit, heb je dan wel stereo geluid?

Enneh....die mic in van je PC is dus (bijna) altijd mono.

Als laatste, wellicht dat ze op synthforum meer weten?
oh.. daar was je al, en misschien dat je met een iets duidelijkere post meer antwoorden krijgt.

Wise enough to play the fool

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Als je je keyboard/synth op midi out zet dan komt er geen geluid meer uit de speakers (als die erin zitten). Je toetsen zijn dan een uitvoer apparaat geworden voor het apparaat die je op midi-in moet zetten zodat die de signalen kan verwerken en laten horen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ok, dus je gebruikt je synth eigenlijk alleen als master keyboard?
Waar komen dan de geluiden vandaan? Uit je PC?

Of, moet je weer een midi ín gebruiken zodat je computer de juiste midi gegevens naar de synth stuurt :)

Even logisch:

xp30 > midi out naar pc midi in
pc > midi out naar xp30 midi in
xp30 > geluidskabel naar line in PC.

Staan de midi kanalen voor send en receive gelijk?

Wise enough to play the fool

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
jongentje schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:01:
Als je je keyboard/synth op midi out zet dan komt er geen geluid meer uit de speakers (als die erin zitten). Je toetsen zijn dan een uitvoer apparaat geworden voor het apparaat die je op midi-in moet zetten zodat die de signalen kan verwerken en laten horen.
Bij de meeste synths wordt de MIDI-out tegelijk met de master gebruikt.
Dit gaat in het geval van de TS echter niet op, het lijkt dat hij zijn synth analoog aansluit aan zijn PC, om zodoende het geluid dat eruitkomt gewoon op te nemen.

Hiervoor moet je een kabel vanuit de master-out (of line-out) van je synth naar de line-in van je PC's geluidskaart gebruiken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
synth op input soundcard (eerste keer dat ik dat zie ;))
- check of je de juiste input hebt geselecteerd (volumeregeling)
- je 'midi out' uitstaat op je synth
- je niet toevallig een midi kanaal hebt geselecteerd in logic op geluid op te nemen
- ff testen in soundrecorder

... maar ik zou hem toch op je midi aansluiten...
Microfoon op je soundcard en de geluiden via Logic instellen. Met midi neem je alleen de sequence op zodat je het geluid nog kunt veranderen.

Verder heeft logic zo veel mogelijkheden dat we je moeilijk door alle instellingen kunnen leiden.. componeren, songwriten, producen etc is niet iets wat je zo ff leert... informeer anders even bij je in de buurt. Er zijn genoeg cursussen waarbij men je de basis leert van homerecording...
daarbij zou ik graag met mic in willen zingen en bouncen
... wat is bouncen? :S
Pagina: 1